ik wil binnenkort een geluidskaart kopen met meerdere inputs en een mengpaneel.. nu had ik voor de geluidskaart een audiotrak 8/8 in gedachten .. (of een hoontech dsp2000) en nu ben ik beetje wat mengpanelen aan het bekijken en nu kan ik een yamaha mx 12/4 kopen voor 350 euro.. maarrr... nu begreep ik dat je alleen outputs hebt op de subgroepen?..(hij heeft er dus 4).. en dus kan ik maar 4 sporen direct tegelijk opnemen?.. mijn vraag is nu.. is het bij alle mengpanelen zo dat alleen de subgroepen een output hebben ... en wat moet je met 8 inputs als je maar 4 outputs op je mengpaneel hebt?
[topic=352132/1/100]
Die yamaha heeft idd alleen uitgangen op de subs en de gewone stereo-uit...
Wat je voor multitrack nodig hebt is een tafel met direct-outs.
Wat heb je aan 8 inputs als je maar 4 outputs hebt?? gewoon mixen!
Stel je hebt een drumstel met de volgende mics: 1* snare, 2* tom, 1* Floor, 1* kick, 1* HiHat, 1* Overhead. Dat is 7 microfoons, maar je wil natuurlijk geen 7 kanalen van je HD-recorder opofferen (schijfruimte, processorkracht enz). Dan gooi je de toms+floor naar 1 kanaal, de HiHat en de Overhead naar 1 kanaal, en Kick en Snare gewoon apart. Ziehier slechts 4 kanalen benodigd op je HD recorder
Die yamaha heeft idd alleen uitgangen op de subs en de gewone stereo-uit...
Wat je voor multitrack nodig hebt is een tafel met direct-outs.
Wat heb je aan 8 inputs als je maar 4 outputs hebt?? gewoon mixen!
Stel je hebt een drumstel met de volgende mics: 1* snare, 2* tom, 1* Floor, 1* kick, 1* HiHat, 1* Overhead. Dat is 7 microfoons, maar je wil natuurlijk geen 7 kanalen van je HD-recorder opofferen (schijfruimte, processorkracht enz). Dan gooi je de toms+floor naar 1 kanaal, de HiHat en de Overhead naar 1 kanaal, en Kick en Snare gewoon apart. Ziehier slechts 4 kanalen benodigd op je HD recorder
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
ja..dat snap ik wel ..maar zou uiteraard liefst de 8 sporen ook benutten.. mooist is natuurlijk wel iedere drum mic op 1 kanaal..(met oog op afmixen)
graag gedaan.
Mocht je meer info willen, zoek dan gewoon eens op topics die door "gitaarwerk" zijn gestart. die heeft er nl al een paar topics over gehad
Mocht je meer info willen, zoek dan gewoon eens op topics die door "gitaarwerk" zijn gestart. die heeft er nl al een paar topics over gehad
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Let bij die auxes wel op dat ze pre-fader kunnen, anders komen ze ook door je L-R bus heen. In principe kun je met de meeste 4 group tafels dus best 8 sporen opnemen: 4 group-bussen, L+R bus en dan 2 pre-fader auxen. Is verder niks ingewikkelds aan hoor.
Wat volgens mij ook moet kunnen (hoewel ik het nooit iemand zie doen, waarom eigenlijk niet?) is gewoon de insert send van je kanalen gebruiken als direct-out, die heeft zo'n beetje iedere mixer wel. Is ook gelijk handig dattie dan pre-eq, pre-fader is, zodat je gewoon een compleet afgemixt monitor-signaal kan maken.
Wat volgens mij ook moet kunnen (hoewel ik het nooit iemand zie doen, waarom eigenlijk niet?) is gewoon de insert send van je kanalen gebruiken als direct-out, die heeft zo'n beetje iedere mixer wel. Is ook gelijk handig dattie dan pre-eq, pre-fader is, zodat je gewoon een compleet afgemixt monitor-signaal kan maken.
hmm..ik kan een 2ehands dynamix(?)12/8/2 kopen.. heeft 8subgroepen..das wel netjes.. en hoeft maar 180 euro te kosten..maar kan op internet er nauwelijks iets over vinden.. iemand dit deze mengtafel kent?
inserts kan je ook gebruiken ja,.
stereo plugje erin..
de 2 : Ring & tip aan elkaar solderen en een extra snoertje maken naar de mixer.. zo kan je dus behoorlijkveel kanalen benutten..eventueel een patchbay ertussen..
niet de beste oplossing maar hij doet zen werk.
Na aanrading van vele heb ik dus zelf de volgende mixer gekocht : Spirit Folio SX
hij heeft 8 kanalen direct out. inserts op iedere en 2 subgroepen.
