Toon posts:

[ISDN] zelf nummermelder programmeren

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik erger me kapot aan alle nummermelders die er zijn. Ze zijn allemaal lelijk, niet mooi en doen niet wat ik wil... Ik heb er zeker meer dan 20 gezien, dus zeg me niet dat ik verder moet zoeken...

Zijn er mensen die het maken hiervan zelf wel eens onder windows geprobeerd hebben?

Ik heb deze draad al gevonden [topic=322229/1/100] maar heb weinig kunnen vinden wat me echt wat zei.

Ik zou graag van mensen willen weten of en vooral hoe ze de capi hebben aangeroepen. Ook eventuele voorbeelden zijn van harte welkom.

Ik heb ervaring met ASP, VBScript, ASP.NET en C# so keep it simple :P

ps Dennis zo goed...?

Verwijderd

Topicstarter
eenmaal andermaal...

Verwijderd

Ik heb daar ooit naar gekeken, en heb een voorbeeld programma gevonden voor Visual Basic. VB Script, ASP en ASP.NET zijn scripttalen, daar zal het je nooit in lukken omdat scripts geen toegang hebben tot de windows API (voor zover ik weet).

Ik zou Visual Basic gebruiken als ik jou was, en gewoon es op Planet Source Code struinen ofzow. Als ik het kan vinden moet het toch niet zo moeilijk zijn :P

Ow ja voor ik het vergeet, als je op Google zoekt naar "CAPI Visual Basic" vind je ook genoeg.

Hoop dat et je verder helpt :)

Verwijderd

Dan moet je eens zoeken op CLI of CID (Calling Line Identifier). Library op windows is TAPI. Deze is nogal ingewikkeld. Er zijn ook wel simpele COM-API's te vinden...

[edit]Het moest TAPI zijn (Telefony API)[/edit]

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 00:03 schreef robin0223 het volgende:
Ik erger me kapot aan alle nummermelders die er zijn. Ze zijn allemaal lelijk, niet mooi en doen niet wat ik wil... Ik heb er zeker meer dan 20 gezien, dus zeg me niet dat ik verder moet zoeken...
Als je ze lelijk vind kun je natuurlijk ook gaan modden

• TheMrH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 16:24
Hehe, eindelijk iemand die dat ook doet...

Ik heb zelf recentelijk aan m'n ISDN lijntje in VB een progsel gemaakt die mbv de CDFoon gids, die in MySQL staat, de gegevens van de desbetreffende beller ophaald en een popupje genereerd uit de system tray, en het spul naar dezelfde DB logt zodat ik op afstand kan zien wie er gebeld heeft. Hij loopt als service onder Win2k, dus das ook allemaal mooi geregeld.

in de volgende versie wil ik er een antwoordapparaat bijin hebben zodat ik ook via iNet kan beluisteren wat men mij te melden heeft, evt emailen ofzow moet ook geen probleem zijn. En dan meteen in MP3 formaat he...

In TAPI zitten er wel functies om de callerid eruit te halen, maar bij mij blijt deze altijd leeg... :( Volgens mij kan dit ook niet in NL. Op een aantal sites kom je nl dingen tegen waarin ze zeggen dat je via je modem (hyper terminal) al de info zou moeten krijgen, maar daar zie ik al nix. Zal wel weer iets US specifieks zijn oid...

Zelf heb ik het met het freeware en open source ISDN control gedaan, ik zou ff moeten zoeken waar die ook al weer vandaan kwam. TAPI heb ik zelf een class-je van gebouwd, en die werkt afgezien van het callerid probleem, prima! We gebruiken hem hier op m'n werk ook naar alle tevredenheid.

The box said 'requires Windows 95 or better', so I installed Linux...

• Le Mol
  • Niet online
Waar heb je die SQL CDFoon inhoud vandaan?, ik zoek daar namelijk ook al een tijdje naar :)

(weet niet of ik dit hier eigenlijk wel mag vragen :? )

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Op dinsdag 12 februari 2002 10:58 schreef TheMrH het volgende:
Ik heb zelf recentelijk aan m'n ISDN lijntje in VB een progsel gemaakt die mbv de CDFoon gids, die in MySQL staat, de gegevens van de desbetreffende beller ophaald en een popupje genereerd uit de system tray, en het spul naar dezelfde DB logt zodat ik op afstand kan zien wie er gebeld heeft. Hij loopt als service onder Win2k, dus das ook allemaal mooi geregeld.
Hmmmm... die dump... hoe kom je daar aan?

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:43
Kom ik toch met een nummermelder, sorry ;-)
http://www-stud.uni-essen.de/~sw1657/

Is een heel simpel freeware ding, klein en lelijk (zoals inderdaad alle nummermelders), maar omdat alle inkomende telefoontjes in een logfile worden weggeschreven is ie toch wel handig. De logfile is erg makkelijk te parsen. Ik gebruik hiervoor een ASP scriptje waarmee ik altijd in beeld heb wat de laatst binnengekomen telefoontjes zijn of welk telefoontje er binnenkomt. Gekoppeld aan een mdb'tje met wat telefoonnummers; ideaal.

Zelf bouwen is natuurlijk wel mooier; mocht iemand daar een simpele manier voor weten dan ben ik ook wel geinteresseerd!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Klinkt allemaal fantastisch wat jullie willen..... :?

Maar wat wil je nou eigenlijk zien in zo'n programma dan???

wat zijn de specs die jij dan zoekt?

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 12:46 schreef Monstar.nl het volgende:

[..]

