USB-MxStream en pc ---> laptop netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Ik heb gesearched maar kom er niet uit met deze combi van gegevens.

- 1 pc met XP + 1 USB MxStream modem
- 1 laptop met W98

Alles draait al tijden prima.

Nou wil ik ook ADSL op de laptop (liefst tegelijkertijd met de pc).

Ik dacht daarvoor nodig te hebben:
1. ethernetkaart PCI voor de XP-pc
2. ethernetkaart PCMCIA voor laptop
3. UTP-kabel

Maar als ik zo rondlees zie ik overal verhalen over routers en hubs staan. Is het te simpel gedacht dat mijn XP-pc het signaal via de netwerkkaart aan de laptop kan doorgeven??? Ben bang van wel...

Ik ben een totale newbie wat betreft netwerken: svp. uitleg op Nijntje-niveau ;)

thx

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

Jep klopt, maar je moet een crossed utp kabel nemen tussen de twee computers in!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
thnx.
Dus met die 2 netwerkkaarten en een crossed UTP-kabel ben ik klaar? Kan XP home dan ook overweg met W98?

PS Ik weet nog niet wat een crossed UTP-kabel is, maar dat kan ik nog wel op eigen kracht vinden :P .

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

Jah ik zou het volgende doen:
Host computer dus met internet die netwerk kaart naar de laptop geef je ip 192.168.0.1 enzovoort (staat ergens een handleiding voor op tweakers.net) en laptop dan 192.168.0.1
Windows 98 en Xp gaan wel goed met elkaar hoor! Maar het is dus van belang dat je een crossed/gekruisd kabel neemt om de twee direct op elkaar aan te sluiten