Lag in Quake 3 na veranderde instellingen.

Pagina: 1
Acties:

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Ej :* :P

Na dit topic:

[topic=394442/1/25]

mijn probleem oploste van posten met de client op forums of mailen, heb ik nu het volgende probleem.

Ik heb lag in Quake 3 online (client). Normaal had ik dat nooit. ZELFS niet met casema.

Het is meestal als er actie komt. Ik speel railonly games bijvoorbeeld, en dan is het een tijdje rustig totdat de tegenstander dichterbij komt en opeens schiet.
Dan heb ik Connection Interrupted, dit blijft ongeveer 2 sec. staan en als ik weer verder ga blijk ik dood te zijn :(

Zo kan ik dus nooit goed gamen, want soms blijft ie juist op de belangrijke momenten hangen.

Zoals je in het andere topic kan lezen heb ik van alles en nog wat lopen aankloten. Het lijkt mij dat als er actie komt er extra veel pakketjes gestuurd moeten worden en hij daar ff op blijft hangen.

Wie weet wat het kan zijn?

Dit zei de TCP/IP analyzer trouwens:

client:

TCP options string = 020405b401010402

MTU = 1500
MTU is fully optimized for broadband.

MSS = 1460
Maximum useful data in each packet = 1460, which is equal to MSS.

Default Receive Window (RWIN) = 11680
RWIN Scaling (RFC1323) = 0 bits
Unscaled Receive Window = 11680
RWIN is a multiple of MSS
Other values for RWIN that might work well with your current MTU/MSS:
513920 (MSS x 44 * scale factor of 8)
256960 (MSS x 44 * scale factor of 4)
128480 (MSS x 44 * scale factor of 2)
64240 (MSS x 44)

bandwidth * delay product:
Your RcvWindow limits you to: 467.2 kbps (58.4 KBytes/s) @ 200ms
Your RcvWindow limits you to: 186.88 kbps (23.36 KBytes/s) @ 500ms
Consider increasing your RWIN value to optimize TCP/IP for broadband.

MTU Discovery (RFC1191) = OFF
Time to live left = 113 hops
TTL value is ok.

Timestamps (RFC1323) = OFF

Selective Acknowledgements (RFC2018) = ON

IP type of service field (RFC1349)= 00000000

server:

TCP options string = 020405b401010402

MTU = 1500
MTU is fully optimized for broadband.

MSS = 1460
Maximum useful data in each packet = 1460, which is equal to MSS.

Default Receive Window (RWIN) = 11456
RWIN Scaling (RFC1323) = 0 bits
Unscaled Receive Window = 11456
For optimum performance, consider changing RWIN to a multiple of MSS.
Other values for RWIN that might work well with your current MTU/MSS:
513920 (MSS x 44 * scale factor of 8)
256960 (MSS x 44 * scale factor of 4)
128480 (MSS x 44 * scale factor of 2)
64240 (MSS x 44)

bandwidth * delay product:
Your RcvWindow limits you to: 458.24 kbps (57.28 KBytes/s) @ 200ms
Your RcvWindow limits you to: 183.296 kbps (22.912 KBytes/s) @ 500ms
Consider increasing your RWIN value to optimize TCP/IP for broadband.

MTU Discovery (RFC1191) = OFF

Time to live left = 114 hops
TTL value is ok.

Timestamps (RFC1323) = OFF

Selective Acknowledgements (RFC2018) = ON

IP type of service field (RFC1349)= 00000000

Wie kan mij helpen? :7

p.s. Op de servers waar ik dan speel heb ik gewoon een ping van 40 a 50 en soms dus opeens boven de 300, en dan staat ie ff 2 sec. vast

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Al gooi je nou ff je TCP protocol er ff af en daarna weer op. Staat die dan niet op standaard instellingen :?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:36
FF paar tips om Quake 3 te tunen:

/com_maxfps 125
/rate 8000
/snaps 40

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 12:57 schreef FatalError het volgende:

/com_maxfps 125
/rate 8000
/snaps 40
Jah,.. ik heb em al op 30 staan. (snaps)

Enne rate,... tsja ik zat er laatst naar te kijken. Zie ik dat ie op 8000 staat. Dus ik snel weer op default zetten maar het blijkt dus toch niet erg te zijn. Ik zet em wel weer op 8000 maar dat helpt dus niks omdat ie al zo stond.
Thnx iig :)

Maar wat is rate eigenlijk? Is dat de tijd dat de server wacht jou nieuwe pakketjes te zenden oid?

edit: /com_maxfps laat ik lekker op 999 staan heur >:)
Volgens mij maakt dat ook echt geen reet uit ofzo. Ik draai trouwens al /r_intensity 1.5 en /r_picmip 2

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Weet iemand nog een oplossing?

Om het duidelijk te maken heb ik ff een server gejoined en screenies gemaakt. Ik heb de screenies gecropped maar wel de lag-o-meter (vierkantje rechts onderin) erbij geplakt.

