Toon posts:

100 mbit wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik een router heb aangeschaft met een ingebouwde 100mbit switch wou ik m,n complete netwerk 100 mbit maken alleen kan ik dit bij een computer niet voor elkaar krijgen het kaartje is 100% .
Op mijn eigen computer geeft die netjes 100mbit aan op de router (branden er twee lampjes) maar zo gauw ik die netwerk kaart in m,n pa,s computer stop gaan er twee lampjes knipperen op router om de seconde.
Ik heb de kabel al helemaal doorgemeten die is echt 100% .
Doordat die het niet doet op 100 mbit krijgt hij geen ip toegewezen door de router,maar als ik er een oud kaartje instop van 10mbit is er niks aan de hand en werkt alles prima .
Ik heb de instellingen handmatig al op 100mbit gezet maar niks helpt op beide computers draait windows millenium .
Iemand enig idee :)(beide instellingen staan hetzelfde alleen waar de kaart het niet doet is op de p2)

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

NIC kaputt ?

/edit
Sorry, niet goed gelezen :z

The Flat Earth Society has members all around the globe.

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het wel goed op de mijne op die van m,n pa niet dus niet kaputt :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
kabels wel goed? (doorgemeten had je ze, maar zijn ze wel goed ingedeeld met de kleurtjes?, juiste volgorde)???

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er zo,n utp tester opgedrukt je weetwel aan de ene kant zo,n afsluitstekker en op de andere kant zo,n pieper met acht lampjes, ze waren alle 8 groen toen ik hem doormeette dus zal die wle goed wezen dacht ik toch?

• Zwelgje
Op maandag 11 februari 2002 20:54 schreef m.tiehuis het volgende:
Ik heb er zo,n utp tester opgedrukt je weetwel aan de ene kant zo,n afsluitstekker en op de andere kant zo,n pieper met acht lampjes, ze waren alle 8 groen toen ik hem doormeette dus zal die wle goed wezen dacht ik toch?
dat zegt ook niet alles, die utp testers meten alleen of het signaal door de kabel komt, niet of de indeling ook goed is... (tenzij je dat aan die utp tester doorgeeft, de duurdere modellen kunnen dit) die zijn vanzelf of een crossover of straight kabel is

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net de kleurvolgorde gecheckt die is goed ,k,snap er niks meer van |:( waarom doet die van mij hetwel met dat kaartje en die van m,n pa niet methetzelfde kaartje

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Ander PCI slot geprobeerd?
Andere drivers geinstalleerd?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

wel cat5 of beter cable??
wel geen cross over cable
duplex of full en half geprobeerd..
set snelheid op auto kijk wat het doet..

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
als de volgorde van de terzake doende draadjes niet goed zijn, doet ie het gewoon niet. ik heb wel eens mee gemaakt dat een aantal kabels het niet deden op 100mbit maar wel op 10mbit. de kabels waren niet helemaal lekker (die kabel tester test niet of de kabel geschikt is voor 100mbit.) probeer dus eens de kabels om te wisselen :?

Verwijderd

Topicstarter
Utp cable is categorie 5, kleurvolgorde is goed lengte kabel 15 meter netwerkaart doet het wel in mij computer enige wat ik nu nog proberen kan is een ander pci slot :?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17

TeeDee

CQB 241

lijkt me wel om het eens in een ander pci slot te proberen...

een irq conflictje hebbie zo :)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu gewisseld met pci sloten andere kaart erin gedrukt ,Weer niks .
Als ik oude hub erachter doe van 10mbit is erniks aan de hand en doet de computer het perfekt alleen zogauw de router ertussenzit van 100 mbit gaan er zowel op de router als op de netwerkaart twee lampje knipperen om de 2 seconden .
Begin nu een beetje moedeloos te worden :'(

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu de router erweer ertussen gezet en een 10mbit kaartje erin gedrukt krijg nu automatisch een ip toegewezen van de router alles doet het perfekt alleen geen 100 mbit :'(

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij wordt dit een probleem wat nog lang niet is opgelost of ik zie iets kleins over het hoofd :? mischien windows maar eens opnieuw installeren :(

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik een beloning uit gaan loven voor het antwoordt wat mij uit de problemen haalt? :7 :9

