Toon posts:

[zelfbouw] speakers uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
yo,

Ik heb hier het volgende systeem gebouwd :
- 2 boxen met monacor tweeter + 16 cm mid/bass
- 1 subwoofer monacor 25 cm

mijn 2 "kleine" (30cm hoog) boxjes zijn inderdaad nogal klein naar mijn mening en ik zou deze dan ook willen uitbouwen(verbouwen) naar zuil speakers.
Mijn bedoeling is dus om een soort van vals stuk onder de speakers te zetten en dan afwerken met houttekening.
Een vriend van mij zij me dat dit goed mogelijk is en dat het beste wat ik kon doen dit vals stuk volledig te vullen met zand. Klinkt zeer goed in mijn oren maar wat denken jullie ervan. Ik kan mij voorstellen dat de boxen dan wel zwaar worden.
Vals stuk zou ongeveer 50 hoog x 20 diep x 17 breed moeten worden.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik heb het zelf 2 weken geleden ook gedaan, blokken gemaakt van (geloof ik) 41 bij 25 bij 30 ofzo.

Ik heb 16mm dik MDF gebruikt. Eerst heb ik een "buis" gemaakt, alleen met lijm, en de boven/onderkant erop geschroefd icm. lijm.
Voor zover ik weet luchtdicht, ik zou het eerst proberen zonder vulling (zand), en als het me niet zou bevallen een gat erin en vullen.
Ik heb nu ongeveer een 90cm hoge opstelling, en het geluid op oorhoogte, en het bevalt me goed zonder vulling.
Nog even luisteren en dan ga ik ze schilderen. :)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ja, goed plan toch ?!
Moet je vaak met je speakers zeulen ? Nee ? Dan is het gewicht toch niet zo belangrijk ? Zijn de speakers die je wilt "verlengen" ook zelfbouw ? Zo ja is het waarschijnlijk simpeler dan gekocht speakers.. i.v.m. kleur en materiaal matching.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op maandag 11 februari 2002 22:24 schreef tbusquet het volgende:
Ja, goed plan toch ?!
Moet je vaak met je speakers zeulen ? Nee ? Dan is het gewicht toch niet zo belangrijk ? Zijn de speakers die je wilt "verlengen" ook zelfbouw ? Zo ja is het waarschijnlijk simpeler dan gekocht speakers.. i.v.m. kleur en materiaal matching.
Ik heb die van jou gezien tbusquet, maar die matchen niet exact qua formaat en kleur geloof ik :+

Ik zit zelf op een tamelijk donkere kamer, en kijk meestal alleen des avond's films, en dan zie je niet eens het materiaalverschil en naden.

Dus topicstarter, gewoon doen, je bent hooguit 25 gulden kwijt aan mdf, en een paar piek aan lijm+schroeven.
Een verzinkboortje moet je maar ff lenen om de schroeven er mooi diep in te krijgen dacht ik zo :)
Wel even voorboren trouwens.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu zelf al wreed overtuigd aant geraken, mijn plan is nu om het valse stuk volledig te lijmen behalve de onderkant deze zal worden vastgezet met schroefjes en isoleerstrip zodat als al dat zand me later toch niet echt bevalt ik nog vanalles kan aanpasse.

btw het verschil tussen het valse stuk en de werkelijke boxen zal niet te zien zijn er komt namelijk een dun plaatje over de gehele zuil (met houttekening naar keuze) zodat deze er net zo uitzien zoals die high-end classy dingen :)