Ik heb mezelf ff Wappiej genoemd en gaan spelen voor de test. Ik wachtte en niet veel later kreeg ik die lag check maar:

Hier zit ik 30 sec. in de game en heb nog geen connection interruped gehad
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013636233

ff later krijg ik connection interruped, ik op tab rammen en snel een screenie maken:
(je ziet geen connection interruped staan nu omdat ik dan niet op tab kan drukken voor mijn ping te laten zien, maar ik was er snel genoeg bij en me ping stond nog op max.)
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013636248

Ik ben er ook achter dat dat connection interrupted niet alleen op actie punten is. Het is ook "random"

Plz help me out. Ik suck als ik dalijk een clanwar heb met deze vreemde lag.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 11:20 schreef G4s het volgende:
Al gooi je nou ff je TCP protocol er ff af en daarna weer op. Staat die dan niet op standaard instellingen :?
Net gedaan op server en client.

Het gaat al wat beter, maar kan niet goed testen. Ik zal morgen ff langer Quaken om te testen. Moet nu pitte van me pa :( |:( :P . Thnx iig :)

Laters 8-)

EDIT:

Na de test ben ik er dus achter dat het zo goed als niks heeft uitgemaakt. Het zal wel in het register zitten o.i.d.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Heb net gestest. Het lagt nogsteeds heel erg. :(

Wat ik ook heb, ik kan niet vanaf de client een bestand naar beneden toe kopieeren. Ik kan hem wel van beneden afhalen. (met beneden bedoel ik de internetserver) Misschien dat dit in verband staat met mijn lag probleem.

Alle netwerkkaarten in het netwerk staan BTW op Full Duplex 10 Mbit.

Is er nog een slimme netwerkguru aanwezig?

Dit probleem is heel erg klote ;(

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Op woensdag 13 februari 2002 12:57 schreef FatalError het volgende:

/com_maxfps 125
/rate 8000
/snaps 40
/cl_maxpackets 60 (voor mij dan)
/cl_timenudge -12 :P

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 22:38 schreef Klubbheads het volgende:

[..]
Kga ff proberen ;)

• Muppet
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

alleen dat zijn instellingen die jouw weinig helpen, maar je kan wel eens zoeken met google op "Tweaking Quake 3 config" of ed. er zijn zat dingen die je kan configureren in Quake.

There is no art to find the minds construction in the face

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 23:22 schreef Muppet het volgende:
alleen dat zijn instellingen die jouw weinig helpen, maar je kan wel eens zoeken met google op "Tweaking Quake 3 config" of ed. er zijn zat dingen die je kan configureren in Quake.
Ja, er zijn zat dingen. Het gekke is dat Quake het altijd goed heeft gedaan en dit nieuw voor me is dat ik opeens zoveel lag heb.

Het moet wel bijna aan 1 van de windows os'en liggen o.i.d.

Ik vindt het maar klote... ik heb ook net /cl_maxping gedaan en op 100 gezet maar volgens mij maakt dat niks uit :(

• Xhale
  • Laatst online: 19-08 19:11
Volgens mij heeft het niet met het netwerk te maken, ik heb hetzelfde probleem gehad met q3 en tis alleen als je gekilled bent, voor de respawn lijkt het alleen of je lagged, tijdens het spelen zelfs had ik nergens last van, en met instagib lijkt het of het komt door lag.
Durf alleen geen oplossing te geven, bij mij was het na een herinstall weg, kan misschien iets met je videoinstellingen zijn.

Make a program idiotproof and someone will make a better idiot

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 23:30 schreef Xhale het volgende:
Volgens mij heeft het niet met het netwerk te maken, ik heb hetzelfde probleem gehad met q3 en tis alleen als je gekilled bent, voor de respawn lijkt het alleen of je lagged, tijdens het spelen zelfs had ik nergens last van, en met instagib lijkt het of het komt door lag.
Durf alleen geen oplossing te geven, bij mij was het na een herinstall weg, kan misschien iets met je videoinstellingen zijn.
Ik ben nou aan het proef spelen en switchen. Ik speel nu een TDM en het is vaak als ik net de hook wil gebruiken. Had jij dit niet?

• Xhale
  • Laatst online: 19-08 19:11
Check eens of hetzelfde ook gebeurt als je een gewone FFA game joint, ik denk dat je dan ook precies bij je dood ook ff 2 secs lagged/connection interrupted krijgt.

Make a program idiotproof and someone will make a better idiot

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 23:32 schreef Xhale het volgende:
Check eens of hetzelfde ook gebeurt als je een gewone FFA game joint, ik denk dat je dan ook precies bij je dood ook ff 2 secs lagged/connection interrupted krijgt.
Me pa gooit zo weer de server benee uit maar ik ga ff kijken. Ik post iig het resultaat :)

Verwijderd

ik denk dat het tweaken van Q3 niet veel kan uitmaken... Het lijkt er eerder op dat je verbinding het gewoon niet trekt... ik heb een jaar casema gehad en bijna nooit fijn Q3 kunnen spelen :) ( ADSL is toch wel fijn... )

maarja... suc6 dermee...

