aangezien niemand mij op het CB forum wil helpen hoop ik dat iemand dat hier wel wil 
moet dit morgen inleveren voor een cijfer een aangezien optica mijn slechtste punt is voor natuurkunde en ik geen onvoldoende wil stel ik de vragen hiermaar....
persoonlijk snap ik alle 4 de vragen niet. dus een beetje utileg kan geen kwaad
En spionagesatelliet staat op 172 km boven het aardoppervlak bevat een telelens (f=240cm). Op de overgeseinde foto's zijn details die 0.35 boogminuut uit elkaar liggen nog juist te onderscheiden.
a) Zijn mensen nog op de foto te zien?
In het beeldvlak bevinden zich fotocellen om het beeld vast te leggen.
b) Bereken de afstand tussen deze cellen.
Een Tweede satelliet heeft een telelens met dezelfde diameter maar met f=120cm. Neem aan dat de belichtingstijd - net als bij een gewone foto- omgekeerd evenredig is met de verlichtingssterkte.
c) mmoet je korter of langer belichten?
d)Welke factor scheelt dat?
tia
moet dit morgen inleveren voor een cijfer een aangezien optica mijn slechtste punt is voor natuurkunde en ik geen onvoldoende wil stel ik de vragen hiermaar....
persoonlijk snap ik alle 4 de vragen niet. dus een beetje utileg kan geen kwaad
En spionagesatelliet staat op 172 km boven het aardoppervlak bevat een telelens (f=240cm). Op de overgeseinde foto's zijn details die 0.35 boogminuut uit elkaar liggen nog juist te onderscheiden.
a) Zijn mensen nog op de foto te zien?
In het beeldvlak bevinden zich fotocellen om het beeld vast te leggen.
b) Bereken de afstand tussen deze cellen.
Een Tweede satelliet heeft een telelens met dezelfde diameter maar met f=120cm. Neem aan dat de belichtingstijd - net als bij een gewone foto- omgekeerd evenredig is met de verlichtingssterkte.
c) mmoet je korter of langer belichten?
d)Welke factor scheelt dat?
tia