Tyan Thunder K7: onwillige RAID controller

Pagina: 1
Acties:

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb onlangs een Tyan Thunder K7 bordje met 2 procs in mn systeem gezet, ik loop alleen tegen het volgende vervelende probleem aan:

ik heb een eenvoudig Abit HotRod 100 PCI kaartje die als U/DMA 100 "software-RAID" controller te gebruiken is. althans, dat was ie tot nu toe op mn laatste twee moederborden...

als ik hem in de Tyan zet hoor ik vier piepjes bij het opstarten, maar verder merk ik niks van de kaart. het bootscherm van hem met het bios etc komt niet voorbij in de POST en de harddisks die er aan hangen zijn natuurlijk ook niet te vinden.

iemand al eerder dit probleem tegengekomen of weet iemand misschien een dergelijk simpel kaartje wat wel in de Thunder werkt?

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Ik had soortgelijke probs toen ik m'n simpele cmd690 raidcontroller op m'n tiger woyu aansluiten, met een andere (hardware-raid) controller was het probleem over.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• IceOnFire
  • Niet online
welke hardware-RAID kaart heb je wel op dit moederbord werkend gekregen?

verder echt niemand anders ervaringen hiermee?

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op woensdag 13 februari 2002 02:39 schreef IceOnFire het volgende:
welke hardware-RAID kaart heb je wel op dit moederbord werkend gekregen?

verder echt niemand anders ervaringen hiermee?
Wat dacht je, dat iedereen hier Tyan draait (Auw, $$$)

• IceOnFire
  • Niet online
:) k heb vantevoren nat. even de search gebruikt, kwam nog aardig wat Tyan tegen...

De Tyan TigerMP bijv. is overigens op dit moment "maar" € 299, wat nog maar zo'n € 100 met een goede single socket A scheelt... :P

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Controller die ik nu gebruik is een dawi dc-100, loopt gewoon goed.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• IceOnFire
  • Niet online
oké, zo'n kaartje wil ik ook :) is toch een stukje voordeliger dan een 3ware escalade bijvoorbeeld...

hij lijkt gebaseerd op dezelfde chip als het kaartje wat bij mij niet werkt, typisch. nu kan ik hem alleen niet vinden in de pricewatch en google komt alleen met duitse links :?

ik zag geen mailadres van je bij je profiel dus maar even zo: misschien een tip waar ik er eentje op de kop kan tikken? ( mailen mag ook)
Pagina: 1