Toon posts:

Adobe Ilustrator 9 en achtergrond(en)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb van de Microsoft site het beroemde "E" logo van de internet explorer gedownload in EPS formaat.

Nu kan je dit natuurlijk mooi rekken, strekken etc, maar de achtergrond rond om het logo (selectie vak rond het logo is vierkant) is dus wit en niet transparant.

Het lukt me gewoon niet om zeg maar de "E" uit te knippen zodat het er rond om transparant is. Heeft iemand een idee? Of is dat bestand op de een of andere manier "locked"

Alvast bedankt,

Baske!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:58

Obi

Wit vierkant selecteren en deleten.

Mocht dit niet zomaar gaan omdat als je het witte vierkant selecteerd, de 'e' ook geselecteerd wordt: rechtermuisknop op het object en 'ungroup' doen. Dan kun je alleen het witte vierkant selecteren en deleten.

Verwijderd

Topicstarter
:( Dat is juist het vervelende, er valt (op het oog) niets te ungroupen, echt vaag. Dat zou betekenen dat het 1 deel is. Maar dan moet het toch alsnog mogelijk zijn om die achtergrond te "knippen"

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:13
CTRL - A, en dan rechtermuisklik- Ungroup. Dan alleen het kader selecteren, en delete. Klaar.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
:( :( :( Helaas is er geen ungroup te vinden. Het is gewoon 1 gedeelte. Echt vaag.

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 21:39
Kun je hem niet even exporteren naar microsoft photo editor? En dan transparante kleur instellen. En dan weer terug naar Adobe copieeren? Het is een balle manier maar het werkt mischien wel

http://hawvie.deviantart.com/

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

even je plaatje op ander soort preview zien zodat je alleen de outlines ziet, met open pijltje vierkant selecteren en verwijderen. Lukt dat niet dan is het geen vectorbestand :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het bestand inderdaad niet vector gebaseerd. Het 400% vergroten van het plaatje gaat goed, maar ga je daar na nog groter (met de shift in gedrukt voor de verhoudingen) dan worden de randen helemaal brokkelig.

Gewoon een afbeelding waarschijnlijk, toch bedankt voor de reacties :)

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

zoals Ozboz al zei: ff CTRL-Y om de outlines te tonen.
Maar als ik het zo hoor is het geen vectorart.
Misschien kun je iets zien over de bestandskenmerken als je het plaatje copy/paste naar PS?

En anders is het nu een kleine moeite om het logo over te trekken, je hebt immers een duidelijk sjabloon.

www.jurgroessen.nl

Pagina: 1