.forward naar een mapje

Pagina: 1
Acties:

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:55
Heb al een beetje gezocht, maar er is vast wel een Tweaker die me dit heel snel kan uitleggen.

Ik wil graag binnenkomende mail splitsen. Alles wat vanaf een bepaald e-mail adres komt moet naar een opgegeven bestand toe i.p.v. de standaard mbox.

Hoe krijg ik dit voor elkaar met de .forward file?

Verwijderd

Jaja, dat doe je met procmail en niet met een .forward file. Procmail werkt heel handig, kijk maar eens naar `man procmail`! Voorbeeldje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
.procmailrc

# start een nieuwe rule
# alles waar logs@ in voorkomt moet naar /home/janno/mail/logs verplaatst worden
:0:
* ^To:.logs@*
/home/janno/mail/logs

# nieuwe rule
# alles wat naar admins@mijnhost.nl gestuurd is moet naar /home/janno/mail/admins
:0:
* ^To:.admins@mijnhost.nl
/home/janno/mail/admins

Ennuh, voortaan verder kijken dan je neus lang is hè! ;) :+

• eborn
Nah, heb er al een tijdje naar zitten staren. Maar dit vond ik echt zo'n geval van: "waarom verder zoeken als een Tweaker het in 3 sec. kan vertellen" ;)

Ik ga het i.i.g. ff checken ... ik wist eigenlijk niet eens dat ik procmail gebruikte :)

Verwijderd

Nah, heb er al een tijdje naar zitten staren. Maar dit vond ik echt zo'n geval van: "waarom verder zoeken als een Tweaker het in 3 sec. kan vertellen" ;)
Dat is natuurlijk een grandioos foute instelling he :o

• eborn
waarom dat nou weer? je kunt wel een half uurtje op Google gaan zitten zoeken voordat je een bruikbaar antwoord hebt, maar als je het hier in een minuut uitgelegd kan krijgen, waarom niet? En op die manier komt er ook weer wat extra materiaal op het forum zodat anderen er via de zoek-functie wat aan hebben.

Verwijderd

Onzin! je doet gewoon `man procmail` en je bent er! Of je leest ff de mail-howto, waar je zoiets ook in kan verwachten.

[edit]
En over dat extra materiaal, dat stond ook al in de search: http://gathering.tweakers.net/forum/find. Bijv:
[topic=220994/1/255]
Pagina: 1