Toon posts:

The big story of AMD with Allanzoet!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ben ik weer! Ik zit ivm een kapotte celeron aan een amd- setje te denken:

Abit KR7A (raid hoef ik niet) €142
AMD Thunderbird 1400 €153
geheugen... eh.. kan ik voor ff mijn 128 sdram overzetten en er later 512 ddr in pluggen?

waterkoeling;
ik heb een senfu alu blok
sicce nova 800l
alu rad van 24*16*4.5cm
weinig slangen dus kort circuit.

kan dit op de dondervogel die waarschijnlijk overgeclockt gaat worden?

ik heb 2 voedingen, 1 235watt voor het mobo + proc/vga/sound
en 1 200watt voor de rest (fans, hdd enz...)
is dit genoeg watt?

als dit allemaal goed gaat denk ik dat ik met AMD verder ga voor ongeveer €300.

anders nog iets?

ps. ik wil gaan oc`en, dat gaat toch wel lukken met een tb 1400 en dit mobo?

thanx!!!! :)

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Op maandag 11 februari 2002 20:27 schreef Allanzoet het volgende:
een heel verhaal
Ja, je gaat een sterkere voeding nodig hebben, denk aan 300 watt. Je geheugen kan je niet overzetten naar dat mobo. Als je een ECS K7S7A neemt kan dat wel. (ook stuk goedkoper en lekkere performance ;))

Verwijderd

Topicstarter
maar kan ik er dan wel later ddr geheugen inzetten?

• rvanlooijen
Op maandag 11 februari 2002 20:31 schreef Allanzoet het volgende:
maar kan ik er dan wel later ddr geheugen inzetten?
Ja, het door mij genoemde bord heeft 2 sd-ram en 2 ddr sd-ram sloten. Later kan je hier dus ook ddr in kwakken, voorwaarde is wel dat je dan dat sd-ram er uit laat.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:48

LopeZ

Too much is never enough

Als je nou een xp 1600 neemt, kost maar € 155, is sneller dan thunderbird, wordt stuk minder warm, beter overclockbaar. Of je voeding dat trekt ligt erg aan je kwaliteit voeding, maar zou toch liever voor 300watt merk gaan. Je ram gaat ook niet passen op dat bord, dat bord ondersteunt alleen ddr voor zover ik weet.

• rvanlooijen
Op maandag 11 februari 2002 20:32 schreef LopeZ het volgende:
Als je nou een xp 1600 neemt, kost maar € 155, is sneller dan thunderbird, wordt stuk minder warm, beter overclockbaar. Of je voeding dat trekt ligt erg aan je kwaliteit voeding, maar zou toch liever voor 300watt merk gaan. Je ram gaat ook niet passen op dat bord, dat bord ondersteunt alleen ddr voor zover ik weet.
Kan je beter een 1700+ nemen, scheelt iets van €5 d8 ik en heeft d8 ik een andere stepping.

Verwijderd

Topicstarter
alleen, ik heb het niet zo met ecs, wat problemen mee gehad duz.

is er een ander merk mobo die goed te oc`en is, waar 512mb ddr en/of sdram in kan, en waar een xp 1700+o in kan of hoger?

• rvanlooijen
Op maandag 11 februari 2002 20:35 schreef Allanzoet het volgende:
alleen, ik heb het niet zo met ecs, wat problemen mee gehad duz.

is er een ander merk mobo die goed te oc`en is, waar 512mb ddr en/of sdram in kan, en waar een xp 1700+o in kan of hoger?
Naar mijn weten hebben alleen die ECS bordjes zulke ondersteuning. Overigens maakt ECS de afgelopen tijd zeer goede bordjes hoor! Niet voor nix zo populair...

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Als ik jou was, zou ik doen wat ik ook heb gedaan :+, en de volgende dingen aanschaffen:

EPoX EP-8KHA+ € 133,-
AMD Athlon XP1700+ € 166,-

EPoX omdat dat, volgens mij, echt wel het beste moederbord is op dit moment. Zeker op het gebied van overclocking.
En ik zou nu geen Thunderbird meer kopen, maar gewoon een XP nemen. Scheelt bijna niks...

