Acad 14 en 3ds Max4 >< Solids

Pagina: 1
Acties:

• bigoldie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-08 14:10
Hoe kan je in Autocad 14 een gemaakte voorwerp solid maken. Het is namelijk zo ik wil het verder bewerken in 3ds Max alleen het blijft lijnen en het wordt niet solid. Terwijl je met die kant en klare solids wel het kunt zien in 3ds max.

Life isn't fair. It's just fairer than death, that's all.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:13
Op maandag 11 februari 2002 21:31 schreef bigoldie het volgende:
Hoe kan je in Autocad 14 een gemaakte voorwerp solid maken. Het is namelijk zo ik wil het verder bewerken in 3ds Max alleen het blijft lijnen en het wordt niet solid. Terwijl je met die kant en klare solids wel het kunt zien in 3ds max.
Het commando solid doet niks? stuur anders ff het dwg'tje door. Dan kijk ik er wel ff naar.

• bigoldie
Met solid moet je het zelf nog tekenen. Het gaat mij juist erom dat ik een dradenframe kan "omtoveren" tot een solid figuur. Ik heb nog niks getekend alleen geprobeerd om dit voor elkaar te krijgen.

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:24
Als je toch nog niks getekend hebt zou ik je aanraden om ook in AutoCad met solids te werken.

Overigens ben ik ook wel erg benieuwd of je een raamwerk van lijnen in solids kan omzetten.

• bigoldie
Ik vind het niet fijn om te tekenen met solids.....

• Miki
Op maandag 11 februari 2002 21:46 schreef bigoldie het volgende:
Met solid moet je het zelf nog tekenen. Het gaat mij juist erom dat ik een dradenframe kan "omtoveren" tot een solid figuur. Ik heb nog niks getekend alleen geprobeerd om dit voor elkaar te krijgen.
volgens mij ziet 3dmax jou lijntjes ook als een soort plaatje volgens mij. Kijk eens of je eerst een bepaalde bestands indeling kunt veranderen. van *.dwg naar *.(iets wat 3max wel ziet en bewerkbaar is)

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:24
Op maandag 11 februari 2002 22:02 schreef Miki het volgende:
Kijk eens of je eerst een bepaalde bestands indeling kunt veranderen. van *.dwg naar *.(iets wat 3max wel ziet en bewerkbaar is)
Daar zit het probleem niet, dwg's importeren in 3dStudio werkt uitstekend.

• Miki
Op maandag 11 februari 2002 22:04 schreef Charango het volgende:

[..]

Daar zit het probleem niet, dwg's importeren in 3dStudio werkt uitstekend.
ken 3dmax niet zo goed. Autocad wel (4 jaar ervaring), maar ja ik kan je dus niet verder helpen. Suc6 ermee!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik werk ook alleen maar met platte tekeningen in autocad, die ik dan in max volume geef...

maar je kunt in autocad wel 3d objecten maken, en die exporteren als DXF of DWG. Hoe je moet 3d modeleren in autocad moet je in je autocad manual opzoeken.

specs

• bigoldie
damn, weinig hulp hier.... Jammer... Maar ok, bedankt... Ik kijk wel verder.....

Verwijderd

Het is onmogelijk om gewone lijnen om te zetten in solids! Je kunt van een solid wel naar een vlakkenmodel, maar van vlakkenmodel naar solid wil nooit. En van draadmodel naar solid al helemaal niet.

Gait,
Supportmedewerker Autodesk.

• bigoldie
Mag ik dit ff zeggen...... F***

Pagina: 1