Toon posts:

outlook mail werkt niet op netwerk client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
op 1 of andere manier lukt het maar niet om mijn mail te checken op mijn notebook, die via een crosscable verbonden is met mijn pc.

Op de pc is de internetverbinding gedeeld, er staat een proxy op (AnalogX), op de proxy is de smtp en de pop aangezet. Verder zijn alle e-mail adressen aangegeven in de proxyserver.

Ook heb ik in de instellingen van de accounts op de notebook als servers het adres van de proxyserver ingevoerd.

Maar nog steeds wekt ut niet.

Ik doe dus iets fout, maar wat ??? :'(

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

ping op je server de mailserver maar eens ,dat ip-adres voer je in inplaats van de standaard bijvoorbeeld pop.wanadoo.nl doe je ping pop.wanadoo.nl op je server onder start/uitvoeren dan krijg je een ip-adres en dat voer je in op je laptop onder pop en smtp

Verwijderd

Topicstarter
als ik dat doe dan krijg ik de melding dat de tcp/ip verbinding plotseling verbroken is. helpt dus niet

Verwijderd

welke provider heb je?

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Heb je in Outlook wel ingesteld dat hij gebruik moet maken van de verbinding over het netwerk?

(Tools>Options>Tabje Connection>Change bij Internet Connection Settings>LAN Settings)

Verwijderd

Topicstarter
castel (essent) analoge verbinding

Verwijderd

probeer maar eens wat keeper typt 99%kans dat het dat is omdat je via lan naar analoog gaat

Verwijderd

Topicstarter
ik heb bij elke account aangegeven dat de verbinding via LAN gaat.

M'n Internet werkt wel goed

Verwijderd

Topicstarter
keeper,
Die instellingen zitten in Outlook ?

Heb de nederlandsche versie, dus Extra->opties-> ?

Verwijderd

Topicstarter
misschien van belang:

met mijn instellingen zoals ze waren kreeg ik bij al mijn accounts een server time-out

Verwijderd

zou zo niet weten wat het verder is |:(

Verwijderd

Topicstarter
moet je trouwens exchange server of zoiets gebruiken als je via lan mail wilt halen, ik heb nu namelijk gewoon outlook geinstalleerd voor alleen internet. :?

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Op maandag 11 februari 2002 23:28 schreef Digital_Nightmare het volgende:
keeper,
Die instellingen zitten in Outlook ?

Heb de nederlandsche versie, dus Extra->opties-> ?
Ja dit is wel Outlook Express (6). Sorry als je dat niet bedoelde, maar dat is wel eens onduidelijk.

De Nederlandse versie zou ik niet weten wat het path ervoor is, maar dat wijst zichzelf wel denk ik (connection = verbinding etc.). Zo niet, dan zou ik het ook niet weten.
Ik kan nu ook niet ff bij mn client-pc om die instellingen voor je te checken..

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
mail.home.nl

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle instellingen die ook maar met internet en -e-mail te maken hebben gecontrolleerd en alles staat op lan, enige dat ik nog kan bedenken is dat de proxy niet goed werkt. Misschien doordat de e-mail automatisch op virussen gescand wordt met norton antivirus. :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 23:56 schreef duncanvdlinden het volgende:
mail.home.nl
:?

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 11:29
Op dinsdag 12 februari 2002 00:01 schreef Digital_Nightmare het volgende:

[..]

Dat is de mail server van @Home. Maar jij hebt een analoge inbelverbinding van Castel, dus die mail server zul jij weinig aan hebben... (alsof de @home abonnees er wel veel aanhebben gegeven de weer regelmatige downtime v/d mail server :( )
Op dinsdag 12 februari 2002 00:00 schreef Digital_Nightmare het volgende:
ik heb alle instellingen die ook maar met internet en -e-mail te maken hebben gecontrolleerd en alles staat op lan, enige dat ik nog kan bedenken is dat de proxy niet goed werkt. Misschien doordat de e-mail automatisch op virussen gescand wordt met norton antivirus. :?
Wellicht staan toch nog bepaalde poorten gesloten in de proxy. Ik ken die proxy zo 123 niet, maar wat je zekers ook eens kunt proberen is om het eens te proberen via het standaard windows internetdelen. Gebruik dat zelf ook (volledig draaiend op winxp) en dat gaat met het mail ophalen op de clients prima, ook icm een virusprogramma.

Aangezien je al aangaf dat het internetten gewoon goed werkt, zijn m.i. je tcp/ip instellingen iig wel goed.

[update]
typo's verbeterd.
[/update]

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Verwijderd

Topicstarter
mocht iemand weten wat er verkeerd is please post it !!!

Truste voor nu

Verwijderd

Je geeft in de accountconfiguratie wel gewoon de externe mailhosts op? Ik kan me niet herinneren dat je in Outlook-welke-versie-dan-ook een proxy op kan geven, tenzij je een ISA/Proxy gebruikt met een soort firewall-client.

Anyway, probeer eens hetzelfde als outlook doet: telnet naar je mailserver ("telnet smtp.provider.nl 25" of "telnet pop3.provider.nl 110"). Lukt dat niet, zal het je mailclient ook niet lukken.

Kan je internetten zonder proxyserver ingesteld te hebben? Zonee, dan moet je het delen van je internetverbinding, NAT of firewallregeltjes eens controleren.

<edit>
en DNS natuurlijk... met een http-proxy heb je geen DNS-forwarding nodig, hier wel
</edit>

Verwijderd

Topicstarter
wie kan me op weg helpen om alles wel te laten werken ?

wie heeft er tips ?

Verwijderd

als je het antwoord weet kan je me het dan mij ook vertellen,
heb namelijk hetzelfde probleem

Verwijderd

Als het loginnaam of wachtwoord anders is bij je mail dan bij je browser(om dus gewoon in te bellen) moet je 2 mailaccounts aanmaken in AnalogX, de eerste met je naam/wachtwoord van je inbelaccount, de tweede met de instellingen van je login en wachtwoord van je mailaccount (lees in de readme van dat progje, daar staat dat in wat ik bedoel).
Als je virusscanner van Norton aanstaat met optie "emailscan enable" kan het gebeuren dat Norton mail niet doorlaat.

Overigens is AnalogX een beroerd programma, niet dat het slecht werkt maar het zet poorten van je PC ongewild open zodat je Windows een gatenkaas wordt op de hostcomputer (waar AnalogX op draait).
Attacks zijn zo gemakkelijker voor kwaadwillenden.

Suc6

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem dus als iemand de oplossing heeft?

Verwijderd

Topicstarter
'T werkt nu !!!

In de proxy ook die extra e-mail account aangegeven:

gebruiker@castel.nl met op de plaats van gebruiker dan de loginnaam. *D

Verder e-mail scannen op de client uitgezet
Pagina: 1