[edit] ik had niet helemaal goed gelezen want ik zie nu dat je normaal wel een goede ping hebt... heel apart idd..[/edit]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 23:37 schreef Darkl1ght het volgende:
ik denk dat het tweaken van Q3 niet veel kan uitmaken... Het lijkt er eerder op dat je verbinding het gewoon niet trekt... ik heb een jaar casema gehad en bijna nooit fijn Q3 kunnen spelen :) ( ADSL is toch wel fijn... )

maarja... suc6 dermee...

[edit] ik had niet helemaal goed gelezen want ik zie nu dat je normaal wel een goede ping hebt... heel apart idd..[/edit]
:?

Ik heb gewoon ADSL hoor :o

512/128 Demon DSL Metro,.. check me eerste post en lees dat topic is :)

Verwijderd

Daarom staat die edit er ook onder :D
hehe idd... Darkl1ght moet eerst goed lezen...

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
:)

Het gaat trouwens wat langer duren. Gister om half 2 s'nachts had ik geen internet omdat me pa de computer beneden had uitgezet. Ik zat me zwaar te vervelen.

Ik schaam me ervoor om te zeggen wat er is gebeurd :X

tip, softfsb, corrupte windows files = no go |:(

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Ok, hij doet et nog :P :P

Any tips verder ?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Kickerdekikker

ik zit me als ik thuis ben echt helemaal waus te kloten aan MTU size's e.d. nu ben ik weer terug bij het begin en kan ik weer niet mailen enzo
:( . Maar IEMAND nog een tip?

Verwijderd

Tjah. Quake, wa moek ervan zeggen...

Misschien ligt het aan de provider...

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 11:16 schreef hhielke het volgende:
Tjah. Quake, wa moek ervan zeggen...

Misschien ligt het aan de provider...
Als ik gewoon naar speedtest.nl ga dan zit ik aan de 54 kB/sec.

Verder heb dus Demon DSL Metro 512/128, ik heb het niet via USB aangesloten maar via een NIC.

Betekend dit dat het PPPoE is of over Ethernet?

Ik snappem ff niet meer, ik zie allemaal verschillende dingen op internet.

ik hoef niet in te bellen thuis, als ik inlog kan ik gelijk op internet. Ik weet wel dat PPPoE staat voor Point to point protocol over Ethernet, dus ik ben daarom in de war geraakt. Want zijn er ook nog andere verbindingsnamen voor internet via een NIC?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:36
De doorvoersnelheid van je modem heeft, vanaf zo'n 5 kbyte/s, compleet NIETS met de verbindingskwaliteit in games te maken.
Dat speedtest goed gaat zegt dus niets.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 12:02 schreef FatalError het volgende:
De doorvoersnelheid van je modem heeft, vanaf zo'n 5 kbyte/s, compleet NIETS met de verbindingskwaliteit in games te maken.
Dat speedtest goed gaat zegt dus niets.
Dus wat bedoel je hiermee? Dat je pas lag merkt als je onder de 5 KB/sec zit ofzo :?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
IK BEN ER NOG NIET ACHTER!!! :( :( :( :(

Wie kan mij vertellen of ik die MTU size op alleen de server moet instellen of ook op de Client?

Tot nu toe heb ik zowat alles geprobeerd op beide en elke keer ander resultaat!

Ik heb net de Demon ADSL helpdesk gebeld en hij zei dat je juist een KLEINE MTU moet hebben voor games.

Ik zit nu met een MTU van 576 en op de server ook,.. Dit is nog steeds niet zoals ik het hebben wil want ik heb nog steeds die ping die opeens naar de 200 of hoger schiet terwijl ik gemiddeld aan de 70 zit ;( ;(

Alleen de server heeft 2 netwerkkaarten en de Client 1.

Wie weet of een kleine MTU beter is voor games en op welke kaarten je de MTU moet instellen?

PLZ HEEEEEEEELLLLLLLLLLPPPPP dit ik waarschijnlijk allemaal een beetje moeilijk ofzo, normaal krijg je vet veel replies en nu zowat niks ;(

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Misschien beetje off-topic ,maar ik heb ook zoiets kuts ,maar dan met unreal tournament ,
instellingen:
32bit kleur
high world ,high skins ,1280x960 ,alles gaat goed ,maar als er poppetjes en geschiet overal komt dan dropt me framerate naar 10 ,terwijl zonder poppetjes rond de 50 zit.

zet ik de instellingen op:
16 bit kleur
low world ,low skins ,800x600 , Heeft precies hetzelfde als hierboven ,dropt hier ook de framerate naar 10fps ,echt verdomd klote en vaag.
Een duron700 mhz met 512mb sdram133mhz moet dat tog makkelijk trekken :?
Eerder had ik dit nooit.

specs:
Duron 700 mhz
Gigabyte 7zx-1 mobo
512mb ram
Geforce 2 GTS pro 64 mb DDR 200/400
Op woensdag 20 februari 2002 21:38 schreef DeMoN het volgende:

normaal krijg je vet veel replies en nu zowat niks ;(
Misschien omdat ik een moeilijk probleem is en niemand weet een antwoord ?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 21:54 schreef Bartjuh het volgende:
Misschien beetje off-topic ,maar ik heb ook zoiets kuts ,maar dan met unreal tournament ,
instellingen:
32bit kleur
high world ,high skins ,1280x960 ,alles gaat goed ,maar als er poppetjes en geschiet overal komt dan dropt me framerate naar 10 ,terwijl zonder poppetjes rond de 50 zit.

