Toon posts:

P4 en gevaarlijke grafische kaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
AGP-grafische kaarten die in de AGP-2X modus met 3,3 ipv 1,5 volt signaalspanning werken kunnen moederborden met emt de Intelchipset i850 beschadigen. Het betreft vooral kaarten met de SIS-305 grafische chip. Het betreft vooral oudere kaarten zolas de Voodoo van 3Dfx en vele kaarten met de TNT chip van Nvidia of de Savage4 van S3. Meestal passen dergelijke kaarten niet maar sommige bezitten wel de 1,5 volt gleuf alhoewel ze nog steeds met een spanning van 3,3 volt werken.
Welke van de huidige populaire kaarten zijn zeker safe?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

op mijn werk weet ik dat PIV systemen met Geforces geleverd worden, dit gaat verder gewoon geod.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Radeon VE's doen het geloof ik ook goed

Verwijderd

Alle AGP 2x/4x kaarten werken goed. AGP 1x/2x kaarten niet. Aangezien er al een jaar of 3 geen AGP 1x/2x kaarten worden verkocht, zijn er met de nieuwe kaarten geen enkel probleem. Vanaf zeg maar de eerste geforce serie gaat het gewoon goed.

Verwijderd

Tntb 2 kaarten werken iig wel goed , Tnt 1 kaarten weet ik eigenlijk niet zeker.

Verwijderd

De meesten werken tenminste alle Nvidia kaarten, maar de Voodoo's absoluut niet :D :D

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 11:58
Levensgevaarlijk die videokaarten!!!!!

Maar goed alles vanaf een Radeon/Geforce zal het wel doen hoor, daar zul je echt geen problemen mee krijgen.
Ik heb een Radeon, Radeon 8500 en een GF2/3 op een P4 zien draaien zonder problemen.
Pagina: 1