(WC) waterkoelingsetup buiten case?

Pagina: 1
Acties:

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb nu een aantal weken een homemade inline H2O opstelling in mn pc. Draait prachtig, muisstil en mn TB. 1200 komt niet boven de 39 C :9 maarr.... Ik krijg hem niet lekdicht.

Op zich valt dit met aanpassingen wel te verhelpen, maar voor de langer termijn wil ik een veiligere oplossing bouwen:

'een aparte doos met daarin de pomp in reservoir en de radiator'.

Wie heeft dit al gebouwd en heeft daar pics van? Ik heb er helaas maar 1 (top)voorbeeld van kunnen vinden, van _Dennizz_, maar die is voor mij iets "to much".

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Ik kan hem niet meer terugvinden maar er is een of andere fabrikant die ook een gewaterkoeldekast maakt,
met onder die kast het reservoir (soort rechthoekige aluminium bak. Via een gat in de bodemplaat liepen dat de 2 slangen naar de pomp. De hoogte van die onderste bak was iets hoger dan de pomp.
Aan de zijkant zaten flinke koelribben om de warmte af te voeren.

Senile! Senile Oekaki

• eagle
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 21:19

eagle

-beast

Waarom krijg je hem eigenlijk niet lekdicht?? licht dit aan de slangklemmen oid (krijg alles altijd dicht behalve m'n fietsband :P )

Verwijderd

Ik heb een vaporateur en een pomp buiten mijn kast staan. Werkt perfect. Het grootste gevaar ligt aan de aansluitingen van je waterblok(ken). Als die lekken heb je vrijwel meteen water op je mobo/kaarten. Maar meestal zijn die vrij simpel waterdicht te maken. Heb ik zelf met epoxyhars gedaan.
Waar lekt je waterkoeling precies?

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

waar koop je epoxyhars en laat me raden die slangen kunnen nooit meer los van je blok ?? kun je het niet heel strak afknellen ??

Verwijderd

Ik heb gewoon vloeibare pakking gebruikt, dit tussen slang en aansluiting, slangklem er overheen en even laten drogen

• Kookgek
  • Niet online
Nou, Hij is voor 99% dicht. Overal slangklemmen en nu ook siliconenkit, maar op 1 aansluiting van de radiator, ontstaan er nog steeds druppels. Ik denk dat daar nog een beste laag siliconenkit overheen gaat! :p

• Kookgek
  • Niet online
Nog even terugkomen op het niet dichtkrijgen:
Ik heb gemerkt dat op punten waar je niet gebruik maakt van tules of verdikkingen (die zogenaamde ribbels) er ondanks slangklemmen toch nog altijd vocht tussen een koperen buis en de slang kan komen door de expansie bij het warmer worden van het water.

Mijn lekken hebben echter hoogstwaarschijnlijk te maken met de aansluitingen aan de rad: ik heb knelfittingen aan de uiteinden gelast en in de fitting weer een stukje koperbuis gedraaid, zonder teflon. Daar zit de crux.
Pagina: 1