zet ik de instellingen op:
16 bit kleur
low world ,low skins ,800x600 , Heeft precies hetzelfde als hierboven ,dropt hier ook de framerate naar 10fps ,echt verdomd klote en vaag.
Een duron700 mhz met 512mb sdram133mhz moet dat tog makkelijk trekken :?
Eerder had ik dit nooit.

specs:
Duron 700 mhz
Gigabyte 7zx-1 mobo
512mb ram
Geforce 2 GTS pro 64 mb DDR 200/400
[..]

Misschien omdat ik een moeilijk probleem is en niemand weet een antwoord ?
Hmm het gaat mij niet om de FPS,.. het gaat mij puur om de ping die keihard omhoog schiet. |:(

verder jou probleem, Installeer de nieuwste drivers voor je videokaart is en de nieuwste via 4 in 1 drivers want 50 fps is HEEL erg weinig.

Maar nu on-topic, wie weet er nog een oplossing?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Ik heb nu geprobeerd met op de server ingesteld een MTU over beide netwerkkaarten van 576 en boven op de client ook.

Ook dit wil niet helpen terwijl die vent van de DSL helpdesk zei dat games een kleinere MTU lekkerder vinden,..

:? Is er nog een slimme tweaker :?

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Watvoor server draait je pa?
NT4, 2000, proxy 2.0, ISA server, internet conn.sharing?
Wat doet de server allemaal? Is Netbeui geinstalleerd? Andere protocollen buiten tcpip?
Watvoor NIC's gebruiken jullie? Watvoor Hub? Watvoor kabel?
Wie is je provider?

Werkt quakeIII wel als je vanuit de server rechtstreeks op ADSL fragged?

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 12:54 schreef GreenGras het volgende:
Watvoor server draait je pa?
NT4, 2000, proxy 2.0, ISA server, internet conn.sharing?
Wat doet de server allemaal? Is Netbeui geinstalleerd? Andere protocollen buiten tcpip?
Watvoor NIC's gebruiken jullie? Watvoor Hub? Watvoor kabel?
Wie is je provider?

Werkt quakeIII wel als je vanuit de server rechtstreeks op ADSL fragged?
[topic=394442/1/25] voor een netwerktekening. En alle overige info. (zoals in me eerste post al staat vermeld.)

En beneden kan ik niet testen omdat dat ding te slecht is om met een redelijke FPS te testen.

Verder:

SMC kaartjes o.i.d. voor interne netwerk, realteak 8129 AS kaartje internet --> zit weer aan me ADSL modem.

Win2K ICS

UTP kabel met zo ijzerdraadje erin, ik geloof dat dat stranded UTP heet en die UTP kabels uit me hub zijn soepele, verder niks bijzonders gewone UTP bekabeling,..

Of Nebeui draait weet ik niet zeker, verder voor interne kaart op de server is IPX/SPX geinstalled en TCP/IP, kzou thuis moeten checken of Netbeui ook aan staat. Kan er dan iig vanaf want ik gebruik het niet.
Het kaartje wat internet verzorgd heeft alleen TCP/IP geinstalleerd. Op de XP client heb ik QOS trouwens er ook uit gegooid en draait geloof ik ook alleen TCP/IP en IPX/SPX.

Ik zit nu op me werk dus kan niet echt checken maar nu heb je iig zowat alle info.

Ik hoop dat je er wat mee kan!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
:'(

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje met een vriendelijke Gotter aan het mailen over dit probleem en we kwamen er achter dat mijn kaarten die voor het interne netwerk worden gebruikt SMC EZ 1211TX kaarten zijn maar op de realtek 8139 drivers liepen,..

Beetje vaag.. ik heb nu de originele drivers erop en ga testen. Je hoort et zo ;)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Nope still the SAME SHIT,.. and nobody with tips ;( :(

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Ok... ik heb nu de hele zooi naar beneden gehaald een ONWIJS gekut met draaden en shit,.. beeldschermen die via de voeding werken, MAAR het werkt smoooooottthhh als ik rechtstreeks Quake OP MIJN adsl MODEM SPEEL MET DE CLIENT COMPUTER DIE IK DUS NAAR BENEDEN HEB GEHAALD.

Alleen als ik em boven neerzet gaat ie lopen zeiken met die lag,.. WANT DAN WERKT IE WEER VIA ICS |:(

PLZ IS ER IEMAND DIE ME KAN HELPEN IK BEN ECHT IN MIJN WANHOOP VAN ALLES AAN HET PROBEREN ;( ;( ;( |:( :(

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 15:01

shades

huh ?

Goeie tip van mij he ??
heb icq nummer ingevuld bij profile...

