[n00b]simpele vraag voor jullie :)

Pagina: 1
Acties:

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
oke mensen, ik ben niet zo thuis in netwerken maar ik weet ongeveer hoe het zit. De search biedde niks.

Ik wil een lan party gaan houden.
Ik heb dus in totaal 5 computers en 1 x een 5 poorts hub.

Ik heb mij laten vertellen dat in een 5 poorts, waarvan 1 poort de uplink poort is, geen 5 computers kunnen, is dit zo :?

nog een vraagje, als dit zo is, dus er kunnen maar 4 computers in de hub, lukt het dan om op 1 van die 4 computers nog een computer aan te hangen als client :?

P.S werkt dat wel, 4/5 computers op 1 hub m.b.t collisions en shit of heb je daar niet zoveel mee te maken :?

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

de uplink is bedoeld voor het aansluiten op een andere hub.

maar misschien kan die 5e pc wel met een crosscable aan die uplink? (weet ik dus niet precies)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
[dubbelpost]
|:(
[/dubbelpost]

• enterprice
  • Laatst online: 29-03-2024
collisions?!?! Denk ut niet ;) Hoef je geen zorgen te maken... uplink, zit daar een schakelaar op?! Gewoon 5e PC eraan hangen. Als het niet werkt, dan een crosslinkie (en IP's dezelfde range uiteraard ;))

Verder zal het dan wel werken...

Met 1 PC achter een cliënt is alleen maar 'gekloot', ben je een halve dag verder en nog een halve dag om te 'leechen' en te gamen :( Geen goed optie dus...

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

Op maandag 11 februari 2002 22:17 schreef StratoFarmer het volgende:
de uplink is bedoeld voor het aansluiten op een andere hub.

maar misschien kan die 5e pc wel met een crosscable aan die uplink? (weet ik dus niet precies)
Cross in de uplink werkt wel ... ik heb een tijdje in het huisnetwerk gehangen op die manier :)

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
er zit geen schakelaar op

thnx allemaal voor de info :)

• Gizz
  • Laatst online: 22:34

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Een 5 poorts hub met 1 uplink poort heeft bijna altijd gewoon 6 poorten, waarvan er 5 tegelijk gebruikt kunnen woren :Y)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Pagina: 1