• Zwelgje
antwoord is waarschijnlijk al gegeven:

ga naar een computershop en koop een kant en klare cat5 utp kabel (geen cross)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eencat5 kabel ertussen wat maakt het nou uit als die gegoten is of niet, de weerstand verbindingen alles is doorgemeten die kabel is gewoon perfekt.
Ik kan mischien wel m,n pa,s computer achter mijn kabel gooien wie weet:)
Ik probeer het:)

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:03
Proberen waard? Jouw nic in de pc van je pa en die 100 van je pa in jouw pc? Of hebben we dan weer het zelfde verhaal?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Zwelgje
Op dinsdag 12 februari 2002 20:29 schreef m.tiehuis het volgende:
Ik heb eencat5 kabel ertussen wat maakt het nou uit als die gegoten is of niet, de weerstand verbindingen alles is doorgemeten die kabel is gewoon perfekt.
Ik kan mischien wel m,n pa,s computer achter mijn kabel gooien wie weet:)
Ik probeer het:)
vorige week vrijdag was ik namelijk bij een bedrijfje met exact hetzelfde!, meneer zou zelf wel even de kabels leggen (koper is toch koper volgens hem, de indeling maakte ook niks uit als er maar contact was...)

naja niet dus... indeling is wel degelijk belangrijk..
de pc's wilden niet sneller als 10mb en dan nog met wat packet loss..

try,

Verwijderd

heeft die router per ongeluk niet een uplink poortje en dat je daar de kabel in hebt ???

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 10:54
Waarom wissel je de kabels niet om ??

Dus jouw kabel bij de NIC van je pa en zijn kabel bij je eigen NIC.

En ja: op 100 Mbit maken de paren zeker uit. pin 1 en 2 moeten een paar zijn en 3 en 6 ook.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 15 meter utp cat 5 door de plafonds getrokken,moet er niet aan denken om dit tegaan vervangen door een originele kabel :'( dan laat die 10mbit maar voor wat het is :( toch bedankt voor jullie hulp ;)

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Wat voor NIC's zijn het eigenlijk ?

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Topicstarter
Een 3com 10/100mbit de luxe ,en een realtek (type rtl 8129pci indie van m,n pa)10/100 allebei zeker 100% omdat ik ze in beide computers uit heb getest

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:37
Realtech Sucks dat doet ie het wel dan weer niet.

Heb het ook meegemaakt :-(

ben overgestapt op intell NICS nu werkt alles Perfecto !

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dat realtek ding doet het wel op de mijne je zal echt haast gaan denken dat het aan de utp-kabel ligt ,toch maar eens met computer wisselen kijken als die het dan doet :)

• ir_baboon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09-2017
ben je al een beetje aan het stoeien geweest met je duplex settings??

Dat geeft soms ook van dit soort rare dingen.. :?

IR better than stupid weasel !!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem al handmatig om 100mbit full en half gezet deed niks die achterlijke lampje op de router en netwerkaart blijven maar knipperen om de 2 seconden :(

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 12:31
Probeer eens bij de driver van de Realtek tab advanced de Early TX threshold met een paar te verhogen...
Ik zelf heb ze bij de een op 15 en andere op 38 staan (ik had hetzelfde probleem dacht ik)

Probeer ook een de UTP kabels in andere poorten te stoppen

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niks veranderen aan de instellingen alleen 10 of 100 of automatisch! :(

Verwijderd

Ik heb ook vaak problemen gehad met Realtekchippies. Een ander PCI-slot hielp vaak. Doe vooral dat ding niet in het 2de PCI-slot, daar doet hij het bijna nooit, gewoon ergens onderin doen, dan loopt dat ding wel. 8-)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik begrijp dat gezzeur om realtek niet hoor ik heb er twee in mijn linux bak zitten (plus een 3com isa kaartje( en dat werkt allemaal prima

• BoerHarm
  • Laatst online: 09-08-2024

BoerHarm

maximaal

ik heb es gehad dat de maximum snelheid 5 kb/s was op een 100 Mbit netwerk.. reïnstall windows was mijn oplossing..

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 07:56
Op dinsdag 05 maart 2002 11:50 schreef BoerHarm het volgende:
ik heb es gehad dat de maximum snelheid 5 kb/s was op een 100 Mbit netwerk.. reïnstall windows was mijn oplossing..
Programma gebruikt om modem snelheid te tweaken :7
Pagina: 1