Toon posts:

Spellen geschikt voor Stuurwiel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een thrustmaster Ferrari FFB stuur en het leek mij leuk om er 3d shoot 'em up spellen mee te spelen. Ik had het geprobeerd bij Unrealtournament, QAuake 3, maar het werkte niet, ook niet als ik instel dat ik een joystick gebruik. Weet iemand andere shoot um ups die het met dit stuur doen (mijn drivers zijn goed) of hoe ik het kan gebruiken in quake 3 of UT? alvast bedankt,
Xoover

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 31-01 12:15
Waarom wil je in godsnaam een FPS met een stuurwiel doen :?

Moeje eens op een grote lanparty doen, wedden dat er niet meer gespeeld wordt, maar dat iedereen je uitlacht ;)

There is no magic.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zei voor de grap tegen een vriend dat ik um zelfs kon killen met UT als ik zou spelen met een stuur, en toen wilde hij er een weddenschap van maken, zo gezegd zo gedaan. Nu moet ik ff weten hoe ik het kan instellen zodat ik hem een goede (en waarschijnlijk de eerste met stuur gespeelde) FPS beating kan geven. :)

Het is idd een goed id van jouw om het op een grote lanparty te gebruiken, 12 vs. 12 ( ik zeg maar wat) alle tegenstanders lachen mij uit, terwijl de rest van mijn team de tegenstanders verpulvert :)

• The Will
Ik d8 dat er iets was waarmee je knoppen op je joystick aan een gewone key (shift ofzo) kon binden. Maar kweenie of dat ook met de assen werkt en ik weet ook niet waar je dat vandaan kan halen.

There is no magic.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:54
racegames schijnen daar goed mee om te kunnen gaan :{

Verwijderd

hoe wilde je dat doen dan? omhoog en omlaag kijken bijvoorbeeld? (of kan dat met dat stuurtje op de een of andere manier)

• The Will
Pedalen: omhaag en naar beneden kijken.
Stuur links/rechts: naar links/rechts kijken

There is no magic.

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 22:45 schreef The Will het volgende:
Pedalen: omhaag en naar beneden kijken.
Stuur links/rechts: naar links/rechts kijken
jaja, dat wil ik eigenlijk wel eens zien :)

Verwijderd

Topicstarter
Darkshadow: heel erg bedankt voor jouw reply. Anders zou ik nooit geweten hebben dat stuurwielen compatible zijn met racegames

Luna + THe Will: ik denk eerder het volgende: DAt het stuur naar rechts en naar links bewegen turn left/turn right moet zijn, gas=naar voren lopen, rem=naar achteren lopen. Ik denk niet dat dit kan maar anders Point of view hat gebruiken om om je heen te kijken. dan zijn er nog een paar knoppen om te bukken/springen/schieten/etc.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:39

Super_ik

haklust!

met 1 hand sturen en met 1 hand muizen mischien ook wel een optie, dan kunje t stuur gebruiken om te strafen. okay niet helemaal eerlijk voor de weddeschap, maarja cs is full of cheaters

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 22:50 schreef Xoover het volgende:
Darkshadow: heel erg bedankt voor jouw reply. Anders zou ik nooit geweten hebben dat stuurwielen compatible zijn met racegames

Luna + THe Will: ik denk eerder het volgende: DAt het stuur naar rechts en naar links bewegen turn left/turn right moet zijn, gas=naar voren lopen, rem=naar achteren lopen. Ik denk niet dat dit kan [knip]
dat zou nog wel moeten kunnen, maar als je tegenstander dan gewoon zorgt dat ie boven of onder jou blijft, dan wint ie gewoon. dus je moet iets anders zien te bedenken.

misschien links/rechts sturen links/rechts kijken. 2 knoppen voor of boven/beneden kijken of lopen remmen.
hetgene waar je niet voor kiest hierboven die koppel je dan aan remmen/gas geven. dat zou nog wel moeten werken, maar veel oefening nodig denk ik.

ennuh :D >>> wat is point of view hat ???

Verwijderd

www.spelletjesgarnaal.be hebben ze het ooit in Half Life gedaan dus het moet kunnen

Verwijderd

Topicstarter
Luna: Een point of view hat is een soort kruising tussen een knop en een kleine joystick, in vliegsims kan je (volgens mij) er mee een view van een andere kant krijgen. Met racing games kan ik de Point of view hat gebruiken als 4 knoppen bijv.: toeteren, richtingaanwijzer- links, -rechts, koplamp aan.
Gas= naar voren
Rem= Naar achteren
stuur links= naar links draaien
stuur rechts= naar rechts draaien
Maar in combinatie met jouw id lijkt het mij ook wat:
knop 1 op stuur: naar boven kijken
knop 2 op stuur: naar beneden kijken
naar links of naar rechts kijken is niet speciaal nodig als je al kan draaien ipv strafen naar links of rechts.

Real Raichu: ik zal morgen ff kijken of zij (garnalen) nog tips hebben er voor. Ik ga in ieder geval geen half life spelen> die wil opeens niet meer werken ook niet na format c: :(

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:29
Download, kijk en leer!

http://garnaaldemo.planetinternet.be/movies/fragasutra.zip

heb trouwens zelf wel ooit stuur aan de praat gekregen in CS, maar dan word je zo hard ge0wned :)

• The Will
Op het stuurtje dat ik heb, oud klote ding waar ik destijds veel te veel voor heb betaald, zit gewoon een ...uhmm.... hoe heet zo'n ding. Zo'n richting controller die ook op een gameboy zit. (iemand die me begrijpt?)

Dus daar is het al wat makkelijker mee te doen ;)

Maar idd, gassen= naar voren en remmen= naar achteren. En dan zou je misschien je versnellingspook kunnen gebruiken voor naar boven en naar beneden. Of idd een knopje waar je makkelijk bij kan, waar je vinger dus constant op licht. Alleen moet je dan wel zorgen dat je fire button ook makkelijk te bereiken is.

Misschien is het handig om te vermelden welk stuur je hebt, en eventueel wat pics zodat we kunnen kijken wat het handigst is.

There is no magic.

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06-2025

Roland

Schnitt!

Zou je CS ook met deze joystick kunnen spelen?? :)
Afbeeldingslocatie: http://www.chproducts.com/usb/gif/fsy_le-2000.gif

...Make every cut count, even if it is one frame...

Verwijderd

Topicstarter
dit is de url van een beschrvijving vvan mijn Stuur: http://europe.thrustmaster.com/products/d_prd.php?p=T66&fam=4

Ik heb ook iets als een directional pad achtigs op mijn stuur, een point of view hat, die kan ik ook gebruiken om om mij heen te kijken. Ook zit er een 4 in 1 knop op die ik daarvoor zou kunnen gebruiken.

Ik denk wel dat ik nu een goede config weet, alleen weet ik nog niet hoe mijn fps spellen het stuur kunnen herkennen :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het stuur met Half life goed geconfigureerd! Jippie! Alleen blijft nog het probleem dat HL maar 1 keer per week wil draaien.

Ik heb het geprobeerd in Serious Sam en daar deden alle knoppen het behalve rem, gas, stuur links en rechts. Ik moest opgeven welke as ik voor turn left/turn right wilde gebruiken, ik kon kiezen uit de volgende assen: L/R/X/Y/Z/U/V. allemaal geprobeerd maar ze deden het allemaal niet. Weet iemand hoe ik dit kan instellen of op welke as gas/rem zitten?
Pagina: 1