Toon posts:

FTP / Firewall conflict

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ik heb op mijn pc Bulletproof FTP server geïnstalleerd, naast Norton Firewall 2002 en heb een apart probleem.
Ik heb in Bulletproof FTp een account aangemaakt en kan dus vanaf een andere pc met mijn login en wachtwoord toegang krijgen tot mijn thuis pc. Probleem is dat ik bestanden naar mijn thuis pc kan uploaden, ik kan files deleten (die permissie heb ik ingesteld), maar ik kan NIET downloaden vanaf mijn thuis pc. Op dat moment slaat Norton Firewall aan met de melding dat er een hacker toegang probeert te krijgen met eeb Trojan Horse. Ik heb in de instellingen van de firewall zitten graven, maar kan nergens het gedrag instellen voor deze gebeurtenis. Mijn Firewall uitzetten is natuurlijk ook geen optie. Overigens staat de FTP server ingesteld op "allow uploads AND downloads", dus daar ligt het niet aan. Ook heb ik alle mogelijke permissies aangevinkt voor mijn eigen account.
Strange phenomena..................suggesties?

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 01:24 schreef rubenski het volgende:
Hi, ik heb op mijn pc Bulletproof FTP server geïnstalleerd, naast Norton Firewall 2002 en heb een apart probleem.
Ik heb in Bulletproof FTp een account aangemaakt en kan dus vanaf een andere pc met mijn login en wachtwoord toegang krijgen tot mijn thuis pc. Probleem is dat ik bestanden naar mijn thuis pc kan uploaden, ik kan files deleten (die permissie heb ik ingesteld), maar ik kan NIET downloaden vanaf mijn thuis pc. Op dat moment slaat Norton Firewall aan met de melding dat er een hacker toegang probeert te krijgen met eeb Trojan Horse. Ik heb in de instellingen van de firewall zitten graven, maar kan nergens het gedrag instellen voor deze gebeurtenis. Mijn Firewall uitzetten is natuurlijk ook geen optie. Overigens staat de FTP server ingesteld op "allow uploads AND downloads", dus daar ligt het niet aan. Ook heb ik alle mogelijke permissies aangevinkt voor mijn eigen account.
Strange phenomena..................suggesties?
Probeer de passive mode is als port 21 niet werkt probeer dan is port 2002 ofzo.

Verwijderd

Je firewall ziet een executable die ineens probeert data naar buiten te zenden. Da's erg Trojan-like gedrag. Je moet 'm toch ergens kunnen vertellen dat die executable (je ftp-server) daar toestemming voor heeft.

Ik gebruik zelf AtGuard. Omdat die meer in kan stellen dan z'n opvolger .. precies ja: NPF.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ik zal Atguard is downen.
Als ik de log mag geloven switcht de FTP server automatisch al naar passive mode.
Thanks voor de tips

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, je moet toch ergens kunnen instellen dat er over poort 21 gedownload mag worden? Kijk ik er gewoon langs of kan het echt niet?