(Gezocht:) Fotoboek

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• EmJeej
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05-2023
Kent er iemand toevallig een programma, waarmee je heel makkelijk een fotoboek mee kan maken ?
En daar het liefst ook nog een bijschrift bij kan zetten.

Jah Man Jah

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Photobase :)

• EmJeej
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05-2023
En waar te vinden :?

Jah Man Jah

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op maandag 11 februari 2002 21:10 schreef EmJeej het volgende:
En waar te vinden :?
geen idee, zat bij mijn scanner.

Denk dat het in de winkel wel ergens te vinden is, en anders moet je ff zoeken. :)

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 17:16
Als je WindowsXP hebt, en je hebt ook nog Plus! dan kun je heel makkelijk zoiets maken. Je moet maar even kijken waar je dat kan downl...ehh kopen... ;)

Kon je online bij MSN.com met je account niet een fotoboek maken? Wel 's gezien op een banner bij Hotmail.

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

ACDSee?
www.acdsee.com

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Verwijderd

Goedenavond,

ik weet dat dit topic een tikkie verouderd is, maar denk ga er toch op verder.
anyway,

We willen binnenkort hier een fotoboek gaan maken van onze digitale foto'tjes, nu heb ik al een aantal programma's bekeken maar hadden allemaal nadelen..
zo heb ik de volgende fotoboek software bekeken:

- acdsee 7
--goed en bekend programma maar echt makkelijk een fotoboek in elkaar draaien met stukjes tekst erbij is niet mogelijk, zo 1, 2, 3 dan (waarschijnlijk kijk ik niet goed)

- photobase 4.5
--ziet er goed uit om te beginnen, maar je lijkt geen echt album te kunnen maken om die te printen. en je hebt geen goed overzicht. (waarschijnlijk kijk ik hier ook niet goed)

- BookMaker 1.6 (van mypublisher)
-- echt helemaal wat ik zoek, alsof je analoog foto's zit in te plakken en tekst aan het bij schrijven bent.. echt helemaal te gek.... het zou een echte aanrader zijn, ware het niet DAT JE NIET KAN PRINTEN!!! je moet het bestand uploaden naar een bedrijf in de US, waar ze dan de zaak mooi inbinden, mooi frontje erop gooien (ziet er zo op het oog heel en heel mooi uit) en is niet eens heel duur, ALS JE niet iets van 450 foto's zou willen laten printen... dan ben je voor de luxe versie, met 3 foto;s per pagina gemiddeld al dik 400 dollar kwijt... ja dat wordt te gek.

dus hebben jullie een idee om OF dit programma bestand te openen en als PDF ofzo weg te schrijven... (ookal willen de makers dit natuurlijk niet) of een soortgelijk programma die ZO makkelijk is en die wel kan printen :>

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Al eens gekeken naar Adobe Photo Album, of Adobe Photo Deluxe? Allebei redelijk betaalbare pakketten, die volgens mij precies bevatten wat je zoekt. Vergis je niet in de kosten die je zelf maakt, als je 450 foto's a 3 foto's per pagina gaat printen. Dat is 150 vel fotopapier + eventuele covers etc., en als je op de hoogste kwaliteit print ook de nodige inkttankjes, eventueel zelfs met photo-inkt. Denk dat je voor een beetje kwaliteitspul toch ook wel moeten rekenen op € 0,50 per pagina, als het niet meer is. OK, is wel veel minder dan de 400 dollar die je daar betaalt, maar nog steeds veel geld, en het resultaat is misschien ook niet zo mega professioneel.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kijk ook eens naar JAlbum: http://jalbum.net/ (is freeware)

Ik werk er al een tijdje mee en ben er erg tevreden over. :)

edit:
Ik weet trouwens niet hoe het print-gebeuren in JAlbum werkt.

[ Voor 26% gewijzigd door pven op 12-06-2005 22:45 ]

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

ik zal die pakketten eens morgen gaan bekijken..
en je is wel duur ja, maar heb vriendje bij de repro dus komt daar wel goed mee..
nu eens de tryout van adobe downen

Verwijderd

Heb Jalbum inmiddels geprobeerd, maar die maakt er nou niet echt een boek van waarbij je dan ook stukken tekst kan toevoegen...

adobe photodeluxe heb ik NOG geen tryout van gevonden..

