Toon posts:

[CM] fanduct met 2 fans voor meer luchtstroom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://users.pandora.be/doneagle/IM000725.JPG

geeft dit enigszins zin? Beide ventilatoren draaien zelfde richting op. 1 Uiteinde komt aan de zijkant te liggen van mijn case ( onderaan offcourse ) en beide ventilatoren halen lucht naar binnen toe. de 1 stuurt de lucht door de fanduct ( pvc buizeke ) en de andere haalt lucht uit de buis en stuurt die over mijn componenten.

Heeft 2 fans wel zin is nu de vraag! :?

( let op!!! grote foto voor 56K'ers )

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik denk dat het weinig nut heeft, plaats liever een fan boven in je case..

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Ik heb even naar de foto ziten kijken, en snap niet wat je nu wil. Voor zover als ik het kan zien, en herleiden aan de hand van je verhaal, heb je nu 2 fans, die last krijgen van elkaars airflow. :? :?
Beide fans halen lucht naar binnen toe zeg je. Dat betekent dan toch dat ze tegen elkaars lucht aan blazen???

Volgens mij gaat dit weinig zin hebben, en ist idd handiger om 1 fan onder in je kast te plaatsen, welke de kast inzuigt, en boven in je kast 1 die de warmte wegblaast. Zou wel proberen om je afzuiging door een grotere fan te laten doen dan je intake, want dan voorkom je een overdruk in je kast, welke niet goed is voor je temp.....

[edit]
ff paar tikvoutjes verwijderd.....
[\edit]

Verwijderd

Topicstarter
met lucht naar binnen bedoel ik lucht in de case blazen, niet naar binnen in de buis. Ik dacht dat dit nut had om bv. de fans te versnellen en meer lucht binnen te halen. Maar het is idd juist dat de laatste ( die naar componenten zal richten) in de weg staat van de airflow van de andere. Maar maakt dit zoveel uit als deze dan ook nog eens draait en de lucht die al naar binnenkomt opzuigt en nog sneller doorstuurt?

even foto aangepast *D

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Je kan ze volgens mij beter paralel zetten ipv serieel. Heb je veel meer aan.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Goh..ik heb een keer een linkje voorbij zien komen waarbij dit principe op een wetenschappelijk veranwtoorde manier werd uitgediept...kan em ff nie vinden.

En No1Uno (sorrie ik MOET gewoon even flamen), luister nou eens kerel. Als je deze zin leest: Beide ventilatoren draaien zelfde richting op...hoe kan je dat dan in GODSNAAM interpreteren als 'Beide fans halen lucht naar binnen toe zeg je. Dat betekent dan toch dat ze tegen elkaars lucht aan blazen???'?? Goeiemorgen! Je WIL het gewoon niet begrijpen..en dat irriteert me >:) Even goeie tweakers verder hoor :P

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Topicstarter
euhm.. snars,

jij hebt anders ook niet echt nuttige info hé >:)

• FleshY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 17:53
Mischien heeft het zin ligt eraan waar je nm plaatst. Als je lucht aan wil voeren zal het weinig zin hebben als je lucht af wil voeren denk ik dat het meer helpt.

• FragFrog
  • Laatst online: 18:31
Het nut van 2 fans tegen elkaar aan is ongeveer 0, maar in die opstelling van jou zou het nog kunnen werken ook >:)

Dit zorgt er iig voor dat de lucht een stuk sneller door die buis stroomt, maar of het beter is dan 2 fans naast elkaar... denkut nie :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 14:21

Corn

Raar jongetje

Goeiemorge Snars, gaat goed he? Maar in feite heeft snars wel gelijk, het is een beetje een domme vraag. (No flame intended)

Verwijderd

Topicstarter
naast elkaar is geen optie aangezien mijn venster daar gelokeerd is. Ik denk dat het vooral een kwestie van testen is, maar ik dacht dat misschien iemand al wat ervaring had met zo'n opstelling ( ik dacht logischer wijs aan dit systeem toen ik met fanduct wilde werken, misschien iemand anders ook )

:?

• snars
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 09:33 schreef DoNeaGLe het volgende:
euhm.. snars,

jij hebt anders ook niet echt nuttige info hé >:)
OK OK om mijn goeie naam niet zomaar ten grabbel te gooien, heb ik maar even (zoals het een rechtschapen GoT-er betaamt) de searsch gebruikt (Je zoekactie naar 'fans naast elkaar' leverde 1197 resultaten op.):

http://www.tweakers.net/reviews/3/3 --> onze eigen Femme met een nogal dubieus verhaal over groepssex
http://www.users.dircon.co.uk/~nmb/fans/engineer/data/multiple.htm --> de eerder genoemde wetenschappelijke uiteenzetting
http://www.overclockers.com/tips336/

En zoek maar eens op 'fans naast elkaar' (onderwerp EN inhoud uiteraard)....nou zo tevreden? Ik kan er niet tegen als mensen zeggen dat ik geen nuttige info heb hoor :D

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Topicstarter
I was just kidding, ( mo twerkte wel om u aant werk te zetten hé :P)

merci, das pas nuttige info. thx

Verwijderd

naast elkaar werkt beter

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:02
En 1 grote van 120mm i.pv. 2 * 80mm achter elkaar ?
Die past waarschijnlijk niet op die buis die op het plaatje staat maar dan neem je daarvoor ook een grotere.

Dat is misschien ook nog goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, dan past het gat niet meer. Het is dus niet de vraag hoe kan ik het anders doen maar wel de vraag 1 of 2 fans? en waar dan de fans... In het geval van maar 1 fan kan ik die op beide uiteinden plaatsen, ik denk dan dat het beter is die langs de zijde van het panel te plaatsen met een fanguard en dan geen binnenin. Maar ik zal jullie laten weten of 1 fan beter is dan 2... Uitvoerige wetenschappelijke testen zijn altijd al mijn favoriete bezigheden geweest 8-)

Verwijderd

heel even een slim idee ;)
waarom probeer je het niet even uit? je sluit het aan met 2 fans en voelt hoeveel lucht er wordt verplaatst en daarna doe je het met 1 en voel je hoeveel eruit komt :S

lijkt me niet zo moeilijk ;)
Pagina: 1