Wat ik doe is et volgende.. ik doe de 1e 6 kanalen met direct outs naar de recorder (maxi studio isis
)
en kanaal 7&8 doe ik via de sub's
zo kan je ieder kanaal nog eens ff overswitchen, bijvoorbeeld je FX,.. of misschien nog een keer je mic, maar dan bewerkt??
je hebt enorm veel mogelijkheden ermee..
ik heb de helaas maar 4 uitgangen op de 2x stereo faders gezet, dus die heb je dan gelijk gevuld. Jammer dat er geen send returns opzitten..
Dit heb ik via de tulp (ff kabeltje gemaakt) ook op de stereo kanalen die je alleen met een potmetertje kan regelen gezet. Ik meot eerlijke eggen dat et lekker werkt (alleen jammer dat die ingangen niet gebalanceerd zijn, de tulp, maar das logisch, maar no problemo want me FX zijn ook niet gebalanceerd..bah! )
stereo plugje erin..
de 2 : Ring & tip aan elkaar solderen en een extra snoertje maken naar de mixer.. zo kan je dus behoorlijkveel kanalen benutten..eventueel een patchbay ertussen..
niet de beste oplossing maar hij doet zen werk.
Na aanrading van vele heb ik dus zelf de volgende mixer gekocht : Spirit Folio SX
hij heeft 8 kanalen direct out. inserts op iedere en 2 subgroepen.
Wat ik doe is et volgende.. ik doe de 1e 6 kanalen met direct outs naar de recorder (maxi studio isis
en kanaal 7&8 doe ik via de sub's
zo kan je ieder kanaal nog eens ff overswitchen, bijvoorbeeld je FX,.. of misschien nog een keer je mic, maar dan bewerkt??
je hebt enorm veel mogelijkheden ermee..
ik heb de helaas maar 4 uitgangen op de 2x stereo faders gezet, dus die heb je dan gelijk gevuld. Jammer dat er geen send returns opzitten..
Dit heb ik via de tulp (ff kabeltje gemaakt) ook op de stereo kanalen die je alleen met een potmetertje kan regelen gezet. Ik meot eerlijke eggen dat et lekker werkt (alleen jammer dat die ingangen niet gebalanceerd zijn, de tulp, maar das logisch, maar no problemo want me FX zijn ook niet gebalanceerd..bah! )
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
iemand nog iets te zeggen over die dynamix?.. die gast had hem gekocht nadat ie een behringer had..wassie niet tevreden over..(met name dynamiek hadie het over).. dus neem aan dat het al beter is dan die behringer...
dit is hem trouwens
dit is hem trouwens
Tsja, zo te zien maar twee aux sends. Hij zit trouwens in een flightcase wat kàn betekenen dat hij veel op pad is geweest.
Heb zelf nog nooit van het merk gehoord, maar hij lijkt me vrij oud. Lijkt me een gewone live-tafel en niet bijzonder geschikt voor studiowerk.
Die Yamaha lijkt mij beter, ik zit zelf te denken over de gs24 ofzoiets. 180 euro is ook wel erg weinig voor een tafel met 8 subgroepen en zoveel meters, ik denk niet dat het erg goede kwaliteit zal zijn, maar je moet hem zelf maar bekijken...
Heb zelf nog nooit van het merk gehoord, maar hij lijkt me vrij oud. Lijkt me een gewone live-tafel en niet bijzonder geschikt voor studiowerk.
Die Yamaha lijkt mij beter, ik zit zelf te denken over de gs24 ofzoiets. 180 euro is ook wel erg weinig voor een tafel met 8 subgroepen en zoveel meters, ik denk niet dat het erg goede kwaliteit zal zijn, maar je moet hem zelf maar bekijken...
nope..ik zou et neit doen..
ivm krakende faders die niet soepel meer zijn enzo..dat soort dingetjes!!..
staat ook in een van die topics van me
(sjees.. ik emot ff record maken
)
ivm krakende faders die niet soepel meer zijn enzo..dat soort dingetjes!!..
staat ook in een van die topics van me
(sjees.. ik emot ff record maken
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
weet ik allemaal wel.. maar ga hem wel ff beluisteren..yamaha is misschien wel leuker.. maar ook een stuk duurder.. en voor 180 euro. tsja....wordt ff luisteren 
hij heeft 3 aux sends en 2 returns
Bovendien had volgens mij elk kanaal een insert mogelijkheid.
en xlr en jack inputs en xlr outputs
Het lijkt een goede tafel te zijn, alleen heel oud. Dikke kans op krakende faders en pots. Maar het was zeker in de tijd dat ie gemaakt is een goede tafel, aangezien dat soort tafels uberhaupt niet slecht werden gemaakt in die tijd. Ik denk beter dan Behringer, zeker als ie nieuw zou zijn.Op dinsdag 12 februari 2002 16:02 schreef nikao het volgende:
iemand nog iets te zeggen over die dynamix?.. die gast had hem gekocht nadat ie een behringer had..wassie niet tevreden over..(met name dynamiek hadie het over).. dus neem aan dat het al beter is dan die behringer...
Een soort jaren '80 relikwie is dit. Ik vraag me af hoe ie de tand des tijds heeft overleefd.
iOS developer
Pagina: 1