Toon posts:

DNS aanpassen na verplaatsen domein?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben sinds vorige week zondag 3 feb. met mijn domein van een een oude server naar een nieuwe vergezet! Volgens mijn hostingprovider (dutchwebhosting) zou het tussen de 1 en 4 dagen duren voordat de diverse internet providers hun DNS servers hebben aangepast en dus ook dat mijn url op de nieuwe server te bereiken zou zijn.

!!! Quote van mijn hosting provider !!!

Let op!!
Wij zijn niet verantwoordelijk voor de verhuizing cq aanpassing van de nameservers wanneer het gaat om een .com .net .org domeinnaam. E.e.a heeft ondermeer te maken met de verschillende registrars voor deze domeinnamen, waardoor wij niet altijd geauthoriseerd zijn om een dergelijke verhuizing cq wijziging door te voeren! (vooral indien het administratief contact adres op naam van de provider is geplaatst, of indien er sprake is van een gratis geregistreerde domeinnaam via bijv.
namezero.com)

Uw www adres is: www.tetelepta.net
dit is tevens te gebruiken om door
middel van een FTP programma uw website te uploaden.
Indien uw aanvraag door de registrerende instantie geheel is
verwerkt en in de routing is geplaatst, zal uw website zichtbaar worden op het www door uw domeinnaam in te geven op uw webbrowser. Dit kan, een en ander afhankelijk van uw
inbelprovider (verversing van hun DNS servers), 1 tot 4 dagen duren!!

!!! einde quote !!!

Het is nu dus al 8 dagen verder en nog steeds is mijn domein op de nieuwe server niet te bereiken en na een 2e telefoontje naar mijn hosting provider zeiden ze mij dat wanneer je bij planet zit dit zeker wel 1 1/2 week kan duren.

Klopt dit nou allemaal want het komt bij mij als een hoop BS over dit kan toch niet waar zijn!!! Wat nu als een bedrijf die afhankelijk is van zijn internetpagina over moet naar een nieuwe server dan kan dit toch niet meer dan een week gaan duren.

P.S. Volgens mijn hostprovider zullen de mensen die via een provider op het internet zitten die nog nooit op mijn pagina is geweest wel op de nieuwe server uitkomen!

Wie kan mij duidelijkheid geven over de juistheid van deze info?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
bij mij werkt die url prima hoor :)

Congrats overgins :)
(beter laat dan nooit :D )

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 01:21 schreef Cutebritney het volgende:
bij mij werkt die url prima hoor :)

Congrats overgins :)
(beter laat dan nooit :D )
Thanx, maar het is juist de bedoeling dat je dat niet zou zien want hetgeen je gezien hebt staat nog op die oude server! Er zou zoiets moeten verschijnen als "welkom op blah blah" dus een standaard melding van de hosting provider!

• Xandrios
Op dinsdag 12 februari 2002 08:16 schreef druup het volgende:

[..]

Thanx, maar het is juist de bedoeling dat je dat niet zou zien want hetgeen je gezien hebt staat nog op die oude server! Er zou zoiets moeten verschijnen als "welkom op blah blah" dus een standaard melding van de hosting provider!
Dan lijkt het erop dat het domain NIET de goede nameservers heeft ingestelt ofzo...

ns1.eurodutchservers.nl 213.244.184.160
ns2.eurodutchservers.nl 213.244.185.160

Stond hij eerst gehost bij www.eurodutchservers.nl ?

Zoja, dan heeft je nieuwe provider de nameservers NIET veranderd bij de registar........

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:16

Predator

Suffers from split brain

DNS servers gebruiken caching.
Je heb positieve en negatieve caching. Als een dns een adres resolved dan onthoudt hij dat voor een tijd gedefinieerd door de dns server (positief). Krijgt hij een antwoord dat de dns naam niet bestaat dan onthoudt hij dit ook (negatieve caching). Dat kan indd wel een lange tijd duren voor die wijziging overal erdoor komt.

Dat mensen die nog nooit op internet geweest zijn direct jouw juiste pagina komen is onjuist. Het hangt af van de dns server die je gebruikt

btw: is dit jouw nieuwe site ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Xandrios
Op dinsdag 12 februari 2002 10:08 schreef Predator het volgende:
idd....dat zijn het toch de nieuwe nameservers....

vaag dat dan nogwel de oude host wordt doorgegeven....

Het vreemde is:
Record last updated on 04-Feb-2002.

Dan zou het idd ALLANG moeten werken........

[edit]
toch niet!

deze nameservers zijn van:
SMARTSERVERS / Level 3

Maar het domein staat geregistreerd op naam van:
Internet Service Europe

Dus als ik het goed begrijp was smartserver de oude, en InternetServiceEurope de nieuwe hoster?

Zoja, dan heeft Internet Service Europe bij het updaten van het domein, wel hun gegevens aangepast, maar de nameservers vergeten :P

Verwijderd

Topicstarter
[b]Op dinsdag 12 februari 2002 10:08 schreef
Dat zou best kunnen ik zie een blauw scherm met de tekst "Deze domeinnaam is geregistreerd !" zie jij in je address line de domeinnaam of het IP-address?

Ik zit nu op m'n werk en kan dus niet inloggen via ftp vanwege de firewall dus ik zal het thuis proberen of ik met de nieuwe inlog gegevens hier in kan komen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 10:23 schreef Cutebritney het volgende:

Dus als ik het goed begrijp was smartserver de oude, en InternetServiceEurope de nieuwe hoster?

Zoja, dan heeft Internet Service Europe bij het updaten van het domein, wel hun gegevens aangepast, maar de nameservers vergeten :P
Ik zit nog steeds bij de zelfde hosting provider... ze zijn alleen bezig om de klanten naar nieuwe servers over te plaatsen maar dat kan ook wel een andere provider zijn.
Ik snap er in iedergeval geen reet meer van!!!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
wat een schatje :)

DNS werkt dus gewoon goed nu....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:16

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 12 februari 2002 10:33 schreef druup het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen ik zie een blauw scherm met de tekst "Deze domeinnaam is geregistreerd !" zie jij in je address line de domeinnaam of het IP-address?

Ik zit nu op m'n werk en kan dus niet inloggen via ftp vanwege de firewall dus ik zal het thuis proberen of ik met de nieuwe inlog gegevens hier in kan komen.
Via mijn browser kreeg ik een andere hoor. Maar met nslookup van www.tetelepta.net kreeg ik dat ip. Der zit daar indd nog iets mis.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 11:46 schreef Predator het volgende:

[..]

Via mijn browser kreeg ik een andere hoor. Maar met nslookup van www.tetelepta.net kreeg ik dat ip. Der zit daar indd nog iets mis.
Heb net bericht gekregen dat ze inderdaad de naamserver wijziging niet (goed) hadden doorgevoerd!! Dus binnen 2 - 5 dagen moet de site oproepbaar zijn.
Pagina: 1