2e hands speakers+versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:01
Ik ben op zoek naar een setje speakers met een versterker van een beetje >:) betere kwaliteit dan mijn FPS1000 op dit moment, maar heb geen geld om een nieuwe set te kopen. Maar toch wil ik iets goed hebben, is 2e hands dan een optie of geeft dit erg vaak gezeik ? En als ik dan voor 2e hands ga welke winkel zou ik dan opzoek moeten gaan (Amsterdam) voor een budget tot 400 euro ?

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Met fragiele dingen zou ik niet zo snel tweedehands doen. Speakers is echt totaal geen probleem, maar PC speakers hebben vaak kleine rottige draadjes enzo :(. Check het dus voor je koopt :).

2ehands hifi gaat bijna altijd zonder problemen, check alleen DVD en CD spelers enzo goed, dat zijn probleemgevallen (ook om te verkopen trouwens :().

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

ik wil die b&w's die jvs heeft 2de hands hebben

(ben je ze al zat die schoenendozen jvs) *D

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:50

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 12 februari 2002 00:37 schreef SIPRUS het volgende:
ik wil die b&w's die jvs heeft 2de hands hebben

(ben je ze al zat die schoenendozen jvs) *D
Hmmm.. zal ik je es wat leuks vertellen, 2dehands goeie audio is niet eens zo veel goedkoper dan nieuw. Soms helemaal niet als het om speakers gaat die onwijs lang moeten inspelen. Prijs gaat meestal alleen omlaag als dat ook met de speaker is gebeurt qua kwaliteit (beschadigt .e.d). Of je moet echt een sooirt n00b zien te vinden... niet JVS dus :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Ik zit natuurlijk niet op jvs te wachten that was a joke ;9

maar ik heb nu het geld voor 2 nieuwe B&W's maar ik wil wachten met kopen tot dat ik ook genoeg geld heb voor een goeie versterker

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 12 februari 2002 00:47 schreef SIPRUS het volgende:
Ik zit natuurlijk niet op jvs te wachten that was a joke ;9

maar ik heb nu het geld voor 2 nieuwe B&W's maar ik wil wachten met kopen tot dat ik ook genoeg geld heb voor een goeie versterker
Das idd niet zo dom :) want anders heb je speakers zonder versterker :)

Heb je al een luistertest gedaan, of koop je die B&W's blind? Niet dat dat per se slechte keus is, alleen speakers zijn heel erg smaakafhankelijk. Ik persoonlijk vind ze niet zo heel erg helder en dynamisch (eerder stoffig :P ), maar dat kun je juist een voordeel vinden. Tis iig voor die prijsklasse een van de beste in z'n soort.

Verwijderd

nee ik heb ze nog niet gehoord maar ik weet hier ook niet een zaak dichtbij te vinden

ik woon in omgeving Den Haag

dus misschien weet jij waar een goedie zaak zit

want ik moet ook eerst ff kijken welke versterker ik wil op deze speakers

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 12 februari 2002 00:59 schreef SIPRUS het volgende:
nee ik heb ze nog niet gehoord maar ik weet hier ook niet een zaak dichtbij te vinden

die regio weet ik al helemaal niet :(

De meeste 'betere' audiozaken hebben wel wat staan.. orienteren kan nooit kwaad. Gewoon rond kijken, je kan nog verbaasd staan over wat her en der staat.

Verwijderd

Ja zal ik doen

heb je nog tips bij het luisteren van de verster/speaker combo ?

• JvS
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Neem je eigen muziek mee en luister naar wat je het prettigst vindt luisteren. Probeer op rust in speakers te letten, speakers die extreem opvallen, kunnen je later weleens gaan irriteren door overmatig veel hoog of laag...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

daar kan je wel is gelijk in hebben goeie Tip thnx

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 00:59 schreef SIPRUS het volgende:

Stuut en Bruin?? Prinsegracht?

Verwijderd

Het kan aan mij liggen, maar ik meende toch echt dat het hier een vraag van de topicstarter betrof. :?
Topicje wordt weinig subtiel door Siprus overgenomen, of misschien is hier sprake van een gespleten persoonlijkheid? :?

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 10:22 schreef exter het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar ik meende toch echt dat het hier een vraag van de topicstarter betrof. :?
Topicje wordt weinig subtiel door Siprus overgenomen, of misschien is hier sprake van een gespleten persoonlijkheid? :?
dit is ook zo maar de topic starten kreeg toch een duidelijk antwoord op zijn vraag en ik probeer altijd zo min mogelijk topics te openen

• LG_Greenman
Op dinsdag 12 februari 2002 10:22 schreef exter het volgende:
Nah, ik zoek eigenlijk nog een goeie 2e hands audiowinkel in Amsterdam...dat was eigenlijk mijn 2e vraag :)

(en ik ben echt opzoek naar speakers+versterker, dus geen cdspelers en shit)

(dus nee SIPRUS, ik heb nog geen antwoord op mijn vraag :P )

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Kijk eens op www.hifi.nl daar wordt zat 2dehands aangeboden.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• LG_Greenman
hmmz, ik zou niet weten wat ik daar voor dingen moet kopen...ben niet zo bekend op het audio-gebied, ik zoek echt een winkel waar ik kan horen en zien. (Amsterdam)

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Goede winkel voor 2ehands in utrecht zou ook wel aardig zijn.. de Staffhorst kelder is gutted tegenwoordig, staat niks meer, en Wilbert is in 2ehands ook al te duur :)

Als er iemand trouwens een setje kapotte Quad ESL55 of ESL57 heeft staan voor een paar honderd piek... count me in!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 17:34

cue

Op dinsdag 12 februari 2002 00:44 schreef nigelator het volgende:

[..]