Hmmmm... die dump... hoe kom je daar aan?
dat wil ik ook wel es weten >:)

Verwijderd

data extraheren (klinkt minder erg dan rippen) van CDFoon mbv programmaatje dat op inet te vinden is.
Logisch nadenken. Zoekt en gij zult vinden.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:35
Hint: Foongrep

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 14:58 schreef Vinnienerd het volgende:
Hint: Foongrep
Hint: was die niet End Of Life :?

Verwijderd

ty dudes, ik zal es kijken als ik die cd nog kan vinden
Nu eerst even wat war.. uhmm.. freeware downloaden >:)

Verwijderd

Topicstarter
Wow, kom je thuis na een dag hard werken heb je alsnog 14 mensen die reply'en cool... :) tnx daarvoor...

Er is gevraagd wat ik er in wil, nou, dat is simpel. Gewoon 1 popup met
- het nr van de beller
- het nr van de gebelde
- een alias van de gebelde

That's it!

Nu heb ik gekeken op die site van Phone Display, maar dat is niet wat ik wil want :
- de lay-out van dat ding zuigt
- het is niet zoals ik wil...

Dus ik zal ff Planet Source Code gaan afstruinen maar ben ook zeker geïnteresseerd in jou spullen TheMrH.
Zou je dat willen mailen? robin@heads-it.com

Tnx aniehoe en ik zie hier wellicht weer eens wat verschijnen...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 09:53 schreef freewilly het volgende:
Ik heb daar ooit naar gekeken, en heb een voorbeeld programma gevonden voor Visual Basic. VB Script, ASP en ASP.NET zijn scripttalen, daar zal het je nooit in lukken omdat scripts geen toegang hebben tot de windows API (voor zover ik weet).
Dat wist ik, maar het was even om aan te geven wat mijn niveau is...

• TheMrH
Voor CDFoon -> DB is dat. [edit] Inclusief C source code

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Mensen, om P&W schoon te houden willen we het verstrekken van informatie over illegaal gebruik van software voorkomen. Kijk dus even uit wat je zegt.

Dit heeft overigens niets direct te maken heeft met probleem van de topic-starter, dus die vraag is geen enkel probleem.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 19:39 schreef robin0223 het volgende:

[..]

Dat wist ik, maar het was even om aan te geven wat mijn niveau is...
Dat is onzin. Je kan natuurlijk gewoon een component programmeren met een bv. een COM interface dat wel bij de API kan.

Verwijderd

Topicstarter
tnx tom, dat bewijst mijn niveau maar weer eens... ;)
ps, als je nog een vb'tje hebt ofzo... gerne

• TheMrH
Op dinsdag 12 februari 2002 20:34 schreef mbravenboer het volgende:
Mensen, om P&W schoon te houden willen we het verstrekken van informatie over illegaal gebruik van software voorkomen. Kijk dus even uit wat je zegt.
Mmm... dat is ge-acked.

Zoek anders zelf ff via google op de term: cdFOON RIPpen...

Zo beterz?

Die url met dat freeware ocx-je staat oa op deze uitgebreide pagina met info over ISDN.

Verwijderd

Topicstarter
tnx 'gain TheMrH :)

Verwijderd

Voor analoge systemen heb je een DTMF Reader nodig. Je kunt m zelf bouwen of bestellen bij ......
Werk redelijk goed. Alleen de software is een beetje k*t.
Maar daar ben ik nu mee bezig.

[ Voor 4% gewijzigd door Creepy op 19-05-2005 09:52 ]

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 22:25
(jarig!)
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 03:48:
Voor analoge systemen heb je een DTMF Reader nodig. Je kunt m zelf bouwen of bestellen bij spam
Let eens op wat je doet! Net schop je een topic uit 2000 omhoog, en nu weer een uit 2002...

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 19-05-2005 10:57 ]

Verwijderd

trancesetter schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 04:43:
[...]

Let eens op wat je doet! Net schop je een topic uit 2000 omhoog, en nu weer een uit 2002...
ik heb het id dattie zelf nog met 56k / isdn werkt B) 8)7

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08-2025
trancesetter schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 04:43:
[...]

Ja, en wat is daar op tegen dan? De topic is toch nog open :?

• MSalters
  • Laatst online: 09-04 22:08
Aram schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 05:29:
Ja, en wat is daar op tegen dan? De topic is toch nog open :?
Ja, maar foongrep/foonRIP werkten op de oude CDfoonGids. De nieuwere versies (vanaf 2003) zijn beveiligd. (en het is bovendien verboden)

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Op zich is het wel positief, de informatie die hij geeft is tenslotte best nuttig voor mensen die nu nog iets willen uitvoeren zoals de TS van dit topic wilde. Voor de TS zelf is het wellicht niet interessant meer, maar vergeet niet dat we hier een enorme vraagbaak aan het bouwen zijn met ieder topic dat wordt geopend, en waarin een oplossing wordt geboden voor de vragen die zijn gesteld.
Iemand die nu met een vraag zit over de mogelijkheden om zelf een nummermelder te maken, kan door de search te gebruiken uit dit topic aardig wat informatie halen. Wat Cyberizzy toevoegt is op die manier ook wellicht wel nuttig.

Aan de andere kant ben ik het er wel mee eens dat er niet zomaar een topic van 3 jaar oud omhoog geschopt moet worden.

• Creepy
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 03:48:
Voor analoge systemen heb je een DTMF Reader nodig. Je kunt m zelf bouwen of bestellen bij woei...
En voor het spammen van een site schop je zo'n oud topic? Right.....

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.