Nedads fraude?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit mailtje kreeg ik laatst van Nedads:

Geachte ,

Aan het einde van deze maand (31 juli 2000) zal er betaling plaatsvinden. Omdat ook u het minimale uitbetalingsbedrag heeft gehaald, zult ook u uw geld ontvangen op uw bankrekening.

Wel wil ik graag een mededeling doen m.b.t. de plaatsing van de banner. De banner is op uw site nu in een enter-popup te bekijken met daarbij een stimulerende text. Dit valt officieel onder fraude. Wij hebben dit de eerste periode door de vingers gezien, maar verzoeken u nu vriendelijk de banner uit de popup te halen en gewoon op de site te zetten. Wanneer dit niet gebeurd zal u account verwijderd worden.

Betaling van de eerste periode zal gewoon plaatsvinden.

Met vriendelijke groet,

Ayolt de Groot

Ze beschuldigen mij dus van fraude. Ik heb me echter gewoon aan de algemene voorwaarden gehouden en daaruit kan ik niet opmaken dat ik iets fout doe..
Ik heb ook wel gewoon uitbetaald gekregen dus ze zijn zelf ook niet helemaal overtuigd dat ik zou frauderen. Ik heb toch maar hun banner van de popup gehaald maar ik vind zelf dat ik dit eigenlijk helemaal niet had hoeven doen..
Wat vinden jullie? Heb ik fraude gepleegd of ben ik volkomen legaal bezig? Als ze hun algemene voorwaarden niet aanpassen vind ik mijn manier helemaal legaal.

Mn site: www.midiarchief.f2s.com (dr staat inmiddels een andere banner op de popup)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Tsjaa ik had er zelf ook iets boven staan (tekst in 1 regeltje boven de banner die op de pagina zelf staat), en toch maar ff weggehaald, ik zit op 45,-.

Maarwat ik wel kan vinden is:
en mensen verplichten op banners te klikken is niet toegestaan.
Tja je verplicht ze niet... je vraagt of ze het doen, in principe klopt het dus niet van ze.

Eigenlijk tijd voor een mailtje... is wel een lame actie van ze :(

• Palomar
  • Niet online
ja, ik had al een mailtje gestuurd en kreeg net antwoord... , zie hieronder, en hun reactie en 'uitleg'.. ik vind het een beetje een slap antwoord wat ook niet eens klopt..

---

Beste Rick,

Natuurlijk beschuldigen we u niet direct van fraude. Maar de banner stond wel op een pagina waar verder geen content op te vinden was, namelijk de popup. Ook stond er een stimulerende text boven. Zoiets van "klik op deze banner dan krijgen wij 16 cent en kunnen we deze site blijven up daten".

Over deze punten staat WEL wat vermeld in onze regels.

Ik hoop dat u de situatie wat beter begrijpt.

Met vriendelijke groet,

Ayolt de Groot

----- Oorspronkelijk bericht -----
Van: Rick
Aan: info
Verzonden: woensdag 9 augustus 2000 23:55
Onderwerp: Re: Mededeling m.b.t plaatsing van de banner...

Hallo,

Ik heb de Nedads advertentie inmiddels verwijderd van de popup window. In verband met vakantie heb ik dit niet meteen kunnen doen.

Ik wil nog wel even reageren op uw mededeling dat ik fraude zou hebben gepleegd. In de algemene voorwaarden van Nedads kon ik niks terugvinden over het plaatsen van de advertentie in een popup-window. En met de door u genoemde 'stimulerende tekst' is naar mijn weten ook niets verkeerd; in de algemene voorwaarden (Untitled Document...) staat alleen iets vermeld over het _verplichten_ van bezoekers om op banners te klikken, en dat is op mijn site zeker niet het geval; het klikken is geheel vrijwillig.

Kortom; ik heb naar mijn mening geheel legaal gehandeld en ik vind het nogal een lompe, onprofessionele actie om mij meteen te beschuldigen van fraude en te dreigen met het beeindigen van mijn account. Ik heb de algemene voorwaarden nog eens doorgelezen en er staat nog steeds niets vermeld wat mijn site eventueel in verband zou kunnen brengen met fraude. U zou op z'n minst de algemene voorwaarden kunnen verduidelijken.

De advertentie heb ik toch maar weg gehaald (ik heb al een andere advertentie voor de popup window), maar eigenlijk had ik dit niet hoeven doen.

vr. gr.

