Toon posts:

(D)HTML maximum aantal DIV's in HTML

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er een maximum ofzow, want ik zat op 45 en toen stoptie de pagina gewoon, terwijl de divs wel gewoon in de code zitten. voor een blik op de code:
www.dviate.com/temp/test.html.
(Btw, deze pagina wordt dynamisch aangemaakt voor elke boeker en row per onderwerp zeg maar en dit is het resultaat.). Ik snap t niet......

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Clay heeft er ooit een test mee gedaan volgens mij (ik meen dat je er honderden kon gebruiken)

[edit]
Waarom gebruik je eigenlijk layers en geen tabellen in dit geval? :)

Verwijderd

Topicstarter
Vaag, ik zit nu op 48 ofzow :?, dr zal wel weer een > of een < teveel of te weinig inzitten :(.....

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Ik denk dat het nog wel verschil maakt of je ze naast elkaar of nested gebruikt ..

dus als je een parent hebt met child tot op een diepte van (vb) 45, dat ie 'r mee stopt

Verwijderd

Topicstarter
Ze zijn allemaal apart, er is niks nested, zelfs geen tabellen, omdat nested tabellen forms vern**ken.....

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 21:16 schreef Nelis het volgende:
Clay heeft er ooit een test mee gedaan volgens mij (ik meen dat je er honderden kon gebruiken)

[edit]
Waarom gebruik je eigenlijk layers en geen tabellen in dit geval? :)
Inderdaad staat denk ik nog op zijn site.
http://www.xs4all.nl/~peterned/

600 lees ik net.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Ik bel een keer tot 10.000 gegaan :D >:) dat werkte nog steeds (met animaties!), dus ik zou niet bang zijn dat je "teveel" layers gebruikt :)

het duurde dan wel een eeuwigheid om te genereren, en het schokte als een weetnietwat, maar het werkte wel :D

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Bluestorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08-2022
Maar ik weet niet wat je met die site uitgespookt hebt. Ik kan hier de source niet eens bekijken omdat kladblok geheugen tekort heeft. Ik zou er toch eens over denken of je een en ander wel een beetje efficient aangepakt hebt.

En met (lege) layers kun je ERG ver inderdaad... * Bluestorm heeft een scriptje gemaakt om in javascript lijntjes te tekenen opgebouwd uit layers van 2x2px :) en je komt erg ver... Mozilla legt het op dat gebied wel af tegen IE... mozilla kan dat gewoon minder snel...

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

Verwijderd

Mijn notepad trekt het niet

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 22:00 schreef Bluestorm het volgende:
Maar ik weet niet wat je met die site uitgespookt hebt. Ik kan hier de source niet eens bekijken omdat kladblok geheugen tekort heeft. Ik zou er toch eens over denken of je een en ander wel een beetje efficient aangepakt hebt.
Hij is 85 Kb groot, het zijn nu iets van 15 DIV's, maar wel met grote tabellen erin. Mijn Notepad trekt t wel iig....

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op maandag 11 februari 2002 21:19 schreef r0bert het volgende:
Ik denk dat het nog wel verschil maakt of je ze naast elkaar of nested gebruikt ..

dus als je een parent hebt met child tot op een diepte van (vb) 45, dat ie 'r mee stopt
Maakt helemaal niks uit, op het projectje van Clay en mij werken we ook met geneste layers, en daar werkt het vloeiend (in IE that is) tot wel een paar honderd layers.

:)

"You're only as good, as what you did last week."

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Heb je hem voor de grap >:) al eens door de html validator gegooid...

Ik wel, maar het resultaat was niet om over naar huis te schrijven....

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:01
Wat heeft iedereen toch altijd met die validator. Als je iets weglaat en alles werkt nog onder alle browsers gaat het mij echt niet boeien wat die validator er van zegt...

Maar dit zijn idd wel erg veel fouten.

Verwijderd

Topicstarter
Die fouten die de editor geeft komen allemaal omdat de <FORM> tags in de <TABLE> tags zitten, daarom zegt ie ook elke keer <TR> not allowed here. Beetje vage Validator, de <TR>'s zitten allemaal in een tabel, en die zit weer in een <DIV>..... BTW, de javascriptcode komt van Wellowell,nl, beetje geript, maar t werk daar ook ( zij het met minder <DIV>'s)

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op dinsdag 12 februari 2002 12:33 schreef Shagura het volgende:
Wat heeft iedereen toch altijd met die validator. Als je iets weglaat en alles werkt nog onder alle browsers gaat het mij echt niet boeien wat die validator er van zegt...
non-validated code is achter de feiten aan blijven lopen.

* oh,when? ziet je over 3 jaar weer terwijl je oude code moet herschrijven omdat het niet meer werkt in de nieuwste browsers en ik lekker kan focussen op echt leuke dingen...

;)

pikant detail, de website is Wall Street Journal is voor 28 miljoen(!) geredesigned, omdat een deel niet meer werkte in de nieuwste browsers:
das dan wel weer lekker als je die opdracht mag doen ;)

Verwijderd

Mja er zit een waarheid in, maar 3 jaar voor een website is erg lang.

Het is natuurlijk belangrijk zo accuraat mogelijk volgens de regels te coden, maar de looptijd van de website vergelijken met de looptijd van de browsers is momenteel nog niet echt aan de orde :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:15
Op dinsdag 12 februari 2002 12:44 schreef oh,when? het volgende:
pikant detail, de website is Wall Street Journal is voor 28 miljoen(!) geredesigned, omdat een deel niet meer werkte in de nieuwste browsers:
En nog ziet ie er niet uit...
Op maandag 11 februari 2002 21:23 schreef partyganger het volgende:
Ze zijn allemaal apart, er is niks nested, zelfs geen tabellen, omdat nested tabellen forms vern**ken.....
:?

