Ik heb aardig wat ervaring in PHP en daar gebruikte ik een array om velden over te sturen. Bijvoorbeeld als een member zich aanmeld moet hij een form invullen. In dat form staan de volgende velden:
- member[username]
- member[name]
- member[surname]
- member[address]
- etc
Als hij dan dit form submit dan roep ik de functie memberAdd( $member ) aan. Hij geeft dan het array member mee. Dit array pluis ik dan in de functie memberAdd weer uit elkaar en weet ik van een bepaald veld uit dat array de naam en de data. Hiervan kan ik handig gebruik maken om de data te inserten in de database. Want ik geef het veld in een array dezelfde naam als het veld in de database.
Hiervoer gebruik ik de volgende functie:
Nu mijn daadwerkelijk vraag, kan ik in ASP de velden ook een naam geven ipv een getal? Ik kan dit namelijk nergens vinden. Zo niet heeft iemand anders misschien een idee hoe ik het dan slim aan kan pakken zoals hierboven uitgelegd wordt? ( mits je dat slim vind natuurlijk
)
- member[username]
- member[name]
- member[surname]
- member[address]
- etc
Als hij dan dit form submit dan roep ik de functie memberAdd( $member ) aan. Hij geeft dan het array member mee. Dit array pluis ik dan in de functie memberAdd weer uit elkaar en weet ik van een bepaald veld uit dat array de naam en de data. Hiervan kan ik handig gebruik maken om de data te inserten in de database. Want ik geef het veld in een array dezelfde naam als het veld in de database.
Hiervoer gebruik ik de volgende functie:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <? function memberAdd( $members ) { $query = "INSERT INTO member("; for ( $i = 0; $i < count( $member ); $i++ ) { list($key, $value) = each( $member ); if ( count( $member )-1 == $i ) { $value = strip_tags( $value ); $query .= "$key"; $query2 .= "'$value'"; } else { $value = strip_tags( $value ); $query .= "$key, "; $query2 .= "'$value', "; } } $query .= ") VALUES (".$query2.")"; $result = $this->Query($query); if( !$result ) $this->log("error in query: '$query' \n \t\t ds reported: ".mysql_errno().' : '.mysql_error(),__FILE__, __LINE__); } ?> |
Nu mijn daadwerkelijk vraag, kan ik in ASP de velden ook een naam geven ipv een getal? Ik kan dit namelijk nergens vinden. Zo niet heeft iemand anders misschien een idee hoe ik het dan slim aan kan pakken zoals hierboven uitgelegd wordt? ( mits je dat slim vind natuurlijk