[C#] FileSaveDialog subclassen?

Pagina: 1
Acties:

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een formulier waarin je de hoogte en breedte kan opgeven en vervolgens wordt er van een bepaalde image een thumbnail gemaakt met deze hoogte en breedte en dmv. de FileSaveDialog het bestand opgeslagen.

Nu weet ik dat het mogelijk is om de CommonDialogs te 'hooken' en zo je eigen touch eraan te kunnen geven. Ik vroeg me af of hetzelfde mogelijk is met de FileSaveDialogs van WinForms zodat ik geen aparte formulier nodig hebt voor de invoer van de parameters en dit gelijk op de FileSaveDialog kwijt kan.

Iemand hier al iets mee geprobeerd of meer info over?

Alvast bedankt

edit: FileOpenDialog subclassen moest natuurlijk zijn FileSaveDialog subclassen :)
edit2: en litemod als je toch bezig bent, kan je van [C#} gelijk [C#] maken :+

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

[even helemaal offtopic]
welke ide gebruik je voor c sjarp? Ik heb antechnus er wel eens opgehad, maar hoe is visual studio zelf?
[/even helemaal offtopic]

• stylee

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
Visual Studio .net rulez zwaaaaaaaar! Je moet het echt proberen om te ervaren, tis echt een hele grote verbetering tov. VS 6. Vooral de nieuwe intellisens etc. Klik ook eens op dat linkje naar mijn blog. Mijn laatste update ging daar nl over :) [/spam :D]

Verwijderd

Ik gok maar wat, maar: kan je 'm niet gewoon extenden :? Tis toch zo mooi object oriented? Dan zou dat moeten kunnen, lijkt me.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Wat voorgestelde verbeteringen aangebracht in de topic-titel ;) .

Uhme tja: als FileSaveDialog niet sealed is, kan je hem natuurlijk gewoon extenden :) . Ik begrijp alleen je vraag niet echt. Wil je ook echt functionaliteit van de FileSaveDialog aanpassen, wil je nieuwe functionaliteit toevoegen? Wat was je van plan?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• stylee

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
mbravenboer: Wat voorgestelde verbeteringen aangebracht in de topic-titel ;)

Uhme tja: als FileSaveDialog niet sealed is, kan je hem natuurlijk gewoon extenden

Hij is helaas wel sealed maar ik kan evt zelf de abstracte klasse FileDialog extenden.

Wil je ook echt functionaliteit van de FileSaveDialog aanpassen, wil je nieuwe functionaliteit toevoegen? Wat was je van plan?

Ik wou in principe gewoon 2 extra TextBoxjes op de FileSaveDialog hebben waarin ik simpelweg de gewenste hoogte en breedte van de thumnail kan ingeven.
Pagina: 1