[linux]modules.conf uname-r afhankelijk maken?

Pagina: 1
Acties:

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hallo,

ik heb ooit eens ergens gelezen dat je de modules.conf die je wil laden afhankelijk kan maken van de waarde van je uname -r. Heeft iemand een idee hoe dat moet? Want ik heb een nieuwe kernel gecompileerd en nu wil die mijn netwerkmodules niet laden... terwijl ze wel in /etc/modules.conf voorkomen, maar deze is nog van mijn andere kernel.

Overigens geeft depmod -n wel de rtl8319.o aan, dus zou die hem toch moeten laden bij een depmod -a ?? :|( Snap het even niet meer.... zal wel ergens wat missen

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

depmod berekent de dependencies, het laadt geen modules.

modules.conf uname -r afhankelijk maken heb ik nog nooit van gehoord. Wel kan je via pre-install en post-install scripts aanroepen, waarin je dan weer uname -r kan checken en aan de hand daarvan iets doen, maar dat is weer een compleet ander verhaal.

Verwijderd

probeer een insmod.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
heb het nu zo opgelost
code:
1
2
3
4
5
if [ `uname -r` = 2.2.16 ]
then
  opties voor kernel 2.2.16
else
  opties voor kernel 2.2.20

werkt goed genoeg voor mij, dusssss....

Orkaan

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• loial
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09-2024
zou je eens willen zeggen wat je dan in je modules.conf hebt staan?
ik bedoel te zeggen, als je een netwerk module wilt laden staat er toch gewoon iets van:
alias eth0 <module>
options <module> io=bla
ofzo? dat verandert toch niet als je een andere kernel boot :?