[IDE] Pin teveel :)

Pagina: 1
Acties:

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025
Ik heb 't al op IRC gevraagd..
<GX> kan ik gewoon een pin op m'n moederbord afbreken?
<GX> Want op m'n moederbord zitten 40 pinnen voor m'n ide kabel.. en ik heb er maar 39 nodig (dat ding waar die ene inmoet zit dicht om een maffe reden)
Nu voor de duidelijkheid, dit is een oude Socket 7 mobo.. en ik kan nergens meer kabeltjes vinden zonder zo'n maffe 'stop' erin. Dus moet ik het doen met degene die ik heb, met stop dus.

Nu wil ik gewoon weten of ik dat ding veilig af kan breken, of dat die pin nog iets boeiends doet verder :)

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 23:36

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb die pin gewoon weggebogen, hd werkt nog gewoon... (486) dus het kan :)

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

andere kabel nemen?

• GX
Op dinsdag 12 februari 2002 02:28 schreef W1LL3M het volgende:
Ik heb die pin gewoon weggebogen, hd werkt nog gewoon... (486) dus het kan :)
Dat is mooi, dankje :)

* GX gaat zometeen even al zijn agressie van alle jaren dat die pc lastig deed botvieren op die ene pin >:)

het is al laat

• GX
Op dinsdag 12 februari 2002 02:31 schreef Brazza het volgende:
andere kabel nemen?
en ik kan nergens meer kabeltjes vinden zonder zo'n maffe 'stop' erin.
Mja, juist ja

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Kun je dan niet beter de kabel aanpassen?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Volgens mij zijn dat van die ATA 33 kabels

• GX
Op dinsdag 12 februari 2002 02:35 schreef bobo1on1 het volgende:
Kun je dan niet beter de kabel aanpassen?
Die stopjes krijg je er echt niet uit gewoon :) en daarbij, als zo'n stop erin zit.. dan zal die pin ook wel niet nodig zijn

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

FF antwoorden:

JA!
Die pin kan dood.

Forget your fears...
...and want to know more...

• GX
Op dinsdag 12 februari 2002 03:18 schreef Aetje het volgende:
FF antwoorden:

JA!
Die pin kan dood.
Daar waren we al achter :D

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Weet ik. Ik ben spuit 11. En geef modder.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
Die pin is gewoon een massa lijtje, vandaar dat je er best zonder kan.

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Als je hem om gaat buigen, krijg je dan niet dattie misschien contact gaat maken met andere pinnetjes??? Dan werkt het zeer waarschijnlijk niet meer, en misschien sloop je de boel er ook nog mee...

Ik zou het pinnetje aan de onderkant met een lichte soldeerbout warm maken, en met een tangetje rustig aan de andere kant trekken (niet te hard!)... Het gaatje indien nodig weer beetje vullen met soldeer... Je weet nooit hoe de sporen in het moederbord zelf lopen... Op deze manier heb je het op een nette manier opgelost...

Zo heb ik ook een aantal moederborden aan moeten passen...
Of je koopt een ander kabeltje... Ze zullen er echt nog wel zijn met alle pinnetjes... Misschien kun je een ATA66/ATA100 kabel gebruiken... Zo'n kabel zal het vast ook wel doen met alleen maar ATA33 spullen... Of er moet iemand zijn die het tegendeel kan bevestigen...

Banzi...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:07
Daar gebruik ik mn oude passer dus nog voor. Gewoon met die naald dwars door dat nokje prikken, is nml maar een dun laagje plastic.

• GX
Op dinsdag 12 februari 2002 09:06 schreef Banzi het volgende:
Als je hem om gaat buigen, krijg je dan niet dattie misschien contact gaat maken met andere pinnetjes??? Dan werkt het zeer waarschijnlijk niet meer, en misschien sloop je de boel er ook nog mee...

Ik zou het pinnetje aan de onderkant met een lichte soldeerbout warm maken, en met een tangetje rustig aan de andere kant trekken (niet te hard!)... Het gaatje indien nodig weer beetje vullen met soldeer... Je weet nooit hoe de sporen in het moederbord zelf lopen... Op deze manier heb je het op een nette manier opgelost...

Zo heb ik ook een aantal moederborden aan moeten passen...
Of je koopt een ander kabeltje... Ze zullen er echt nog wel zijn met alle pinnetjes... Misschien kun je een ATA66/ATA100 kabel gebruiken... Zo'n kabel zal het vast ook wel doen met alleen maar ATA33 spullen... Of er moet iemand zijn die het tegendeel kan bevestigen...

Banzi...
Zo'n kabel doet het vast wel, en het geld groeit me niet op me rug :) Dat is een ander verhaal..

Ik heb helaas geen soldeerbout (ja, ik ben een software tweakerd :P), dus dat idee gaat ook niet op
Op dinsdag 12 februari 2002 10:01 schreef _JGC_ het volgende:
Daar gebruik ik mn oude passer dus nog voor. Gewoon met die naald dwars door dat nokje prikken, is nml maar een dun laagje plastic.
Dat gaat ik proberen :)
Pagina: 1