[edit]
Ow ja, die voedingen... Ik zou het gewoon proberen met die twee voedingen, ik denk dat dat wel zal lukken. En anders kan je altijd nog een zwaardere voeding kopen.

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:53
een 300W+ voeding is zeker aan te raden, die hardware van tegenwoordig (vooral proc en vidkaart) zuipen stroom! :{
Als je je sdram nog wil gebruiken, moet je inderdaad voor een ali chipset gaan, bijvoorbeeld de ECS K7S7A die hiervoor al genoemd is, of de Asus A7A266.
Ik zou echter de EPoX 8KHA+ adviseren. (€133) Past welliswaar geen sdram in, maar is wel snel, stabiel en goed oc-baar...
En die XP in plaats van een TB is ook een aanrader (zelfde prijs, en toch sneller en minder warmte)

• rvanlooijen
Op maandag 11 februari 2002 20:43 schreef Fauna het volgende:
een 300W+ voeding is zeker aan te raden, die hardware van tegenwoordig (vooral proc en vidkaart) zuipen stroom! :{
Als je je sdram nog wil gebruiken, moet je inderdaad voor een ali chipset gaan, bijvoorbeeld de ECS K7S7A die hiervoor al genoemd is, of de Asus A7A266.
Ik zou echter de EPoX 8KHA+ adviseren. (€133) Past welliswaar geen sdram in, maar is wel snel, stabiel en goed oc-baar...
En die XP in plaats van een TB is ook een aanrader (zelfde prijs, en toch sneller en minder warmte)
Hey dude je kwetst me ;) ali? ali? nix te ali! ;) SiS735, dat zit dr op :D

Zo'n Epox bordje is natuurlijk ook heel :9 maar valt ook in een andere prijscatagorie, en heeft geen sd-ram ondersteuning...

Verwijderd

Topicstarter
ok, dan ga ik het toch maar probereb met ecs.

die heeft dus 4 sloten, 2 voor ddr en 2 voor sdram
wat is het maximum aantal mb per slot?

hebbu ergens een revieuw van die ecs?

ik denk dat het dan de ecs + een AMD athlon XP 1700+ gaat worden.

Verwijderd

Topicstarter
ok dat word 2*64 mb sdram pc-133 en een abit st-6 verkopen

en een EPoX 8KHA+ en AMD Athlon Xp 1700+ kopen!

welk geheugen zal ik nemen?

• rvanlooijen
Op maandag 11 februari 2002 20:44 schreef Allanzoet het volgende:
ok, dan ga ik het toch maar probereb met ecs.

die heeft dus 4 sloten, 2 voor ddr en 2 voor sdram
wat is het maximum aantal mb per slot?

hebbu ergens een revieuw van die ecs?

ik denk dat het dan de ecs + een AMD athlon XP 1700+ gaat worden.
Genoeg te vinden via Search op frontpage, zou dr gewoon een reepje 512mb pc2100 in stoppen, kan je later zo nodig nog 1 bij zetten. mobo kan 1.5 gb aan ram aan maar heeft maar 2 sloten daarvoor, dus je zou zeggen dat je aan 2x512=1 gb ram wel genoeg hebt ;)

• rvanlooijen
Op maandag 11 februari 2002 20:46 schreef Allanzoet het volgende:
ok dat word 2*64 mb sdram pc-133 en een abit st-6 verkopen

en een epox + Xp 1700+ kopen!
ermz ecs<->epox?!?! zit verschil in hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
jaja, het gaat een epox worden omdat die net iets beter is en dan maar geen sdram. ik blijf een trauma hebben aan ecs duz.

gaat die xp 1700+ het wel trekken met mijn waterkoeling?
(zie begin)

• ludo
http://www.hardware.info/reviews.php?id=236

Daar wordt zowel de ECS als de EPoX gereviewd. Verder zijn er nog veel meer reviews, maar die mag je zelf even zoeken :+.

