relaying denied

Pagina: 1
Acties:

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:51
Ik weet niet wat ik mis heb gedaan, maar sinds dat ik sendmail en bij yi.org het een en ander heb geregeld, kan ik geen email meer versturen... zelfs niet naar de help@casema.net.
Als ik telnet naar smtp.wanadoo.nl poort 25 en met de hand een mail probeer te versturen via mijn eigen email bij wanadoo, krijg ik relaying denied..
Heeft iemand enig idee hoe dit kan (overigens is het ip bij yi.org niet de gene die momenteel actief is, dus daar kan het niet aan liggen.)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Je kan (meestal) alleen de SMTP server gebruiken van de provider waar je op dat moment bent ingelogt (beveiliging tegen spammers). Check dat eens...

• Jelmer
Ja, dat weet ik. Ik heb casema met een email adres @wanadoo.nl en dan zou ik smtp.wanadoo.nl moeten kunnen gebruiken. Hier krijg ik dus de relaying denied. Logisch natuurlijk dat bijv wxs, hetnet, etc etc die fout geven. Maar nou ja, ik kijk morgen nog wel ff of het dan misschien weer in orde is. Ik kan nl via mail.namezero.com gewoon versturen (daar heb ik nl ook een domein: jelmerbarhorst.com )

• Jelmer
oh, nou ja echt weer zo'n casema actie.... als ik mail verstuur via smtp.casema.net gaat het gewoon goed..... weird. Ach ze zullen wel druk zijn met het 'verbeteren' van het netwerk. >:)

Verwijderd

Wat er waarschijnlijk gebeurt is dat jou Linux doos zijn hostname en een *andere* domeinnaam meestuurt bij het verbinden naar Casema. Heb je misschien een eigen domein aangevraagd of zo?

• Uitvreter
  • Laatst online: 16:13

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Wat wel eens wil helpen is als je eerst mail op dat account ophaalt, en meteen daarna verstuurt.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• Tom
  • Niet online

Tom

Omdat jij ingelogt bent bij Casema kun je alleen de Casema SMTP server gebruiken (of een SMTP die niet beveiligd is, maar de meeste zijn dat dus wel).

• Jelmer
Tom: ik heb een cable wanadoo abbonement.... Ze zullen de server wel hebben aangepast om te kijken naar het domein dat de DNS geeft en dat is en blijft casema.net, ookal heb ie c.w.. Maar ach, mail versturen via smtp.casema.net werkt prima. Toch bedankt!
Pagina: 1