Toon posts:

HD, stiller en fietsband?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees regelmatig dat men gebruikt maakt van een binnenband om de HD stiller te krijgen. Hoe moet ik me dat voorstellen? Maak je een band van het rubber waar je de HD dan inhangt of wat?
Heeft er iemand een plaatje van misschien? Ben erg benieuwd?

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 10:31

bitflusher

flushed die *** pc

je hd hangt dan los van de kast en kan trillingen dus niet overbrengen

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar dus gewoon in een lus hangen zeg maar?

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Wel een anti-lek band nemen, natuurlijk :+

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

ik zat hieraan ook al te denken om tussen me hdd en alu te stoppen..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 13:32
je hdd hangen tussen binnenband lijkt me niet echt fijn want zo'n fietsband is elastisch en als ie dan een paar keer schokt dan kan je hdd wel es kapot gaan...

en plakje binnenband tussen hd en de kast lijkt me een beter plan... dan zit ie wel strak maar maakt ie niet direct kontakt met de kast :)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Dat ophangen werkt ook perfect hoor.
Er is zelfs een montage setje op de markt dat hetzelfde doet. (weet zo snel ff geen url)
Maar het tussen je HD rek en drive te doen helpt ook al enorm in de resonantie.
Je bent dat blikken geluid wat meer kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
Goed, van de week maar eens een band scoren dan :)
Ik denk toch dat ik ga voor de ophang optie.
Tussen rek en hd zal ook wel schelen, maar dat zal toch minder effect hebben, ben ik bang.

De ruimte tussen hd en rek is al niet veel, als je dat ook nog opvult met band,dan zit het alleen maar strakker. Dus alsnog geluid?

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Ik heb het tussen HD en Alu gedaan. Maar bij mij is het probleem juist het suizen van de hdŽs, dus gewoon het spinnen geeft een geluid wat ik niet wegkrig.

Mijn case is voor de rest nu fluisterstil alleen de HDŽs hoor je nog suizen, helaas. Verder de kast al helemaal geisoleerd, suizen blijf je horen :(

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Volgens mij hangt je HD juist tegen dat metalen omhulsel, ook voor de koeling... ;)

Verwijderd

ik heb wel is bij een seagate harddisk gezien dat ze daar een mooi rubber hoes voor hebbben gemaakt

beter voor geluid
minder voor de temp

dus ik heb hem toen afgeraden hem eraf te halen

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 23:45 schreef psychotic het volgende:
Ik heb het tussen HD en Alu gedaan. Maar bij mij is het probleem juist het suizen van de hdŽs, dus gewoon het spinnen geeft een geluid wat ik niet wegkrig.

Mijn case is voor de rest nu fluisterstil alleen de HDŽs hoor je nog suizen, helaas. Verder de kast al helemaal geisoleerd, suizen blijf je horen :(
misschien kan je proberen hem in een 5.1/3 (cdrom drive bay)te doen met het zelfde spul waarmee je je kast heb geisoleerd

• Ignoramus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-08 09:15
haal een cheap-ass banden plak setje en plak de plakkertjes (jaha) op je hd-rek

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf Workstation Server

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013468612

check my paint skillz :D

maargoed zow zat ik dus ff te denken en dan voor 5 hddz of meer.. en de ruimte van de binnenband is natuurlijk veeel kleiner...

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 20:28
inderdaad die seagate schijven zijn de stilste op het moment! Je hoort ze niet! je hoort alleen de herrie van de fans

Verwijderd

[quote]Op dinsdag 12 februari 2002 00:05 schreef ReseTTim het volgende:
[afbeelding]

ReseTTim you are tha MAN !!! :D

Verwijderd

ik vind me Max D740X-Liquid ook wel stil hoor :P
jammer van die oude 30GB max eronder

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

[quote]
Op dinsdag 12 februari 2002 00:20 schreef SIPRUS het volgende:
Op dinsdag 12 februari 2002 00:05 schreef ReseTTim het volgende:
[afbeelding]

ReseTTim you are tha MAN !!! :D
id :? :? of niet..

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Is het niet zo dat een HD juist z'n stabiliteit ontleent aan het feit dat hij stevig vast zit? Ik kan me namelijk voorstellen dat een schijf mechanisch onstabiel wordt zodra je hem "los" ophangt.
Mijn platters draaien 7200 keer per minuut in het rond, en ik kan me zo voorstellen dat het moeilijker is voor een schijf om op toeren te komen wanneer deze zelf ook kan bewegen.

Verwijderd

Mja .. ze hebben wel centrifugale krachten natuurlijk die ze stabiliseren. Maar ik zou ze zelf niet echt los hangen. Eerder wat rubber om vibraties te dempen, maar wel in een metalen contructie van het een of ander.

Verwijderd

Of monteren of zwevend ophangen wat uitmaakt ? Denk ik eigenlijk niet...

Maar voor het suizende gekuid is wel een oplossing. Als je achter de HD's, binnen in de kast, in plaats van er voor een fan hangt (bij mij dus een 120mm Papst op 7 volt), kun je de plastic voorkant van de PC afsluiten met rubber. Dus aan de voorkant van de drivebay, die normaal open is. Daar komt dat gesuis dus uit..

