Toon posts:

nieuwe ventilator waar plaatsen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe ventilator gekocht waar kan ik hem het beste plaatsen voor de lekkerste koeling van me processor

Ik heb een amd t-bird 1333@1507 mhz :P

Het is een 80mm ventilator 3000 rpm met een luchtverplaatsing van 76kubieke meter.

Iemand de beste raad iemand zei dat ik hem onder me voeding moet zetten recht tegen over me processor.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Hoe is je andere koeling geplaatst? Heb je een bigtower of een kleintje. Wel handig om te weten.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

hmmz.. de normale werkwijze is andersom, je kijkt eerst waar je een fan wilt, en koopt hem dan pas ;)

maar vertel es wat meer, zitten er qal fans in je kast en vooral, wat voor kast heb je?

En kijk ook even hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/21#21

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een miditower ik heb twee systeem koelers er al in

namelijk een iceberg f140 2800 rpm die lucht naar buiten zuigt.

ik heb een globalwin aluminium met een zilver plaat eronder gelast omdat zilver een warmteoverdracht 4x zo hoog is als koper en koper 2x zo veel als aluminium.

Daarop zit een 6800 rpm 80mm ventilator op met 64 kubiekemeter lucht verplaatsing.

Nu heb ik dus nog een ventilator over van 80mm van 6800rpm en een luchtverplaatsing van 64 kubiekemeter.

Maar wat is het beste idee om deze ergens neer te zetten zodat de processor temp meer naar beneden gaat zodat ik hem hoger kan overklokken.

Tussen de processor en het zilverblok zit koelpasta op artic2 koelpasta.

;)

Verwijderd

Als je er iig maar voor zorgt dat er meer lucht uitgaat dan in.. Onderdruk is wel prettig :)

Dus dan is het voor jou uitzoeken wat je nodig waar heb.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:10
76 kubieke meter: Per Dag ofzow? :?
Volgens mij moet je juist proberen om de in en outtake een beetje gelijk te hebben.

Verwijderd

De Schakelaar, ik wou ff zeggen dat je een sukkel bent :)

By the way, je had toch waterkoeling met stikstof spul? HAHAHAHAHA

Grappig: , als je 61 topics zijn gesloten. [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/47529]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/47529[/url] Met alle respect (nooot) maar ik begrijp echt niet waarom ze jou nog topics laten openen 8-)

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Op woensdag 13 februari 2002 15:45 schreef Pjoeloe het volgende:
De Schakelaar, ik wou ff zeggen dat je een sukkel bent :)

By the way, je had toch waterkoeling met stikstof spul? HAHAHAHAHA
Jah, zoiets ja :D

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 09:59

talin

ES-MA

Op maandag 11 februari 2002 23:30 schreef THESWITCHER het volgende:
ik heb een globalwin aluminium met een zilver plaat eronder gelast omdat zilver een warmteoverdracht 4x zo hoog is als koper en koper 2x zo veel als aluminium.
dat is absoluut onmogelijk !

het is niet mogenlijk om zilver aan aluminium te lassen , ten eerste zijn de koolstof hoeveelheden zo verschillend dat ze beide op een totaal ander smeltpunt zitten , en ten tweede is zilver alleen te solderen en alu alleen te lassen met hoogfrequent en argon a gas !

dus hoe je hier nu weer bij komt ! :?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

volgensmij probeert die gast alleen maar 150 techposts te krijgen, ff in de gaten houden lijkt me

Verwijderd

Die gast is beetje vreemd, denk dat hij 150 techposts idd. probeerd te krijgen maar 't enige wat hij vergeet is dat hij waarsch. nu al een HK ban heeft om deze reden :)

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 11:31
He schakelaar

jij weet geloof ik niet hoe dit werkt hier of wel? :?

www.slotje.nl

:P

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Een fan gaat het vetste buiten de kast!
dan heb je er zelf nog wat aan ;)

BDW ik haat schreeuwerige nicknames.
Misschien regeltje erbij: -geen capslockstylez nicknames.

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 11:31
BTW je heb een usericon gejat van maartenb

ik zou je icon ff veranderen en iets wat slimmer overkomen :?

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 13:52
hey the switcher ik heb ff je reply histroy doorgekeken en je opent wel erg veel nuteloze topics.
Dus ik heb hierop te zeggen: Gebruik die search nou is een keer, want...

...ook voor deze topic is genoeg te vinden in de search, chk o.a. is wat casemods, zitten altijd een heel zooitje extra coolers en bijna altijd wel op de goeie plek.

Maar stop met elke keer die topics openen, misschien krijg je wel een BAN en kan je op dit forum helemaal niks meer

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Is THESWITCHER al geband ofzo?? :D
Alleen jammer dat je zo weer een nieuwe user aan kan maken.. :(

Wat een onzin komt daaruit zeg.....

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36
FAQ.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.