alladvantage cheque binnen..

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik kom net terug van vakantie en wat ligt er bij de post: een alladvantage cheque van 52 dollar :).

Dat is allemaal wel heel leuk, maar ik heb ook verhalen van mensen gehoord dat het innen van de cheque bij de bank veel geld kost, soms wel meer dan 50 piek! Als dat zo is dan blijft er niet erg veel geld meer over :(

Is er al iemand die zo'n cheque heeft geind bij de bank en kan diegene er wat meer over vertellen. Of heeft iemand nog tips wat ik het beste kan doen?
Owja. ik heb een bankrekening bij de rabobank.

grtz

• Atomic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-07-2010

Atomic

Hi,

Ja, je moet je cheque bij de Postbank inleveren met je naam, adres en bank # op de achterkant.

Vaste Kosten: 21,50

Give me 60 seconds...

• Palomar
  • Niet online
hm.. 21 piek vind ik ook nog best veel.. maar als er geen goedkoper alternatief is..

Ik heb dus geen rekening bij de postbank, maakt dat wat uit? En weet iemand ook hoeveel het bij de rabobank kost?

Verwijderd

Ik heb ook een cheque ingewisseld bij de Rabobank en het koste daar 15 piek.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Je hebt wel het geluk dat de dollar hoog staat. Vandaag alweer 2,47. Ik ben bang (want ik ga volgende maand naar de VS) dat ie de 2,50 gaat halen. Je zou kunnen speculeren en nog even wachten met inwisselen. (heeft zijn risico's uiteraard).

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Palomar
  • Niet online
ik ga morgen wel even langs de bank om te vragen hoeveel het nou kost.. als het inderdaad 15 piek (of evt. 21) is dan valt het nog wel mee..

iig bedankt voor de reacties. :)

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
haha.. nu je weet hoe de dollar staat valt 21 piek opeens mee... :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Palomar
  • Niet online
ja zekers.. ik wilde net ff opzoeken hoeveel een dollar nou waard is.. ik dacht iets van 2 piek ofzo.. (weet ik veel..). Maar als alles klopt wat hier staat hou ik toch nog minstens zo'n 100 piek over. :)
Maar ondanks dat vind ik 15 of 20 piek toch wel veel voor een cheque van maar 100 of 130 piek.

Maar morgen zal ik wel ff kijken wat het precies allemaal wordt..

Verwijderd

Laat het ons even weten a.u.b. Ik ben ook wel nieuwsgierig.
Kun je die dingen toevallig ook bij een GWK kantoor inleveren? Of doen die alleen in travelercheques?

• bakkiepleur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-08-2021

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

Tering wat ben jij/jullie dom zeg!

Bij alladvantage wordt je uit betaald in de valuta van je land. Dus wat lul je over omwisselen??????

• Kit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-07 18:05

Kit

Dacht het ook dat ze in guldens zouden uitbetalen.... maar heb ook een cheque ontvangen in USD..... dus gewoon forex kosten betalen

Verwijderd

Bakkiepleur, dan ben jij nog dommer, want dat is dus een paar maanden geleden teruggedraait. Ze betalen gewoon in dollars uit.

Geloof je me niet? Kijk dan naar de cheque die ik net binnen heb gekregen, onder de link 'uitbetalingen':
http://www.crosswinds.net/~hennym/money-ned.htm

Verwijderd

Ga eens informeren bij de bank, heb ik ook gedaan.

Verwijderd

Ik heb wat uitzoekwerk gedaan over buitenlandse cheques.
Staat op:
http://www.nicmik.demon.nl/Money/cheque.htm

Wat de Rabobank betreft, ik zou gewoon binnenstappen en vragen wat de kosten zijn. Op bovenstaande pagina kun je zien wat mijn filiaal voor kosten rekent (65 piek!)
Gezien de andere berichten van mensen hier lijkt er dus behoorlijk wat verschil te zijn tussen de Rabo-filialen onderling.
Meer over inwisselen, met name via de Postbank, op bovenstaande url.

Succes en gefeliciteerd!

• Klont
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Postbank NV is idd 21 piek deraf, maar ik had toch meer dan ik dacht omdat de dollar zo hoog stond :P

Ik ga ook es bij de Rabo checken.

• Palomar
  • Niet online
kun je die cheque zo bij iedere bank inleveren? Je moet toch wel een rekening hebben bij die bank of hoeft dat helemaal niet?
Ik ben nl. niet van plan om speciaal hiervoor een nieuwe rekening te openen en dan blijft het bij mij dus beperkt tot de rabobank. Maar dat ze bij verschillende filialen andere tarieven rekenen vind ik wat vaag... (ik betaal liever 15 piek dan 65 :+)

• Klont
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Nee hoor, je geeft ze die cheque gewoon met het vriendelijke verzoek dit te storten op giro ... en klaar.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
deze week een cheque van getpaid4 ingelevert........15 gulden bij de rabobank :)

Verwijderd

Behalve bij de Postbank dan. Daar zijn ze gek op aparte regeltjes.
Een cheque bij de balie inleveren, bedoel ik.

Verwijderd

Klopt. Bij de Postbank moet je ze opsturen.
Je moet op de achterkant je naam, adres, woonplaats, gironummer en handtekening zetten, en sturen naar:

Postbank NV
Afd.Internationaal Betalingsverkeer
Antwoordnummer 14
1000 XC Amsterdam

of je belt ze eerst voor de zekerheid effe op:
020-5655460
:)

Ze zeiden tegen mij dat het binnen 2 a 3 weken gestort zou zijn.

• Palomar
  • Niet online
ik heb hem bij de rabobank ingeleverd. Ze stuurden hem op naar de Nederlandse bank.. binnen een paar dagen stond het op mn rekening :) (minus 15 piek provisiekosten)

Verwijderd

Da's lekker vlot :)

• elessar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04-2024
en niet zo duur.

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

Verwijderd

Keb de Rabobank maar eens onder de neus gewreven dat ik het "een beetje raar" vindt, die verschillen.
Krijg binnenkort schriftelijk antwoord hoe en wat er nou precies moet gebeuren met buitenlandse cheques.
Hopelijk is het goed nieuws. Ik ben het spuugzat om steeds centjes van mijn kakelverse Postbank rekening over te maken naar mijn Rabogeval. Alles bijelkaar duurt het zo 5 weken voor de centjes zijn waar ze wezen moeten...
Pagina: 1