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:47

McMiGHtY

- burp -

Ngallery, werkt perfect onder IIS6/ASP.Net

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Of kijk naar een online php fotoboek misschien wel handig: http://gallery.sourceforge.net

Ik heb er al een aantal fotoboeken mee geinstalleerd en werkt nog steeds heel errug goed!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ik gebruik coppermine photo gallery (ook via sourcefourge te vinden)

Erg makkelijk en uitgebreid!

¯\_(ツ)_/¯

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
pven schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:43:
Kijk ook eens naar JAlbum: http://jalbum.net/ (is freeware)

Ik werk er al een tijdje mee en ben er erg tevreden over. :)

edit:
Ik weet trouwens niet hoe het print-gebeuren in JAlbum werkt.
Jalbum is imho een online-fotoalbum maker. Perfect als je op je website een fotoalbum wilt plaatsen. Niet voor beheer & maken van een eigen boek

[edit[
Plaats dan gelijk de links
http://www.ngallery.org/
http://coppermine.sourceforge.net/

[ Voor 13% gewijzigd door Eusebius op 13-06-2005 10:52 ]

==
hoi

Verwijderd

weet iemand ondertussen nog een bruikbaar product? Ik ben zelf ook op zoek naar een programma wat me toelaat leuk ogende fotoboeken te maken, helaas moeten deze altijd via een of andere online service besteld worden... Dus ja eigenlijk ben ik gewoon op zoek naar wat hier boven al vermeld wordt, iets om ze simpelweg thuis (waarschijnlijk elders) af te drukken. Dat de kwaliteit van het papier en dergelijke dan wat minder is stoort niet erg, het is toch maar voor relationeel gebruik ;)

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik ken wel flipalbum waarbij je een leuke digitale fotoalbum op cd kan zetten, en zo via elke compter te bekijken is. Ziet er leuk uit, en is net echt met omslaande bladzijden tekst en muziekje. Maar om ze uit te printen voor een echte fotoalbum zou ik niet weten.
http://www.flipalbum.com/

Zelf albums kopen en de foto's erin plakken is geen optie?
De digitale fotoalbums van bijvoorbeeld HEMA koop je ook niet kant en klaar. Die foto's zitten helemaal in zo'n boek verwerkt, zo'n compleet boek met deze kwaliteit kan je moeilijk zelf doen met een thuisprintertje. (de album dan).

[ Voor 11% gewijzigd door XthinkZ op 01-03-2006 15:23 ]

Verwijderd

Ben ik me van bewust, daarom dat ik ze ook in een bevriende drukkerij wou laten afdrukken. Inderdaad, een album aanschaffen en wat knip- en plakwerk uitvoeren is doenbaar, maar levert nooit zo een net geheel af. en tja, mijn handschrift is ook niet je dat ;) Bijkomend probleem is tijd. Wat foto's uploaden om ze via bv Media Markt af te laten drukken duurt ook weer enkele dagen, en laat dat nu de beperkende factor zijn

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Eventueel kun je ook kijken naar PhotoStory van MS (gratis te downloaden als je een legale installatie van Windows XP hebt), de digitale tegenhanger van een fotoboek: je kan de foto's ordenen en commentaar bijspreken enzo.

Verder, voor het beheer van foto's zijn er genoeg programma's: Picasa (Google), Photoshop Album (Adobe), ...

Maar dat is natuurlijk allemaal digitaal beheer.

Verwijderd

Hoi,

Ik ben helemaal fan van www.albumprinter.com. Op de website kan je software downloaden en op je pc installeren. Ik heb al meerdere boeken laten maken, simpel door foto's te slepen. Ook tekst kan je er in kwijt en zelf je pagina indeling maken. Kwaliteit is top en de prijs is meer dan ok. Als ik alle foto's los zou laten afdrukken, ben ik meer kwijt. Ga maar eens kijken op hun website of je het iets vindt.

Verwijderd

Hallo,
Ook ik ben fan van Albumprinter.
ze maken echt een prachtig album van je eigen digitale foto's.
je kunt zelf allerelei indelingen kiezen.
en ze bezorgen hem supersnel bij je thuis.
laasts heb ik een leuk album laten maken van de wintersport.
www.albumprinter.com
Pagina: 1