Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[mp3 posten @ GoT is illegaal maar...]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey! ik heb een vraag
ik weet dat het illegaal is om op GoT mp3 nummers te posten die bijvoorbeeld van cd's zijn afgehaald omdat er in zekere zin copyright op staat maar als je nou een live concert op inet zet dus je bent bijv op 1-2-02 naar arena geweest en hebt daar een nr van marco borsato opgenomen (en je hoort dat het live is dus het hele mini concert met gepraat etc erdoorheen) is het dan nog steeds illegaal want ik neem aan dat je mensen niet kan verbieden om een concert op te nemen... is het bij de wet toegstaan? om het dan te versprijden?

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je bedoelt zeker "bootlegs" :)

Ik heb iig geen idee :P

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Bootlegs zijn ook illegaal :)

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Da's rap Oprog :P

• OProg

OProg

Molletje

Op maandag 11 februari 2002 22:32 schreef Robin Vreuls het volgende:
Jah :P

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 22:32 schreef Robin Vreuls het volgende:
nee ik bedoel eigenlijk live opgenomen dingen... want ik neem aan dat je mensen niet kan verbieden iets op te nemen bij een concert... en het dan te versprijden....
das onbegonnen werk toch? maar zou het dan ook illegaal zijn @ GoT

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Als ik naar een concert ga, mag ik niks meenemen waar je mee kan opnemen hoor. (in Tivoli niet tenminste)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• OProg

OProg

Molletje

Op maandag 11 februari 2002 22:34 schreef Godzilla het volgende:

[..]

nee ik bedoel eigenlijk live opgenomen dingen... want ik neem aan dat je mensen niet kan verbieden iets op te nemen bij een concert... en het dan te versprijden....
Dan maak je een bootleg en het verspreiden daarvan is illegaal :)

Op CD beurzen neust de Buma/stemra ook rond naar handelaren die bootlegs verkopen en die worden in beslag genomen de de boete is behoorlijk. Ze zien dat ook als copyrightschending :)

Opnameapperatuur menemen naar een concert mag eigenlijk ook niet :P

Verwijderd

[..]

Het verbieden is niet zo moeilijk hoor: mag niet... Wow dat ging snel :+

Verwijderd

[..]

Nee is illegaal :)
Kijk maar eens op een concerkaartje

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom staat dit in LA? Je vraagt niets over het forum. Ik kan je wel vertellen dat je die MP3's niet mag posten of linken, als het om verspreiding van die muziek gaat.
is het dan nog steeds illegaal want ik neem aan dat je mensen niet kan verbieden om een concert op te nemen... is het bij de wet toegstaan? om het dan te versprijden?
Ja, dat is vast ook in strijd met de auteursrechten, maar dit lijkt me zoal meer een SG topic, toch?

edit:
maar zou het dan ook illegaal zijn @ GoT
Ja dus. We willen niet dat er muziek of wat dan ook uitgewisseld wordt via het forum. Dat is eigenlijk heel simpel :). ALs je een eigen drumsolo wilt laten horen in de huiskamer is wat anders, maar muziek posten of requesten willen we niet (ook al omdat het vrij kansloze topics zijn dan)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 11 februari 2002 22:31 schreef Godzilla het volgende:
is het bij de wet toegstaan? om het dan te versprijden?
Nee, dat is niet toegestaan.