[edit]
Reactie op je vraag of je waterkoeling dat wel redt met die 1700+:
Als je denkt dat die opstelling een Thunderbird 1400 goed kan koelen, moet hij een XP1700+ ook goed kunnen koelen. Die XP's worden namelijk een stuk minder warm.

Verwijderd

nou ff een toevoeging aan alle info hierboven, er is dus echt niks mis met de ecs k7s5a, niet k7s7a, hij is superstabiel en je kan dus ook sdram erop gooien, dat is in jou geval een groot voordeel.
Een groot nadeel van dit bord is dat het overclocken erg lastig is. Je kunt in de officiele bios niks instellen, ook geen fsb. Nu kun je met CMOSTOOL uiteindelijk wel de fsb instellen, maar in de volgende stappen: 133/138/150/166
Niet echt fantastisch dus, maar ja dit boardje kost ook geen reet.

Die epox is natuurlijk perfect, helemaal voor het overclocken maar dan zul je ook DDR geheugen moeten gaan kopen, dus eht ligt geheel aan wat je er aan wilt uitgeven.
Maar koop die ecs niet omdat ie slecht is ofzo, de oc mogelijkheden zijn beperkt, maar voor die prijs toch een superboard.

Verwijderd

Topicstarter
sinds wanneer denk ik dat dan???

ik hoop het alleen... :9~

maarja, ik probeer het gewoon.

tot hoever is die xp 1700+ eigenlijk te oc`en?
op www.overclockers.com staat alleen de palamino xp 1700.
of is dat dezelfde?

• ludo
Op maandag 11 februari 2002 20:56 schreef skyrolfer het volgende:
Maar koop die ecs niet omdat ie slecht is ofzo, de oc mogelijkheden zijn beperkt, maar voor die prijs toch een superboard.
[flauw]
Ik zal nooit een moederbord kopen omdat hij slecht is :+
[/flauw]

Daar heb je zeker gelijk in wat je hier zegt, maar de topicstarter wil wel graag overkokken, en dan is dat ECS bordje idd niet geschikt.

[edit]
Op maandag 11 februari 2002 20:57 schreef Allanzoet het volgende:
op www.overclockers.com staat alleen de palamino xp 1700.
of is dat dezelfde?
Ja dat is dezelfde :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 20:56 schreef skyrolfer het volgende:
nou ff een toevoeging aan alle info hierboven, er is dus echt niks mis met de ecs k7s5a, niet k7s7a, hij is superstabiel en je kan dus ook sdram erop gooien, dat is in jou geval een groot voordeel.
Een groot nadeel van dit bord is dat het overclocken erg lastig is. Je kunt in de officiele bios niks instellen, ook geen fsb. Nu kun je met CMOSTOOL uiteindelijk wel de fsb instellen, maar in de volgende stappen: 133/138/150/166
Niet echt fantastisch dus, maar ja dit boardje kost ook geen reet.

Die epox is natuurlijk perfect, helemaal voor het overclocken maar dan zul je ook DDR geheugen moeten gaan kopen, dus eht ligt geheel aan wat je er aan wilt uitgeven.
het scheelt geld, dat is waar, het scheelt ongeveer €266 omdat ik dan geen geheugen meer hoef te kopen. (dat kan altijd later nog.) maar ik hou van overclocken en ik ga echt niet met een 1700+ zitten op standaard snelheid.

ik wil hem gewoon overclocken en dat kan dan niet met die ecs!

wat kan ik eraan doen om die 1700 zo hoog mogelijk te krijgen op die ecs? en hoeveel is dat dan ongeveer?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 20:58 schreef lOdUde het volgende:

[..]

[edit]
[..]