Volgens mij is de doos die router speelt niet zo heel erg tof aan de gang met die twee netwerkkaarten...

Even een update: Die internet/router doos is dus niet zo heel geweldig.. Misschien een beetje teveel voor nu maar als je nou eens w2k eraf rost en w98se ofzo erop gooit met WinRoute (http://www.kerio.com/parser/mainpage.php?id=159&lg=1) want zo heb ik het thuis ook draaien.. met en 10mb nic naar het internet en een 100mb nic voor het interne netwerk... Je kan ook de pro versie downloaden. Die kan geloof ik wat meer..

https://k1600gt.nl

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 21:23 schreef shades het volgende:
Goeie tip van mij he ??
heb icq nummer ingevuld bij profile...

Volgens mij is de doos die router speelt niet zo heel erg tof aan de gang met die twee netwerkkaarten...

Even een update: Die internet/router doos is dus niet zo heel geweldig.. Misschien een beetje teveel voor nu maar als je nou eens w2k eraf rost en w98se ofzo erop gooit met WinRoute (http://www.kerio.com/parser/mainpage.php?id=159&lg=1) want zo heb ik het thuis ook draaien.. met en 10mb nic naar het internet en een 100mb nic voor het interne netwerk... Je kan ook de pro versie downloaden. Die kan geloof ik wat meer..
Ja ALWEER thnx voor de tip m8 ;) :)

Maar ik heb beneden juist Win2K draaien omdat Win98SE heeel erg onstabiel liep. Maar nu is hij met Win2K in 4 maanden misschien 1 keer vastgelopen en met Win98 3x per dag |:(

Zou gewoon een format C: met clean install kunnen helpen :?
SP2 staat er al op,..

Ik ga eerst ff kijken of er nog wat updates beschikbaar zijn 8-)

Anders moet het maar,.. of ik gooi er beneden ook WinXP op met alle grafische dingen uit want het is natuurlijk wel zwaar,..

Ik ga iig eerst updaten,.. jullie horen het wel weer :)

• sundevil
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

sundevil

One ping only

Op maandag 25 februari 2002 23:25 schreef DeMoN het volgende:

[..]

Zou gewoon een format C: met clean install kunnen helpen :?
SP2 staat er al op,..

Ik ga eerst ff kijken of er nog wat updates beschikbaar zijn 8-)

Anders moet het maar,.. of ik gooi er beneden ook WinXP op met alle grafische dingen uit want het is natuurlijk wel zwaar,..

Ik ga iig eerst updaten,.. jullie horen het wel weer :)
Goed idee lijkt me om de server clean te installen. Mijn (ex)W2k server (noodoplossing) liep ook te eikelen na een paar maanden. Stabiliteit was echter nix op aan te merken. Zat gewoon intern iets 'rot'.

Een andere tip: linux op de server... Werkt perfect met routen. Om het makkelijk te houden heb ik nu gekozen voor clarkconnect 'distributie'. Echt een aanrader :)

Happy fraggin' m8

The angle of the dangle is directly proportional to the heat of the meat.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 23:39 schreef sundevil het volgende:

[..]

Goed idee lijkt me om de server clean te installen. Mijn (ex)W2k server (noodoplossing) liep ook te eikelen na een paar maanden. Stabiliteit was echter nix op aan te merken. Zat gewoon intern iets 'rot'.

Een andere tip: linux op de server... Werkt perfect met routen. Om het makkelijk te houden heb ik nu gekozen voor clarkconnect 'distributie'. Echt een aanrader :)

Happy fraggin' m8
Hehe thnx >:) Maar aangezien me pa net Outlook 2000 na 5 en halve maand een KLEIN beetje onder de knie heeft zal ik er maar geen Linux opzetten :o :P

Ik heb trouwens alles geupdate en share nu met wingate,.. :)

Is weer is wat anders,..

* DeMoN is testing maar het kan zijn dat jullie morgen pas antwoord krijgen omdat pa wel de afsluitknop van de server kan vinden 8-) :P

• sundevil

sundevil

One ping only

Op maandag 25 februari 2002 23:51 schreef DeMoN het volgende:

[..]

Hehe thnx >:) Maar aangezien me pa net Outlook 2000 na 5 en halve maand een KLEIN beetje onder de knie heeft zal ik er maar geen Linux opzetten :o :P

Ik heb trouwens alles geupdate en share nu met wingate,.. :)

Is weer is wat anders,..

* DeMoN is testing maar het kan zijn dat jullie morgen pas antwoord krijgen omdat pa wel de afsluitknop van de server kan vinden 8-) :P
Mag ik je dan een ervaring laten delen met mij... Ik ben benieuwd wat je krijgt met wingate. Ik vond het een hel om quake alleen al aan de praat te krijgen over die shit... Daarna winroute geprobeert en dat werkte out-of-the-box.

Thought you should know. Maja, misschien dat het jou beter bevalt.

edit:

En, oh ja. Kun je testen of het niet de verandering van MTU size is die de probs veroorzaakt? Bijvoorbeeld door het terug te zetten naar de originele waarden :?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 23:59 schreef sundevil het volgende:

[..]