Als je tabellen gebruikt in td's zie ik geen probleem :? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 17:23 schreef ddc het volgende:

[..]

En nog ziet ie er niet uit...
[..]

:?

Als je tabellen gebruikt in td's zie ik geen probleem :? :?
Dat dacht ik dus ook, maar op de een of andere manier worden input velden in een geneste table niet meegenomen |:(

• Dennis
  • Laatst online: 00:15
Op dinsdag 12 februari 2002 20:15 schreef partyganger het volgende:
Dat dacht ik dus ook, maar op de een of andere manier worden input velden in een geneste table niet meegenomen |:(
Kan toch zo: :?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<table>
  <tr>
    <td>
    <form>
      <table>
        <tr>
        <td>
          <input>
        </td>
        <td>
          <input>
        </td>
        </tr>
      </table>
    </form>
    <form>
      <table>
        <tr>
        <td>
          <input>
        </td>
        <td>
          <input>
        </td>
        </tr>
      </table>
    </form>
    </td>
  </tr>
</table>

Om maar ff een voorbeeldje te geven :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 07:35 schreef ddc het volgende:

[..]

Kan toch zo: :?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<table>
  <tr>
    <td>
    <form>
      <table>
        <tr>
        <td>
          <input>
        </td>
        <td>
          <input>
        </td>
        </tr>
      </table>
    </form>
    <form>
      <table>
        <tr>
        <td>
          <input>
        </td>
        <td>
          <input>
        </td>
        </tr>
      </table>
    </form>
    </td>
  </tr>
</table>

Om maar ff een voorbeeldje te geven :)
Zo zag het er eerst ook uit, maar op de een of andere manier....... |:(

Verwijderd

Topicstarter
HIj doet t!!!!!, er bleek een foutje in het script te zitten, voor het resultaat, klik hier:

www.dviate.com/temp/test.html

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Op maandag 11 februari 2002 21:51 schreef Clay het volgende:
Ik bel een keer tot 10.000 gegaan :D >:) dat werkte nog steeds (met animaties!), dus ik zou niet bang zijn dat je "teveel" layers gebruikt :)

het duurde dan wel een eeuwigheid om te genereren, en het schokte als een weetnietwat, maar het werkte wel :D
Je site doet het (bij mij iig) niet in Mozilla 0.9.8
Meld het maar even :)

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op donderdag 14 februari 2002 12:28 schreef partyganger het volgende:
HIj doet t!!!!!, er bleek een foutje in het script te zitten, voor het resultaat, klik hier:

www.dviate.com/temp/test.html
beetje raar formulier ook, want je gaat ervan uit dat iedere reiziger automatisch met zijn eigen vervoer komt, een eigen liftpas nodig heeft etc etc.

Het is namelijk veel en veel logischer om een hoofdreiziger te nemen, en daaraan koppel je medereizigers. In 9 van de 10 gevallen reizen die ook samen, en willen die dezelfde skipas met dezelfde maaltijd. Voor persoonlijke dingen zoals huur van materiaal zou je evt nog een optionele form kunnen maken.

• Clay

Clay

cookie erbij?

Timpie:
Je site doet het (bij mij iig) niet in Mozilla 0.9.8
dan heb jij een andere 0.9.8 dan ik :? want ik heb hem nu net nog een keer gedlt en daarin werkt het wel. 0.9.7 ook.

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Dan heb jij ook een andere 0.9.8 dan ik, want ik krijg een 404. Waarschijnlijk een verwijzing naar een scriptbestandje of css-je dat niet bestaat? Check dat ff :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Clay

Clay

cookie erbij?

staat allemaal goed :? zelfs in ns4 (.7 en .0) werkt het, en die gaat ook over zijn nek van niet gevonden bestanden. :{

* Clay snapt er nix van.

• drm

drm

f0pc0dert

hmm * drm ook niet...
Maf, ik krijg toch echt een 404 in Mozilla 0.9.8 maar in NS 4.7 gaat 't goed (dat wil zeggen, ik krijg iets te zien :+)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 13:02 schreef oh,when? het volgende:

[..]

beetje raar formulier ook, want je gaat ervan uit dat iedere reiziger automatisch met zijn eigen vervoer komt, een eigen liftpas nodig heeft etc etc.

Het is namelijk veel en veel logischer om een hoofdreiziger te nemen, en daaraan koppel je medereizigers. In 9 van de 10 gevallen reizen die ook samen, en willen die dezelfde skipas met dezelfde maaltijd. Voor persoonlijke dingen zoals huur van materiaal zou je evt nog een optionele form kunnen maken.
I know, maar dit is wat de klant wil........... |:(

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 13:23 schreef Clay het volgende:
staat allemaal goed :? zelfs in ns4 (.7 en .0) werkt het, en die gaat ook over zijn nek van niet gevonden bestanden. :{

* Clay snapt er nix van.
Zie het al.. je linkt je CSS met
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="file://c:\inetpub\wwwroot\clay.css">

:+

Verwijderd

Topicstarter
De reden waarom sommige mensen een 404 kregen was omdat, als de browser niet compatible was, er naar een andere pagina wordt geredirect, en die bestond niet....

• drm

drm

f0pc0dert

hmm daar moet je wel wat aan doen dan, want Mozilla is een veel gebruikte browser, en imo een browser die het beste de standaards ondersteund. Zou ik ff rekening mee houden :)

~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Ben al overgestapt naar nieuw formulier, dan veel kleiner is, wordt geheel opgebouwd op de server, gebaseerd op de vervoerskeuze die de reiziger kiest in het voorgaande scherm....
Pagina: 1