"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Oververhit misschien?
Laat um eens een nachtje staan (afkoelen?) en hoor morgen wat ie doet?
En als ie dan niets doet, schroef um eens open en bekijk de potmeter eens goed? brandlucht? losse contacten op de print? Zijn de elco's nog goed?
arme...
Het lijkt me duidelijk de potmeter voor het volume.. als ik daar aan draai dan gaat hij dus ploppen.. keiharde tikken geeft de woofer dan.. met max uitslag.
Nog eens eruit gehaald.. en ik kan helemaal niets ontdekken aan het ding.. Op de ringkern trafo staat trouwens class B.. is dat een classe of een aanduiding kwa het soort apparaat ?
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Ja dat vind ik nou ookOp dinsdag 12 februari 2002 01:47 schreef Jag het volgende:
Jezus, je hebt wel mazzel zeg.

Ja ! Precies dat ! Wat weet jij dat ik niet weet ?! Vertel opOp dinsdag 12 februari 2002 10:39 schreef hervaz het volgende:
Ploppen en de woofer slaat uit en geen geluid toevallig?
Demping is wel in orde.. het is immers 36mm MDF en de kast zelf resoneert minimaal. Bovendien is er een vrij grote ventilatie ruimte voor de versterker gereserveerd. Hij is nooit erg warm geworden (heb ik regelmatig gecontroleerd). Verder heb ik de print grondig onderzocht.. En er zit niets los. Alle contacten zijn in orde.. Heb de contacten even opnieuw vertint zelfs van de potmeters.Op dinsdag 12 februari 2002 10:57 schreef mweert het volgende:
Hoe zit het met de demping van de versterker hij wordt natuurlijk warm en door het trillen van de kast zou het best kunnen zijn dat enkele onderdelen slecht contact maken.
Het rechterkanaal van mijn vincent sv 233 deed dit ook, als ik het volume hoger zette kwam de woofer helemaal naar buiten zetten, ding is toen kapot verklaard....erg kut voor jeOp dinsdag 12 februari 2002 10:54 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Ja ! Precies dat ! Wat weet jij dat ik niet weet ?! Vertel op
Huh?Op dinsdag 12 februari 2002 11:16 schreef mweert het volgende:
Lekkere opmerking hervaz
Anoniem: 16902
Op dinsdag 12 februari 2002 11:19 schreef hervaz het volgende:
[..]
Huh?
Ja, bedankt HervazOp dinsdag 12 februari 2002 11:36 schreef mweert het volgende:
hij had gehoopt dat er nu een oplossing was hervas en dan houdt jij hem in spanning om uiteindelijk te zeggen dat het kut voor hem is.
Maarja, ik het er tijdelijk een oude sony versterker met eq aanhangen.. heb ik tenminste nog iets..
Schroef hem eruit en breng hem naar een HiFi-reparateur.
Die kan hem doormeten en indien nodig de transistors e/o elco's, potmeters etc vervangen. En als het echt mis is mag die reparateur het doodvonnis uitspreken.
Zo'n Hypex is duur genoeg voordat ie gelijk total-loss wordt verklaard.
(Heb hem zelf ook - indrukwekkende subwoofer.)
Ja ik heb gewoon garantie, het ding is per slot pas 1 maand geleden gekocht.Op dinsdag 12 februari 2002 11:44 schreef La_Pazz het volgende:
Nou de Hypex is toch een gewoon een mooie (analoge) versterker? Met losse eindtorren ipv een ic?
Schroef hem eruit en breng hem naar een HiFi-reparateur.
Die kan hem doormeten en indien nodig de transistors e/o elco's, potmeters etc vervangen. En als het echt mis is mag die reparateur het doodvonnis uitspreken.
Zo'n Hypex is duur genoeg voordat ie gelijk total-loss wordt verklaard.
(Heb hem zelf ook - indrukwekkende subwoofer.)
Ik heb nu Hypex gebeld. En afgesproken dat ik hem naar hun terug stuur, dan repareren zijn hem meteen, en krijg ik hem terug gezonden.
En ja, hij is idd duur genoeg.. 800 gulden voor zo'n versterker is natuurlijk niet niets.
Hoe was de ruimte van de amp geventileerd? Je zei dat hij niet zo warm werd, maar misschien is er toch iets mis met de luchtaf/toevoer? Je zou een kleine 6 cm fan in kunnen bouwen, gewoon om een beetje luchtcirculatie op te wekken..
Maarjah, probeer er eerst maar even achter te komen wat het was..
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Ik gok dat mweert het niet heeft over de akoestische demping, maar over de electrische. Dempingsfactor van de versterker dus.Op dinsdag 12 februari 2002 11:02 schreef tbusquet het volgende:
Demping is wel in orde.. het is immers 36mm MDF en de kast zelf resoneert minimaal. Bovendien is er een vrij grote ventilatie ruimte voor de versterker gereserveerd. Hij is nooit erg warm geworden (heb ik regelmatig gecontroleerd). Verder heb ik de print grondig onderzocht.. En er zit niets los. Alle contacten zijn in orde.. Heb de contacten even opnieuw vertint zelfs van de potmeters.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Ja de nieuwe slave unit zat er al een tijdje in. En het is hoogstwaarschijnlijk de volume potmeter. Er is GEEN ventilatie in de versterkerruimte.. Maar dit is wel exact volgens het bouwplan gedaan.. Dus inprincipe zou het geen probleem moeten zijn.. Bovendien raken de eindtrappen hun warmte kwijt aan het complete plaat oppervlak.Op dinsdag 12 februari 2002 14:05 schreef Esger het volgende:
Hoe zat het? Had je al een nieuwe passieve radiator erin gekregen? Je hebt redelijk wat pech met dat ding he..
Hoe was de ruimte van de amp geventileerd? Je zei dat hij niet zo warm werd, maar misschien is er toch iets mis met de luchtaf/toevoer? Je zou een kleine 6 cm fan in kunnen bouwen, gewoon om een beetje luchtcirculatie op te wekken..
Maarjah, probeer er eerst maar even achter te komen wat het was..