Hmmm.. zal ik je es wat leuks vertellen, 2dehands goeie audio is niet eens zo veel goedkoper dan nieuw. Soms helemaal niet als het om speakers gaat die onwijs lang moeten inspelen. Prijs gaat meestal alleen omlaag als dat ook met de speaker is gebeurt qua kwaliteit (beschadigt .e.d). Of je moet echt een sooirt n00b zien te vinden... niet JVS dus :P
Dat verhaal over dat speakers in meoten spelen is echt zo'n grote onzin, waarom denken mensen dat toch???

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Op dinsdag 12 februari 2002 20:25 schreef Cue het volgende:

[..]

Dat verhaal over dat speakers in meoten spelen is echt zo'n grote onzin, waarom denken mensen dat toch???
In dit geval omdat het ook echt zo is.

Vooral woofers (dus, het rubber tussen de conus en de rand, met name) moeten een beetje soepel worden voor ze ongehinderd hun uitslag kunnen doen.

Elektrostaten hebben als actief oppervlak een (usually) mylar film die onder een bepaalde kracht staat gespannen. Ook die moet soms een beetje soepel worden.

Dit staat overigens in schril contrast tot het inspelen van versterkers (doubtful) en inspelen van kabels (grote onzin).

• LG_Greenman
Kunnen we misschien weer een beetje on-topic? ik zoek nogsteeds een goeie 2e hands audiowinkel in Amsterdam...

• LG_Greenman
Iemand nog ?

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
2e hands is het niet, maar wel overjarig... Richer sounds in de van woustraat... In diezelfde straat zit RAF audio... Bij de 2e heb ik mijn versterker beluisterd... Daarna naar de 1e gegaan... Die hebben ook nog eens een laagste prijs garantie... Bij de mediamarkt was mijn versterker al heeeel erg scherp geprijsd... Maar ze gingen er nog onder zitten (al dachten ze dat mediamarkt het onder hun inkoopsprijs verkocht)... Als je echt hifi wilt, kun je net zo goed nieuw kopen... Prijsverschil is miniem... 2e hands hifi-zaken ben ik nog niet tegengekomen... Kijk anders op het forum van www.hifi.nl, om te zien of daar wat staat...

Banzi...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

In Zaandam heb je ook nog een zaak zitten met een aardig assortiment knap spul, ik weet alleen niet of ze ook 2e hands doen. Je kunt in ieder geval wel luisteren. Zit in het Rozenhof heet van Ingen. Zo'n 5 minuten vanaf Zaandam station.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik zag (zondag) bij mij in de buurt (Den Haag zuid) een Nad versterkertje staan voor 90 euro.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Op Marktplaats kun je ook hele fijne spullen vinden.
Misschien is het niet je bedoeling om via het net iets te kopen, maar toch handig om de prijzen wat te vergelijken.

Verwijderd

Ik heb mijn versterker bij het vuilnis vandaan (Pioneer SA-410), welke het nog perfect doet en ook best vermogen kan leveren (de beibehorende tuner die er bovenopstond was wel kaput, maar wie luistert er nou radio, behalve in de auto?? :) )

Mijn speakers, Bose Studiocraft (Inderdaad, Bose klinkt vrij schel, maar met een beetje afregelen op de versterker komt er nu een zeer acceptabel geluidje uit) heb ik van een kennis voor 3 geeltjes. Hij had net nieuwe pilaren gekocht van 800watt het stuk, en deze had hij over. Ik heb hem ervan overtuigd dat ze in de weg stonden.

m.a.w. check bij je vrienden/vriendinnen/kennisen/buren/opa's en oma's/ of misschien wel op je eigen zolder of er niet nog ergens een leuk setje staat ;)

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Heb ook ergens nog wel een kapotte Onkyo receiver staan (2 * 45 watt, f 1900 15 jaar geleden)
Mag je ophalen. Weet niet wat er mee is (iets met de voeding of zo)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op dinsdag 12 februari 2002 20:25 schreef Cue het volgende:

[..]

Omdat het zo is, een speaker is iets mechanisch. En het rubber/de ophanging zal soepeler gaan worden naarmate de speaker meer beweegt.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Op woensdag 13 februari 2002 11:19 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Omdat het zo is, een speaker is iets mechanisch. En het rubber/de ophanging zal soepeler gaan worden naarmate de speaker meer beweegt.
demn daar kannie echt niet bij joh ;).....

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Pagina: 1