Toon posts:

Printer Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw systeem met windows 2000 server editie in elkaar gezet uit los bestelde onderdelen.

De onderdelen:

- Intel P4 1.6 Ghz Socket 478
- Asus p4b Intel p4 SDram s478

en dan nog een zooi onderdelen die niet echt met dit probleem te maken (zouden moeten) hebben.

Op deze pc zit een HP Laserjet 1000 via een USB kabel en op de LPT1 poort zit een HP Deskjet 670c printer.

De HP 1000 print gewoon netjes af, ook vanaf een werkplek maar de HP 670c geeft helemaal geen reactie.

De printer wordt ten eerste al niet herkent met Plug en Play. Ik had de printer dus maar zelf geinstalleerd met behulp van de standaard drivers die in windows 2000 zitten. Als ik dan een test pagina wil afdrukken gebeurd er een hele tijd niets, maar na een paar minuten krijg je een foutmelding dat er geen papier in de printer zit (wat er uiteraard wel gewoon in zit).

Ik heb de printerkabel vervangen maar dit verhielp het probleem niet. Ik heb een andere printer aan de PC gehangen (een Xerox Workstation Pro 635) maar ook deze gaf geen enkele reactie.

De LPT1 poort wordt wel gewoon door windows herkend en geinstalleerd bij de installatie van windows. Bij de eigenschappen van deze poort staan geen foutmeldingen of conflicten.

Heeft iemand enig idee wat ik moet aanpassen om mijn printer werkend te krijgen?

Bij voorbaat dank!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:26

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

De printer werkt wel op een andere PC ??
Zo ja, dan zal je LPT1 stuk zijn ofzo..

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 11 februari 2002 21:29 schreef freakstar het volgende:
De printer werkt wel op een andere PC ??
Zo ja, dan zal je LPT1 stuk zijn ofzo..
tja... of niet goed ingesteld in het bios (niet bi-directioneel?)

Verwijderd

Zit er een netwerkkaart in zonder internet, dus zonder IP-adres?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:26

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Op maandag 11 februari 2002 21:30 schreef wfvn het volgende:

[..]

tja... of niet goed ingesteld in het bios (niet bi-directioneel?)
Zou ook heel goed kunnen idd

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Op maandag 11 februari 2002 21:37 schreef freakstar het volgende:

[..]

Zou ook heel goed kunnen idd
Klopt, ECP/EPP instellingen kunnen je parralele poort erg in de war schoppen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 21:32 schreef KIP het volgende:
Zit er een netwerkkaart in zonder internet, dus zonder IP-adres?
Er zit een netwerk kaart in met een vast ip adres (192.168.0.1)

Wat moeten de instellingen zijn voor de paralelle poort?

Ik heb de instelling op Normal, ECP, EPP en op ECP+EPP gezet en in alle 4 de gevallen werkte het nog niet (ik heb de extra optie die je krijgt bij ECP altijd op 3 laten staan)

En de LPT1 poort kapot... maar waarom wordt hij dan wel herkend? en het is een gloednieuw moederbord?

Verwijderd

probeer eens het volgende:
als het goed is heeft die laserjet ook een lpt aansluiting of nie
zo niet, dan gewoon proberen met die deskjet
je start je pc in dos op
en typt als je op c:\ staat het volgende:
type autoexec.bat >lpt1 en geef dan een enter
als je dan iets geprint krijgt is je lpt in ieder geval goed
sorry ik zie net dat je win2000 hebt
probeer dan te starten met een bootflop van win98 of zo en typ hetzelfde vanaf a:\

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de pc even mee naar huis genomen en mijn eigen printer er op aangesloten. Deze wordt direkt herkend (HP deskjet 710c) maar een testpagina afdrukken wilt niet lukken

zeer vreemd :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 22:06 schreef marvman het volgende:
als het goed is heeft die laserjet ook een lpt aansluiting of nie
Nee is echt alleen maar USB, maar dat maakt niet uit (is juist wel handig ook, kan ik 2 printers aansluiten op de server zonder er een extra LPT poort voor te moeten installeren)
Op maandag 11 februari 2002 22:06 schreef marvman het volgende:
probeer eens het volgende:
type autoexec.bat >lpt1 en geef dan een enter
Geeft geen reactie (2x getest, 1x met printer uit (die zou uit zichzelf aan moeten gaan, maar dat is vast een windows only functie dus daarna printer aangezet en 2e poging gedaan) en 1x met printer aan dus...)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet echt zin om het moederbord terug te sturen naar Norrod en een tijd te moeten wachten tot ik een gerepareerd danwel nieuw moederbord toegestuurd krijg... Kan ik gewoon een LPT poort kopen? ik weet dat die dingen bestaan, maar zou dat het probleem oplossen?
en bestaan die extra LPT poorten ook in PCI aansluiting?

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:59
Op maandag 11 februari 2002 23:31 schreef DS-Meef het volgende:
Ik heb niet echt zin om het moederbord terug te sturen naar Norrod en een tijd te moeten wachten tot ik een gerepareerd danwel nieuw moederbord toegestuurd krijg... Kan ik gewoon een LPT poort kopen? ik weet dat die dingen bestaan, maar zou dat het probleem oplossen?
en bestaan die extra LPT poorten ook in PCI aansluiting?
Je kunt wel een los I/O kaartje aanschaffen. Daar zit onder meer wel een LPT poort op, en meer zoals een seriele poort enzo allemaal. Die dingen zijn niet zo heel duur en ook wel in PCI uitvoering verkrijgbaar.

http://www.tweakers.net/pricewatch/3673 Dat is een Parallele printerpoort - EPP - LPT I/II voor € 15. Norrod heeft dergelijke kaartjes vast en zekers ook wel.

Maar af-fabriek een kaduke LPT1-poort lijkt mij zelf niet echt waarschijnlijk... Waar het dan aan kan liggen? Misschien toch een fout ergens in het bios of een hardware conflict.

Misschien, als de mogelijkheid daar is uiteraard, probeer eens met een andere Windows versie. Bv win98 ofzo. Anders neem eens contact op met Norrod. Wellicht dat zij nog iets weten waar je nog niet aan gedacht hebt.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, de print opdracht wordt wel naar de printer verstuurd lijkt wel, maar komt niet aan ofzo
in de printer que staat steeds dat er 72bytes verstuurd zijn van de 33kb ofzo (weet niet precies hoe groot die test page is) en dan hangt de pc verder
ik sloot net de pc af terwijl er nog een opdracht in de que stond en toen begon hij nog net het eerste gedeelte van die testpage te printen...

vaag!

windows2000 reinstall dus maar dan :?

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, en dat had met de nic te maken die niet aangesloten was.
Pagina: 1