Je moet alleen even de airflow van de kast er bij betrekken, hier is die zo dat de fan van de HD's naar achteren blaast, omdat de outtake fan achter de CPU zit, op de achterkant van de PC.
;)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 12 februari 2002 08:02 schreef Kaj. het volgende:
Is het niet zo dat een HD juist z'n stabiliteit ontleent aan het feit dat hij stevig vast zit? Ik kan me namelijk voorstellen dat een schijf mechanisch onstabiel wordt zodra je hem "los" ophangt.
Mijn platters draaien 7200 keer per minuut in het rond, en ik kan me zo voorstellen dat het moeilijker is voor een schijf om op toeren te komen wanneer deze zelf ook kan bewegen.
wat ik dus van plan ben om ze dus wel goed vast te schroeven.. maar dan met een stukkie rubber ertussen.
bij mij komen er dan 5x 7200 rpm schijffies te hangen :)

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 11:10 schreef Hooi het volgende:
Of monteren of zwevend ophangen wat uitmaakt ? Denk ik eigenlijk niet...

Maar voor het suizende gekuid is wel een oplossing. Als je achter de HD's, binnen in de kast, in plaats van er voor een fan hangt (bij mij dus een 120mm Papst op 7 volt), kun je de plastic voorkant van de PC afsluiten met rubber. Dus aan de voorkant van de drivebay, die normaal open is. Daar komt dat gesuis dus uit..

Je moet alleen even de airflow van de kast er bij betrekken, hier is die zo dat de fan van de HD's naar achteren blaast, omdat de outtake fan achter de CPU zit, op de achterkant van de PC.
;)
Bij mij is het echt de hdd zelf die suist.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Op dinsdag 12 februari 2002 12:33 schreef ReseTTim het volgende:
wat ik dus van plan ben om ze dus wel goed vast te schroeven.. maar dan met een stukkie rubber ertussen.
bij mij komen er dan 5x 7200 rpm schijffies te hangen :)
Je kan beter doorvoerthules nemen, ander gaan je trillingen gewoon via de schroeven. Ik heb dit ook gedaan en nu is het echt perfect. Ik moet naar m'n HDD-led kijken of ik activiteit heb. (Ik heb een 5400rpm, dus dat gesuis heb ik niet).

ik moest trouwens wel even boren (7mm) om ze mooi passend te krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://www.elfa.se/images/ct_hires/A22491_1.JPG

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Ik meen ergens hier op GOT gelezen te hebben dat doordat de schijf "zwevend" in rubber opgehangen is de zoektijd van de koppen wel hoger wordt omdat de trillingen die de schijf zelf prduceert slechter gedempt worden dan wanneer schijven direct in het frame van de pc hangen. Dit verschil was meetbaar en kon oplopen tot 30%. Mocht je dus schijf-intensieve aplicaties draaien, dan is het verstandiger je kast te isoleren (volpurren of zo :+ ).

Wanbeleid is ook beleid.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

kortom je zou enkel het frame een stukkie rubber tussen stoppen of helemaal geen rubber...

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Op dinsdag 12 februari 2002 13:05 schreef agent327 het volgende:
Ik meen ergens hier op GOT gelezen te hebben dat doordat de schijf "zwevend" in rubber opgehangen is de zoektijd van de koppen wel hoger wordt omdat de trillingen die de schijf zelf prduceert slechter gedempt worden dan wanneer schijven direct in het frame van de pc hangen. Dit verschil was meetbaar en kon oplopen tot 30%. Mocht je dus schijf-intensieve aplicaties draaien, dan is het verstandiger je kast te isoleren (volpurren of zo :+ ).
Ik heb hetzelfde gelezen alleen dat in de C!T.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

Op dinsdag 12 februari 2002 14:11 schreef pc-smurf het volgende:
is dit nix? :D

http://www.abcsafetymart.com/earplugs/earplugs04.html
nope want oordoppen kraken in je oren als je op je oor ligt te slapen :+

Verwijderd

Maar als je een lekker groot schijfje hebt dan komt er toch warmte vrij? en dan is het toch niet echt bevorderlijk om die dan ff goed te isoleren met een fietsen binnenband?

Veel mensnen hebben het over krom getrokken platters en crashes.. (bij grotere schijven) dus dan lijkt het me niet erg slim!

of zie ik dit nou verkeerd?

..en als je een stille schijf wil moet je er gewoon een stille schijf kopen :) genoeg keus!

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 12:51 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Bij mij is het echt de hdd zelf die suist.
? Queh ?
Hoor jij het geluid dan niet door het plastic front ??

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 15:18 schreef twakker het volgende:
zie ik dit nou verkeerd?
Ja, dat zie je verkeerd. In zoverre, dat rubber tussen de metalen drivebay en de schijf geen kwaad kan. En rubber als afsluiting van de voorkant, van de PC voorkant gezien, ook geen kwaad kan, zeker niet als je IN de kast achter de HD's een fan zet.

;)

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
heeft bij mij geen zin met me'n dragon orb III

2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Leuk maar word je hdd wel langzamer van en sneller kans op fouten...

Geloof je het niet, zoek het maar ff naar..heb geen zin om het artikel te zoeken...
Was namelijk met de koppen, die sloegen hard uit voor het zoken van de track, en door het fietsband, word alles niet star, moet die vaker proberen dat spoor te vinden, en dat duurt langer, en slijt dus mee, hoewel dat te verwaarlozen is..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 09:00
Pics ! :9
Pagina: 1