Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl
maar hoe sla je die oude url dan op? in een variabele ofzo, maar hoe?
Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl
je kan volgens mij de query string / document.referer hier wel voor gebruiken, maar ja, bij dat laatste heb je eigenlijk hetzelfde effect als back.Op maandag 11 februari 2002 22:08 schreef ImPrEzA het volgende:
maar hoe sla je die oude url dan op? in een variabele ofzo, maar hoe?
ik begrijp het niet helemaal...
wat ik dus bedoel:
- je gaat naar index.php?mode=dit&page=dat
- vervolgens opent login.php omdat je nog niet ingelogd bent
- na het inloggen moet je dus weer terug gaan naar die oude url
wat ik dus bedoel:
- je komt op de inlog pagina omdat je niet ingelogd bent
- de document.refferer van dat moment wordt opgeslagen in bijvoorbeeld een variabele (evt. parsen)
- je vult je gegeventjes in enzo en je wordt weer teruggeduwd naar de url die in de voorgaande stap is opgeslagen in een variabele
- de document.refferer van dat moment wordt opgeslagen in bijvoorbeeld een variabele (evt. parsen)
- je vult je gegeventjes in enzo en je wordt weer teruggeduwd naar de url die in de voorgaande stap is opgeslagen in een variabele
Op maandag 11 februari 2002 22:15 schreef ImPrEzA het volgende:
ik begrijp het niet helemaal...
wat ik dus bedoel:
is lekker duidelijk als je een [JS] prefix gebruikt in je topic title
maar wat je doet is heel easy:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <? switch ($mode) { case "dit": if (conditional) { // login is correct } else { // login is incorrect header ("location:$HTTP_REFERRER"); exit (); } break; default: header ("Location: goLogin.php"); exit (); break; } ?> |
Ok, nu begrijp ik de bedoeling. Maar wat moet ik precies voor code gebruiken?Op maandag 11 februari 2002 22:18 schreef r0bert het volgende:
- je komt op de inlog pagina omdat je niet ingelogd bent
code:
1
2
3
| <SCRIPT> var referrer = 'document.referrer'; </SCRIPT> |
?
http://www.w3schools.com wil je misschien toch doornemen.Op maandag 11 februari 2002 22:24 schreef ImPrEzA het volgende:
[..]
Ok, nu begrijp ik de bedoeling. Maar wat moet ik precies voor code gebruiken?
code:
1 2 3 <SCRIPT> var referrer = 'document.referrer'; </SCRIPT>
?
hint: document.referrer icm document.location
idd..Op maandag 11 februari 2002 22:28 schreef prototype het volgende:
[..]
http://www.w3schools.com wil je misschien toch doornemen.
hint: document.referrer icm document.location
misschien nuttig om te noemen: document.location.search en ik denk dat de GoT search je heel wat werk kan besparen ...
Pagina: 1