trojan+extensies+ auw

Pagina: 1
Acties:

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:22

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Ik heb dus vanavond Subseven op mijn arme pc ontdekt. Ik weet niet precies waar het vandaan komt maar dat zoek ik nog wel uit :(

Ik was sinds een maand een beetje erg laks met de beveiliging geweest. Alleen een NIS geinstalleerd en geen virusscanner domme ik :(

Ik maakte me ook niet zoveel zorgen maar goed...

anyway mijn pc liep voortdurend vast bleef gewoon hangen?? Dus toen ben ik op zoek gegaan naar de dader en wat bleek ?

De extensie .exe werd geopend met een door subseven geinfecteerd bestand !!!!! Zo kwam ie waarschijnlijk ook door mijn firewall heen denk ik.

Ik heb toen dus dat bestand (ktoenggte.exe) verwijderd natuurlijk in DOS. Maar tja...de extensie .exe kan ie nu niet meer gebruiken!!!! hoe kan ik dit weer goed zetten ik zou niet weten waar je die extensie weer terug kan zetten bij bestandstypen kan je application niet editten dus je kan hem ook niet goed zetten. Weet iemand waar ik dit wel kan doen ?

Btw Innoculate ontdekte hem achteraf als win32.subseven.21.d.ldr.trojan

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Robert, dit heb 'k in m'n begin jaren ook wel 's gehad :( Kon 't toen ook NIET meer terugzetten...een hele simpele oplossing is format c:\ wat ik toen gedaan heb...gelijk overal vanaf en alles weer lekker schoon.

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
uhm dat doe ik liever niet....er moet toch een mogelijkheid zijn om het terug te zetten ? Dat onderdeel van de trojan heeft het tenslotte ook kunnen veranderen !!

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Probeer TDS 's mischien kan dat progje jou nog wat helpen...'k zou echter geen andere oplossing weten.

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
heb hem al gevonden :)

• The hunting Hunter994
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03-2023
Je zou de .exe extentie kunnen toekennen aan C:\Windows\Command\Start.exe of kan ie die (Start.exe) dan ook niet meer runnen? 'k Weet overigens niet of dat wel kan, een .exe toekennen.

Love is difficult to find, easy to lose and hard to forget.

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
uuhm denk niet dat dat proggie helpt voor mijn extensies maarru hoe the hell zou ik dat moeten opstarten op mijn computer ??

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
hunting hunter,

neej :( dat kan ook niet want je kan niks toekennen aan een applicatie !!

• Sir Abarth
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Als je het proggie niet verwijderd had, had je met sub7 client de server kunnen verwijderen....ik zal de link hier maar niet geven anders krijg ik vast herrie met iemand.

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
ow fuck natuurlijk ! stom van mij.,..ik had dan ook nog misschien icq e.d van de dader :(

volgende keer beter :(

anyway...misschien als ik de trojan nou opniuew installeer met die optie van .exe binding en hem daarna uninstalleer alles weer goed gaat ?

Weet niemand hoe je .exe kan unbinden pleeeease ?

• Klont
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Misschien een batchfile maken met de naam van de sub7 server met alleen '@%1' erin? Hm nee dat werkt vast niet.

TweakUI heeft hiervoor een geweldige functie (repair assocciations) maar daar heb je zo niet veel aan he..
Pagina: 1