Ik heb de Nedads banner, zoals gezegd, wel weg gehaald.. want waarschijnlijk deleten ze mn account toch gewoon als ik het erop laat staan en ik heb nu toch alweer een (beter betalende) banner erop staan.. het gaat me ook meer om het principe. Dat ze gewoon ter plekke regeltjes verzinnen waar je je maar aan te houden hebt en zo niet dan wordt je gebanned.. erg onproffesioneel..

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
De site waar ik voor werk heeft geadverteert bij nedads. Ik snap hun volledig. We gaan toch niet betalen voor 'nep' kliks? mensen die met een popup klikken hebben geen intresse maar willen de site steunen. Van die kant zou ik het bekijken......volledig gelijk hebben ze dus als je het mij vraagt :)

• Palomar
  • Niet online
ja maar er staat niks over in de algemene voorwaarden... ik snap zelf ook wel dat er op deze manier eerder mensen klikken die niet echt interesse hebben, maar daar heb ik geen boodschap aan >:).. trouwens, het zijn natuurlijk geen 'nep'kliks, de adverteerders willen toch graag veel hits op hun site, en die krijgen ze zo wel.. dr zijn vast wel wat mensen die die sites wat langer hebben bekeken en wel interesse hebben gekregen.

En voordat ik de banner op een popup plaatste heb ik de algemene voorwaarden grondig doorgenomen en ik kon dus niks vinden dat het niet zou mogen..
als ze nu nog hun algemene voorwaarden aanpassen zou ik me er verder niet meer druk over maken, maar ze hebben helemaal niks veranderd.. dat vind ik wat vreemd.. en die paar tientjes die ik er mee verdien kunnen me verder niks schelen.. het gaat me meer om het principe.. :)

• xxxMaverick
Ik snap wel wat je bedoeld. Alleen willen adverteerders natuurlijk wel bezoekers die blijven en terug komen. Adverteerders betalen per click van nedads, dus willen liever mensen die zelfstandig klikken.

Tegenover adverteerders word beloofd dat dit soort dingen niet is toegestaan

Verwijderd

Ik vind het ook een beetje slap geouwe hoer. Ik bedoel ze willen toch mensen hebben? Zonder dat je ze vraagt of ze erop willen klikken gaat er helemaal niemand heen. Zo blijft er misschien nog iemand hangen.

Net zoals banners en surf-4-money of iets dergelijks. Gaat niet om wat er achter zit, gaat om het geld. Ik bedoel, omdat die pampers de hele tijd op TV zijn zou ik ze juist niet kopen. Reclame kost geld, en dat geld betaal jij. Dus je betaalt er voor om telkens in een film onderbroken te worden.

Ze zouden het juist andersom moeten doen, bv Deze film werd niet onderbroken door de volgende reclames..en dan 10 min reclame ofzo...kan de rest ff shaggie roken, naar de tv, meer eten halen, pizza bestallen. U name it.

Ik bedoel maar, iedereen heeft een hekel aan sites die helemaal volgepropt zijn met banners. Maar als je echter zelf betaalt word, gooien mensen hun hele desktop vol voor wat centen...he he

Persoonlijk vind ik die banners te weinig betalen, ik surf niet zo vaak (meer chatten ofzo, en als je dan ook nog van pagina de heletijd moet verwisselen. ARGGHH Adframe is daarom wel leuk. Kan je overal neerplaggen, kan je altjd gebruiken, als je maar online bent. Ook die bepaid lijkt me wel aardig.
Aangezien ik niet weer of het hier de plaats is om referals te krijgen laat ik het hier bij: go.to/dacold op links staan de refs.

• xxxMaverick
Je maakt een grapje zeker? adframe? bepaid?

Verwijderd

Sorry Rick,

Ik ben het niet me je eens. Lees ook maar eens de regels van Kliks.nl:

Het automatisch doorsturen naar adverteerder, het zelf klikken op de advertenties en het aan derden vragen om op de links te klikken is niet toegestaan.

Het is niet toegestaan om teksten bij de reclame uitingen zetten die de bezoeker van de pagina vragen op de reclame te klikken.

Ik zeg niet dat de regels van Kliks ook op Nedads van toepassing zijn maar deze regels zijn toch algemeen van toepassing. Welk programma je ook gebruikt.

• Palomar
  • Niet online
ik gebruik NEDADS
Pagina: 1