Toon posts:

Help ik heb een compaq :D

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een compaq presario 7954, met een amd athlon 650 mhz proc. Ik heb met sisoft sandra zo een system report gemaakt en die zegt dat mijn mobo (compaq mobo) 1000 MHz (or more) aan kan... lekker vaag dat or more erachter, maar het is wel een interessante upgrade. Mobo is gewoon socket a.
Hen er rouwens maar een 200 watt voeding is da genoeg voor een upgrade naar 1000 Mhz en misschien hoger? En is sisoft betrouwbaar genoeg om te geloven dat ik idd me proc kan upgraden? Niet erge zin om naar compaq te bellen daar heb ik alleen maar slechte ervaring mee die shithelpdesks.. dan weet ikzelf vaak nog meer .

Thx voor een opheldering,

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Verwijderd

Zoek uit welk moederbord je heb en kijk dan tot welk mhz ze aan kennen. 200 watt zou ik niet doen maar ja wie ben ik

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Je zegt dat het socket A is, maar er zijn nooi AMD 650's in socket A vorm gemaakt. Ik denk dat het Slot A is, dus dat wordt max 1ghz. Ik zou zeggen, probeer het gewoon.

• Nijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:44
er zijn zelf 600's socket A gemaakt, dus volgens mij ook 650 hoor!

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Staat er niets in de handleiding? Of op de site van Compaq... :?

Verwijderd

Topicstarter
ja idd het is slot a en niet socket a

maarja ik denk dat ik het gewoon probeer want moboboekje
heb ik er niet bij gehad.....

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Even uitzoeken wat voor mobo het is en dan met google ff zoeken. Vind je meestal wel de site van de fabrikant en daar kan je precies vinden welke proc er op kan.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 11 februari 2002 23:21 schreef Hybz het volgende:
Thx voor een opheldering,

Hybrid
Groeten gaarne achterwege laten.. Lees de FAQ even :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:20
Op maandag 11 februari 2002 23:54 schreef Hybz het volgende:
ja idd het is slot a en niet socket a

maarja ik denk dat ik het gewoon probeer want moboboekje
heb ik er niet bij gehad.....
Dan wordt upgraden naar een snelle proc aardig duur (als je een nieuwe moet kopen tweede hands zijn ze een stuk goedkoper). Maar ik weet niet wat er nog meer intern zit maar 200Watt is echt het minimun voor jouw systeempje. Voor AMD (en P4 volgens mij nu ook) wordt een 300 Watt voedig aanbevolen 350 Watt zit je zeker goed mee. Als je wil upgraden dan moet je het goed doen dus:
1 proc (amd is goedkoper voor dezelfde kwaliteit + wat extra snelheid en zachtere core
Afhankelijk van merk proc een leuk bordje (gebruik de search daar voor).
HD kan mee uit het oude systeem maar een 40GB schijfje is niet duur.
256 of 512MB DDR of RD-ram nemen (sd-ram bij P4 is traag en het verschil in prijs tussen ddr of sd ram is niet zo groot meer)
Zelf gemaakte quote maar dit zul je ongeveer van andere ook te horen krijgen

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Tja, ge hebt ne compaq ...

It's all in the word ... B-)

Verwijderd

SiSoft maakt veel fouten hoor. Ik zou je kast eens openschroeven en kijken. Dan weet je het gewoon.

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 09:51 schreef Exirion het volgende:

[..]

Groeten gaarne achterwege laten.. Lees de FAQ even :)
er zijn heel veel topics waar dat gebeurt, hiermee wil ik alleen maar aangeven dat meer mensen de faq moeten lezen

Verwijderd

Ik heb ook een (laptop) compaq , dees is draaiende op 300@450mhz, en bij de test van sandra komt bij mij ook te staan dat mijn compaq heet meest bruikbaar is op 1,6 ghz!!!, na ff geinformeerd te hebben bij compaq (www.compaq.nl of www.compaq.com , kan allebei) bleek dat mijn laptop (armada 7400) geen eens een 1,6 ghzer aan kan!!!, compaq zegt: "Dat deze test dat aangeeft dat een 1,6 ghz processor het beste hierin past, wil nog niet zeggen dat het er ook in past!, er wordt namelijk niet gekeken welk soort sloten etc. je hebt", (840, 850, etc...) duszzzz..........
Pagina: 1