COM21 en software (firmware?) update

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Topicstarter
Nadat ik 2,5 week niet meer kon internetten, hebben ze bij UPC de software in mijn COM21 modem geupdate. Weet iemand hier meer over te vertellen? Is er misschien nog een verbeterde (zonder upload limit) versie?

BVD,

Sir Abarth

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Voor zover ik weet niet, ik heb nog eens geprobeerd of ik bij com21 wat informatie los kon krijgen, maar ik kan je vertellen dat ze niet erg scheutig zijn met info over hun modems..

specs kan je allemaal vinden op http://www.com21.com , maar informatie over hoe je ze kan editten is nergens te vinden..

ze vertellen het zelfs niet na een overtuigend (al zeg ik het zelf :))e-mailtje..

je kan wel met meerdere mensen op een kabelmodem (via een hub), en dan allemaal een ip toegewezen krijgen..

als er nog meer mensen zich verdiept hebben in deze kabelmodems, dan hoor ik het graag..

• Sir Abarth

Sir Abarth

Topicstarter
Thnx.

Ik zou ook wel de gegevns van een business abbo willen weten (gateway enz) voor de omgeving ede, misschien dat dat werkt (maar ik denk dat ze je macadres checken)

bvd

Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• Theodoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-03 10:50
Ze checken idd je mac adres. Zo gebeurt het ook bij kennisnet-aansluitingen. Aan de hand van het mac-adres van het kabelmodem wordt de data dan naar het kennisnet-netwerk gerouteerd.

• rammes
  • Laatst online: 16:34

rammes

koekebakker 1e klas

2,5 week>???!~!!! hmm kut hey, ik heb nu sinds 1 week dat ik niet kan internetten het 2e lampje van links knipperd steeds oranje en daarna groen/oranje enig idee hoe ze dat gaan oplossen?? of kan ik dat zelf ook. heb al een paar keer de helpdesk gebeld maar die beloven me dat er een monteur naar kijkt of beld maar nogsteeds nix!

rammes (die nu 36k6 thuis zit te internetten)

Ik zou het doen!

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

als je die dingen ff uit het stopcontact laat, reseten ze.

Dan moeten ze de software halen.

Dan neem ik aan dat je dan de nieuwste krijg.
Ik geloof zelfs dat de automatische updaten.

• rammes
  • Laatst online: 16:34

rammes

koekebakker 1e klas

HAZZZ je bent geweldig! hij doet het weer SUrfin right-on!!

Ik zou het doen!

• Sir Abarth

Sir Abarth

Topicstarter
Mijn 'lampjes' gaven btw gewoon allemaal groen, zoals het hoort.
Echter op internet komen kon ik vergeten, ook het interne chello netwerk kon ik niet op (geen ping-reply van dns,gateway,enz)
Ook het resetten van het modem hielp niet.
Maar ik ben blij dat het gefixed is, met hulp van een bekwame (jaja!) monteur. Dat dit telefonisch gebeurde, was wel erg handig trouwens. Dat hadden ze ook meteen op kunnen lossen.

Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• KMK
  • Laatst online: 16:57

KMK

hebben jullie al een getelnet naar het address van je modem?
Krijg je dan geen menutje of zo?

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

• TumbleCow

TumbleCow

het modem heeft geen ip..

eigenlijk is werkt het modem helemaal transparant, het is net of alle @home gerbuikers uit de regio aan hetzelfde lan hanggen met een gateway..

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:50
inderdaad kut 2,5 week geen internet.
maar ff over updates zonder upstream limiet,
die zijn er wel maar het is niet aan te raden
ik weet (via mijn broer die bij een kabelbedrijf werk (ook onderdeel van upc) dat
dit je je abo levenslang kan kosten en ook
nog eens een dikke boete (zogenaamd voor het
reparen van de modem), want ze kunnen het checken (die softwareversies)

verder over gateway abo's
wees niet stom en hang er geen hub direct achter maar zet er een linuxbak met een firewall en ip masqerading voor (dit is echt niet te traceren voor de kabelboeren) (hang er alleen niet teveel gebruikers aan, al dat dataverkeer valt op :)

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

no problem

• TumbleCow

TumbleCow

Sierra: valt wel mee hoor..

ik heb er laatst met een stuk of 4 hostnames aangehangen voor 2 dagen, niemand die geklaagd heeft..

maar waar is die software voor die upstream limit dan? kan je dat misschien toch vertellen aan de personen die het toch graag willen weten?

• Sir Abarth

Sir Abarth

Topicstarter
BTW, UPC/Chello houd geen log bij van de up/downloads, hostnames enzo. Dat heb ik nl ook nog aan die monteur gevraagd. Hun interne netwerk zou dan teveel belast worden (het chello netwerk dus). Ze kunnen wel alles loggen, en doen dat alleen als er klachten zijn oid. Maar dan moet je wel erg ver gaan volgens mij.

Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

Verwijderd

Bij mij was er eens een monteur die het klepje achterop de modem loshaalde en er een kabeltje op aansluitje. Dat andere einde van dat kabeltje sloot ie weer aan op zijn noteboek. Daarna startte ie een of ander terminal proggie op en maakte een verbinding met ? (andere comp./comtroller/NOC UPC??). Ik zou zelf ook wel eens willen telnetten naar me modem/comcontroller in de wijk. Hij kon ook nog zien dat er waarschijnlijk iets van verlies in mijn UTP kabel zat, of dat de er iets anders aan de hand was. Zulk soort gegevens/info zou ik graag ook wel eens willen vernemen. Jammer natuurlijk dat ik niet de eigenaar ben van alle apparatuur. Het kabelmodem is tenslotte al van UPC.
Pagina: 1