Toon posts:

freesco PROBLEEM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met het opzetten van me freesco router heb alle instelling zoals user name keurig gedaan. Ik gebruik 2 Realtek 8139-c NIC's. Hier ligt volgens mij het probleem als ik deze instel wordt het overgenomen maar als ik de freesco router start zegt ie dat me netwerkkaarten niet gevonden kunnen worden. Ik heb in het bios alles op ISA/LEGACY gezet. Wie kan mij helpen?

Groeten,

Verwijderd

Hmmz, ik heb geen ervaring met FreeSCO, dus ik kan maar een paar dingen uitproberen :)

# modprobe rtl8139

Wat gebeurt er dan? :+

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

Als ik het goed heb zijn het beide PCI kaarten??? Je hoeft in de BIOS niets op LEGACY ISA te zetten, hierdoor geef je namelijk aan dat die IRQ ALLEEN gebruikt mogen worden voor ISA, en dat wil je niet. Dus zet de BIOS maar op standaard.

Worden deze kaarten standaard ondersteund door FreeSCO, zo nee, dan moet je (als deze bestaat) de juiste driver op de diskette kopieren.

Als de netwerkkaarten gaat configureren wat geef je dan op voor IRQ en IO, hier moet je namelijk niets opgeven, gezien de kaarten PnP zijn.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
maar op alle handleidingen die ik tegen ben gekomen staat dat je wel een irq en een io adres moet opgeven

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 22:59 schreef Epe het volgende:
maar op alle handleidingen die ik tegen ben gekomen staat dat je wel een irq en een io adres moet opgeven
Dat is alleen voor ISA kaartjes, PCI worden automatisch gealloceerd.

Verwijderd

http://www.compubytes.be/freesco/installation.html

Zou gewoon moeten werken? :?

Freesco 0.2.7

Verwijderd

"PCI Ethernet cards are usually less troublesome than ISA cards, but it is important to choose the option "Plug and Play OS: no" in the BIOS. If set to yes, it will not initialize the card and it probably wont work with freesco"...

Misschien? :)

Verwijderd

Topicstarter
dat zal ik woensdag even proberen. Ik heb planet moet ik daar nog ergens rekening mee houden de DNS'en heb ik. En Bij mijn sitecom kaart (realtek chipset) zaten wel drivers voor linux hoe installeer ik die? en dan nog een vraag hoe mount ik de hardeschijf

mount /dev/hda /? (daar weet ik het niet meer)

Start freesco van flop maar wil hem op hdd hebben

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

Je bedoeld ADSL van planet, als dit zo is moet je wel degelijk een aanpassing op freesco doen, anders werkt VPN niet.

zie http://go.to/freesco

Verwijderd

Euh, 8139 waren toch ISA?
Ik heb volgens mij dezelfde in me freesco-router zitten, ik heb eerst met het configuratieproggie op de floppen erbij de kaarten geconfigureerd. Ze werden toen herkend en ik kon I/O-adressen en IRQ's opgeven. Misschien moet je dat even proberen?
Daarna kon ik ze (aan de hand van de install.guide) opgeven in freesco als netwerkkaarten en alles werkte naar behoren.

Verwijderd

Topicstarter
RTL8139C(L)
ENHANCED PCI/CARDBUS 3.3V SINGLE-CHIP FAST ETHERNET CONTROLLER WITH POWER MANAGEMENT FUNCTION

DAT is m

Is gewoon PCI

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik mijn hdd en Diskdrive mounten.

Verwijderd

Start freesco van flop maar wil hem op hdd hebben
=> move2hdd ;)

Verwijderd

Topicstarter
zover was ik ook al |:( ik moet al1 bestanden configgen die op een diskette staan hoe krijg ik deze van diskette in de c:\router\fix directory dus niet op diskette maar op hda

Verwijderd

mount -t vfat /dev/hda1 /mnt/c

moet je wel ff zelf een dir c in /mnt aanmaken
Pagina: 1