Mag ik je dan een ervaring laten delen met mij... Ik ben benieuwd wat je krijgt met wingate. Ik vond het een hel om quake alleen al aan de praat te krijgen over die shit... Daarna winroute geprobeert en dat werkte out-of-the-box.

Thought you should know. Maja, misschien dat het jou beter bevalt.

edit:

En, oh ja. Kun je testen of het niet de verandering van MTU size is die de probs veroorzaakt? Bijvoorbeeld door het terug te zetten naar de originele waarden :?
Wingate ZUIGT!

Die gaat eraf :P

WinRoute had ik al geprobeerd,.. hmmm

MTU size default? Hmm ja staat ie al op de server beneden. Het is me nog niet 100% duidelijk of het alleen op de server moet worden ingesteld of op de client.

Ik d8 de client. Ik zal hier (client) ff een default patch draaien van www.speedguide.net.

Toen nu toe werkt WinRoute, ICS en Wingate niet lekker dus zal het echt wel aan die Win2K bak liggen?

Ik hoorde van me pa dat me moeder de computer naar voren heeft gereden, en dat niet zo soepel ging en een beetje aan een kabel heb staan sjorrren. Zoe het niet kunnen zijn dat er 1 van de 8 draadjes in die rj45connector los is geschoten beneden ofzo :? Of zou dat niet uitmaken.

Kga iig patchen en pitten, thnx weer 8-)

[b]EDIT: * DeMoN kon het niet laten, hoort te pitten en wordt morgen gespanked door ze pa en HAARRD. MAAR de default patches werken ook niet echt tof ;(

Ik heb niet lang kunnen testen maar er was niet echt vooruitgang.

* DeMoN gaat door met deze strijd en die kut krengen zullen naar me luisteren :P [/b]

• shades

shades

huh ?

Op maandag 25 februari 2002 23:59 schreef sundevil het volgende:

[..]

Wat vroeg zeg :'(

Wingate is een ramp (proxy/socks) :r
Winroute is gewoon een routing software die 't doet
En dit alles heeft weinig te maken met MTU.

Linux is inderdaad best wel een optie alleen de meeste onder ons hebben er de ballen verstand van. Beetje distro installeren wil nog wel lukken maar alleen een router bouwen zal wel niet al te eenvoudig zijn.. Winrout regeert wat mij betrefd...

Edit: ik zei toch het is vroeg -> Typo's

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 06:33 schreef shades het volgende:

[..]

Linux is inderdaad best wel een optie alleen de meeste onder ons hebben er de ballen verstand van. Beetje distro installeren wil nog wel lukken maar alleen een router bouwen zal wel niet al te eenvoudig zijn.. Winrout regeert wat mij betrefd...

Voor mij is het ook nog vroeg nu,,.. ik heb me verslapen, en ben te laat op me werk :P :o

En idd Wingate is veel te uitgebreid zeg, je kan alles instellen, rechten voor gebruikers enzo... hmmm wil ik helemaal niet :(

WinRoute had ik dus al geprobeerd maar niet die ALLERnieuwste die er is. Ik had die versie daarvoor.

Tjsa,.. ik probeer gewoon ALLES en net zolang tot ie werkt.
Als ik vanaaf nog tijd heb zal ik het eens proberen 8-)

• sundevil

sundevil

One ping only

Op dinsdag 26 februari 2002 06:33 schreef shades het volgende:

[..]

Die Linux versie die ik gebruik (Clarkconnect) werkt ook voor 'leken'. Het is een speciale versie om te routen (+ evt. ftp + apache etc.). Een nadeel (vind ik) is dat het zich op de hele HD nesteld en dus niet naast windows ofzo, maar als het werkt heb je er geen omkijken meer naar. Je hoeft maar een paar 'echte' beslissingen te nemen tijdens de install en de rest gaat helemaal vanzelf ;)

Kgebruik het hier met kabel, maar ADSL zou ie ook moeten ondersteunen. De gebruikte firewall is dan met een tooltje vanuit windoos helemaal te beheren, evenals de rest van de toolz.

Maar als z'n vader perse windows wil, dan moet ie dat vooral blijven gebruiken >:)

En die MTU size... Ik denk dat je probleem daarmee puur op de client lag, maar miscchien dat de server er niet fatsoenlijk mee om gaat (in de vorm van wgate / wroute / ICS).

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 18:37 schreef sundevil het volgende:

[..]

Die Linux versie die ik gebruik (Clarkconnect) werkt ook voor 'leken'. Het is een speciale versie om te routen (+ evt. ftp + apache etc.). Een nadeel (vind ik) is dat het zich op de hele HD nesteld en dus niet naast windows ofzo, maar als het werkt heb je er geen omkijken meer naar. Je hoeft maar een paar 'echte' beslissingen te nemen tijdens de install en de rest gaat helemaal vanzelf ;)

Kgebruik het hier met kabel, maar ADSL zou ie ook moeten ondersteunen. De gebruikte firewall is dan met een tooltje vanuit windoos helemaal te beheren, evenals de rest van de toolz.

