Gratis server software

Pagina: 1
Acties:

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:59

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Hallo, ik moet op mijn stage een testruimte opzetten van school. Ik heb 5 Pc's tot de beschikking, het moeten 4 workstations worden en 1 servertje. Voor de 4 workstations hebben wij Windows 98 licenties, maar voor serversoftware hebben wij geen licenties en wil mijn stagebedrijf ook niet aanschaffen voor zo een korte periode. Nou is mijn vraag, is Linux geschikt voor een server? Ik stel niet veel eisen, alleen iedere user moet een homedir hebben en rechten moet ik een beetje globaal verdelen (Admin iets meer rechten als de rest)
Als Linux niet geschikt is, wat dan wel?
b.v.d.

Verwijderd

Linux is hier zeker geschikt voor.

Lees anders eerst is de FAQ, lijkt me wel verstandig:
[topic=163843/1/25]

Verwijderd

Mmz, let's say: linux is the best, :)
Install gewoon eender welke linux distro samen met samba (voor homedirs te sharen) & je bent vertrokken, :)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Linux is zeer zeker geschikt in deze situatie.

Evenals FreeBSD, OpenBSD, NetBSD e.v.a. (Klinkt als een CD-advertentie :Y))

[edit] w00t! Snelle reacties :P
Op dinsdag 12 februari 2002 09:09 schreef TReBLA het volgende:
Linux is hier zeker geschikt voor.
Great minds ... >:)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 09:09 schreef flecxie het volgende:
Mmz, let's say: linux is the best, :)
Install gewoon eender welke linux distro samen met samba (voor homedirs te sharen) & je bent vertrokken, :)
Moet je Samba apart downloaden?

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op dinsdag 12 februari 2002 09:11 schreef Erazzzer het volgende:

[..]

Moet je Samba apart downloaden?
Bij debian, Slackware en RedHat zit het iig standaard. Ik zou als ik jou was ook uit deze drie kiezen: deze zijn het bekendst en populairst op servergebied, en goede support zal je nu harder nodig hebben dan de hoogste performance oid.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Ik heb nu thuis Redhad liggen, Half jaartje geleden binnen gehaald voor iemand, het zijn 3 cd's, de 1e cd kregen we geinstaleerd, maar de andere 2 niet :P
Maar nu zal ik wat handleidingen enzo erbij pakken, nu ben ik verplicht goed werk te leveren :)

Verwijderd

Heb je ervaring met Linux?
Aangezien het voor een stage is zou ik het zo simpel mogelijk houden. Wat dacht je van een 180 dagen demo-versie van Windows 2000 Server?
Is (dacht ik) gratis; ik heb er via cursussen een stuk of 10 gekregen.
Tenzij je weet hoe je met Linux moet werken zou ik voor een simpele WinServer gaan.

(En als je wel weet hoe Linux werkt...Ik hou m'n bek al.)

edit:
Ik zag pas net de forumnaam...heheh ben weer lekker bezig op de vroege ochtend. Excuses voor mijn kwetsende woorden *D

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Ik weet nog weinig tot niets van Linux, maar op school houden we ons er wel mee bezig, vandaar dat ik het hier wil hebben draaien, dat ik zelf nog veel uit de praktijk kan halen.

Ik doe dit ook omdat Linux mij gewoon trekt, ik ben het van plan om thuis ook te gaan gebruiken.

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Jullie hebben me goed geholpen, dank je wel.
(Ik ben vooral blij dat in NOS niet zulke onzinnige reply's gegeven worden zoals in de andere topics)

:)
Pagina: 1