Ja dat is dezelfde :)
hmmm, dan is deze proc een ZEEEEEERRRRR geile oc` proc!!!
:9~

Verwijderd

Topicstarter
hier staan de hoogst geclockte 1700 xp`s meestal op een epox 8kha+ of een abit kr7/kgt7 ofzo
en de laagste soms op een ecs...

hieruit blijkt dat de epox + abit erg goed zijn met de 1700.

wat zal ik nou doen:

epox : ongeveer bij elkaar €510 Goed te oc`en
abit : ongeveer €515 Goed te oc`en
ecs : ongeveer €270 niet goed te oc`en (?)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik zou niet die gare ECS mobo nemen, maar een Epox of de Abit KR7A, dat zijn de beste Socket A borden die er zijn :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

mijn oc resultaten zijn op een ECSje met standaard koeling en kut ram
(zie sig)
zeg dus niet dat je er niet mee kunt ocen!!!

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 21:03 schreef Allanzoet het volgende:

[..]

het scheelt geld, dat is waar, het scheelt ongeveer €266 omdat ik dan geen geheugen meer hoef te kopen. (dat kan altijd later nog.) maar ik hou van overclocken en ik ga echt niet met een 1700+ zitten op standaard snelheid.

ik wil hem gewoon overclocken en dat kan dan niet met die ecs!

wat kan ik eraan doen om die 1700 zo hoog mogelijk te krijgen op die ecs? en hoeveel is dat dan ongeveer?
Nou ik heb niet gezegd dat het onmogelijk is te overclocken op dit board, kijk maar in mijn sig. :9~
Het is alleen niet zo makkelijk als bij een epox. Er is een oc-bios voor dit board te downloaden, en er is een programma ontwikkeld waarmee je de fsb kan veranderen bij de officiele bios. Maar nog steeds in de stappen die ik eerder heb genoemd, niet per Mhz zoals bij de epox. Verder is er helaas geen multiplier te veranderen, dat vindt ik zelf ook heel jammer. Persoonlijk raadt ik je toch die epox aan, die zou ik nu ook liever hebben, maar als je dus gewoon niet zoveel geld uit wil geven en de uitdaging aanneemt met de ecs, dan moet je vooral op http://www.ocworkbench.com kijken. Bij hun forum staat alles wat je wilt weten :)

Verwijderd

Topicstarter
bij mijn oude ecs had ik het zelfde oc probleem.

dit wil ik niet nog een keer!

ik dus voor de epox of abit. welke is beter?

ik tik wel wat 2de hands geheugen op de kop...

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 21:14 schreef Allanzoet het volgende:
bij mijn oude ecs had ik het zelfde oc probleem.

dit wil ik niet nog een keer!

ik dus voor de epox of abit. welke is beter?

ik tik wel wat 2de hands geheugen op de kop...
ik heb er geen persoonlijke ervaring mee, maar volgens mij zijn ze beide erg goed, maar is de epox een stuk goedkoper. Abit staat volgens mij bekend als een duur maar zeer kwalitatief merk, terwijl die epox nu voor al 133 €(pricewatch) te krijgen is, dat is natuurlijk erg aantrekkelijk. qua geheugen ben je eigenlijk net te laat, de prijzen zijn nu erg hoog, paar maanden geleden waren ze echt te gek laag gewoon. Dat wordt dus ff goed zoeken...

Verwijderd

Topicstarter
heb ff mijn sig aangepast... :7

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Epox is nu een beetje wat Abit een jaar of 3 geleden was...
Abit had toen allemaal snelle, stabiele en goedkope borden met veel overclockmogelijkheden. De borden van Abit zijn nu echter behoorlijk duur geworden, omdat ze bekendheid opgebouwd hebben. Epox heeft die naam nog niet echt, dus kunnen zij zich die hoge prijzen niet veroorloven. Maar snel, stabiel, goedkoop en goed over te klokken zijn Epox borden zeker! De 8KHA+ in ieder geval zeker (spreek uit ervaring :))

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1