Maar als z'n vader perse windows wil, dan moet ie dat vooral blijven gebruiken >:)

En die MTU size... Ik denk dat je probleem daarmee puur op de client lag, maar miscchien dat de server er niet fatsoenlijk mee om gaat (in de vorm van wgate / wroute / ICS).
Jah,. maar ik heb boven en beneden nu een default patch gedraait, maar hij blijft haperen :(

Edit:

Nog maar een voorbeeldje. Hier heb ik TAB nigedrukt en zie je de pings:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014745479

Ik wacht af en krijg ff later een Connection interrupted in beeld, hij verdwijnt, ik druk snel TAB en F11 en je ziet dus dat mijn ping hoog is. De 3 a 4 sec voor deze screenie kon ik niet bewegen or whatever

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014745623

Ff voor de duidelijkheid dus,.. Als ik deze client dus rechtstreeks op het internet gooi doet hij het wel zonder ook maar 1 tikje lag. Op dezelfde server,...

--> :? :? <--

• sundevil

sundevil

One ping only

Op dinsdag 26 februari 2002 18:42 schreef DeMoN het volgende:

[..]

Ff voor de duidelijkheid dus,.. Als ik deze client dus rechtstreeks op het internet gooi doet hij het wel zonder ook maar 1 tikje lag. Op dezelfde server,...

--> :? :? <--
Ligt dus duidelijk aan de server lijkt me. Maja, Wat doe je eraan :? :? Complete reinstall van de server lijkt me een laatste strohalm... Of had je dat al gedaan? Dat had ik niet echt begrepen.

• shades

shades

huh ?

Op dinsdag 26 februari 2002 18:37 schreef sundevil het volgende:

[..]

Ik heb nog een oude p166 met en klein harddiskje.. waar kan ik die versie halen ? Kan je ook portmappen want apache/ftp wil ik op een windhoos pc doen. das makkelijk met virtuele directories enzo..
Op dinsdag 26 februari 2002 20:08 schreef sundevil het volgende:

[..]

Ligt dus duidelijk aan de server lijkt me. Maja, Wat doe je eraan :? :? Complete reinstall van de server lijkt me een laatste strohalm... Of had je dat al gedaan? Dat had ik niet echt begrepen.
Misschien is gewoon een w98se doosje met winroute het beste... Waarom boembastic en log W2K op die K6...

Demon:
Je zou ook eens kunnen kijken op de server welke processer er druk zijn.. Kan best zijn dat de prioriteit van ICS te laag ligt. Verder kan je W2K instellen dat de performance naar de foreground applications gaat (Office en dat soort onzin) of naar de background (server processen zoals oa. ICS)

• sundevil

sundevil

One ping only

Op dinsdag 26 februari 2002 21:46 schreef shades het volgende:

[..]

Ik heb nog een oude p166 met en klein harddiskje.. waar kan ik die versie halen ? Kan je ook portmappen want apache/ftp wil ik op een windhoos pc doen. das makkelijk met virtuele directories enzo..
[..]
Die Clark kan je halen op deze site

portmappen kan altijd. Als het er niet standaard mee kan, kun je altijd nog zelf uitbreiden. Het is op basis van een RedHat distro (maar wel flink gestript).

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 21:46 schreef shades het volgende:

Demon:
Je zou ook eens kunnen kijken op de server welke processer er druk zijn.. Kan best zijn dat de prioriteit van ICS te laag ligt. Verder kan je W2K instellen dat de performance naar de foreground applications gaat (Office en dat soort onzin) of naar de background (server processen zoals oa. ICS)
Dat ik daar nog niet aan had gedacht!
HELE goeie tip. Als ik vanaaf thuis ben ga ik het weer proberen :)

En ik heb nog geen clean install geprobeerd voor de server beneden voor de duidelijkheid. Ik heb Win98 geupgrade naar Win2K. Daar hou ik zowieso niet zo van maar me pa checkt een beetje aandelen op internet en mailt wat en me zusje MSN/CU2/ICQ,... je kent het wel |:( :P

Dus ik dacht ze zeiken erover dat Win98 telkens vastloopt --> ik gooi er gelijk Win2K op :)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Ik heb zitten kutten op de server en heb achtergornd toepassing iig aan geze voor meer performance.

Weet iemand welk proces bestand de ICS regelt? Dan kan ik die een hogere prioriteit geven.

Tot nu toe ben ik nog even ver als toen ik dit topic startte.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Ok,.. ik heb me dus flinkjes lopen ergeren net aan die lag die in nog steeds heb.

Verder heb ik zo goed als ALLES geprobeerd en weet waar het probleem ligt.

Er is IETS rot op die Win2K server beneden.

Ik hoop dat iemand van jullie nog een tipje heeft om ICS te kunnen optimaliseren o.i.d. want misschien dat dat net ff het zetje geeft om het als opgelost te beschouwen.

Ik heb namelijk echt geen zin in format C: en het is ook zeker geen optie.

* DeMoN hoopt dat er nog een twiekurtju langhobbelt :) plz..

• General_Failure
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:31

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Heb je al eens geprobeerd om Win 2k opnieuw te installeren zonder een format. Dus gewoon cd erin en setup runnen. Pas had ik win98 kapotgemaakt, maar setup eroverheen en hij deed het weer >:). Voordeel is dat je je instellingen niet kwijtraakt. Met win2k zal dat vast ook werken.
Als het probleem in je register zit, helpt het vast niet.

Suc6!

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 11:54 schreef General_Failure het volgende:
Heb je al eens geprobeerd om Win 2k opnieuw te installeren zonder een format. Dus gewoon cd erin en setup runnen. Pas had ik win98 kapotgemaakt, maar setup eroverheen en hij deed het weer >:). Voordeel is dat je je instellingen niet kwijtraakt. Met win2k zal dat vast ook werken.
Als het probleem in je register zit, helpt het vast niet.

Suc6!
Dus dan laat hij het register gewoon met rust (maw de programma's blijven werken) :?

• General_Failure
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:31

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Ja, in win98 wel en microsoft kennende zal win2k wel niet al te veel verschillen :). Het komt er dus op neer dat je een half uur de install moet draaien en daarna kan je weer gewoon verder in een onveranderde windows.
Ik denk dat alleen de systeembestanden hersteld worden. Als ik jouw verhaal lees lijkt het aan de instellingen te liggen en dan zou dit niet helpen, maar gezien de tijd die je al besteed hebt is het een kleine moeite.

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 12:19 schreef General_Failure het volgende:
Ja, in win98 wel en microsoft kennende zal win2k wel niet al te veel verschillen :). Het komt er dus op neer dat je een half uur de install moet draaien en daarna kan je weer gewoon verder in een onveranderde windows.
Ik denk dat alleen de systeembestanden hersteld worden. Als ik jouw verhaal lees lijkt het aan de instellingen te liggen en dan zou dit niet helpen, maar gezien de tijd die je al besteed hebt is het een kleine moeite.
Ik kan ook gewoon me pa lief aankijken en op een zaterdag ochtend als ie geen belang aan ze comp heb ff deltree c:\windows /j doen.

Ja toch,.. dan moet dat dan maar.
Of er moet nog ff snel iemand zijn met een tipje voor een "hidden feature" in Win2K :P

Nou kom maar op :)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 12:23 schreef DeMoN het volgende:

[..]

Ik kan ook gewoon me pa lief aankijken en op een zaterdag ochtend als ie geen belang aan ze comp heb ff deltree c:\windows /j doen.

Ja toch,.. dan moet dat dan maar.
Of er moet nog ff snel iemand zijn met een tipje voor een "hidden feature" in Win2K :P

Nou kom maar op :)
Niemand durft waarschijnlijk >:)

Ik ben nu trouwens All Aboard aan het proberen, maar dat heeft ook het zelfde effect,.. ;(

Jullie hebben tot zaterdag morgen om mij een tip te geven, anders gooi ik gewoon heel windows eraf en horen jullie van me of het is opgelost :)

• sundevil

sundevil

One ping only

E, Nog steeds aan het rotzooien? ;)

Als je es een repair van w2k probeert. Als dat hetzelfde werkt als bij NT (zal wel) dan kun je kiezen wat je wilt repairen: bestanden / register en nog wat meer aparte dingen. Kies zelf wat je wilt repairen. De reg repair zal wel heel je register wegknikkeren... Sommige progs vinden dat niet zo leuk.

Probeer maar es. CDtje erin - Booten - repair optie kiezen - de rest weet ik zo niet uit me hoofd - je komt er dan wel uit neem ik aan >:)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 23:00 schreef sundevil het volgende:
E, Nog steeds aan het rotzooien? ;)

Als je es een repair van w2k probeert. Als dat hetzelfde werkt als bij NT (zal wel) dan kun je kiezen wat je wilt repairen: bestanden / register en nog wat meer aparte dingen. Kies zelf wat je wilt repairen. De reg repair zal wel heel je register wegknikkeren... Sommige progs vinden dat niet zo leuk.

Probeer maar es. CDtje erin - Booten - repair optie kiezen - de rest weet ik zo niet uit me hoofd - je komt er dan wel uit neem ik aan >:)
Ok,. morgen avond ga ik proberen ;)

De zaterdag nadert,.. de deadline,... :) het moment van de deltree windows :)

Goeie tip! thnx :D

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Nou het is al bijna zaterdag >:)

MAAR ik heb d'r net ff 2 intel kaartjes van me werk meegenomen en d'r in gestopt op de client en de server :) :)

Het is zo goed als opgeslost!!! JOEPIEEEJJJJJ!! :7

Waarschijnlijk was het kaartje in de server een beetje brak :{

Ik heb nog wel een heeel klein beetje lag maar dat kan ik wel weg krijgen met performance instellingen ;)

Enne als er nou nog 1 ding fout gaat dat format ik meteen de server. HEt moet toch eens is afgelopen zijn met die ongein :P 8-)

Allemaal heeeeeel veeeeell bedankt!!! * DeMoN gaat quaken!!! :)

Pagina: 1