Systeem loopt niet. Oorzaak?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 18:37
kheb een probleem met mijn computer:
Ik heb juist een nieuw moederbord en processor gekocht, ik steek alles in elkaar (het is de eerste keer dat ik zelf een pc in elkaar steek, na het boekje goed te volgen...) ik zet de pc aan, alles prima...
Tot vandaag, ik zet hem aan en als ik een tijdje in windows zit kreeg ik het blauwe scherm (win XP) waarin ze aanraden als het de eerste keer voorkomt opnieuw op te starten of anders hardware uit te schakelen.
Ik start opnieuw op en er gebeurd niks meer.
Ik neem alle kaarten eruit.
kstop er een riva tnt2 16mb agp in en er gebeurd nog steeds niets, ik krijg zelfs geen beeld (scherm springt niet op en krijg geen piepje) met beide videokaarten...

wat kan hiervan de oorzaak zijn? Ligt het aan het in elkaar steken van de pc of iets anders?
:'(
specs zie sig.

• BlackShadow
Op maandag 11 februari 2002 20:26 schreef BlackShadow het volgende:
kheb een probleem ... :'(
specs zie sig.
Ik ben aan een pci videokaartje geraakt en nu start de pc op in veilige modus...
zou het mijn agp-slot kunnen zijn?

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Klinkt eerder of er iets met XP aan de hand is, aangezien hij met die pci-kaart ook niet echt 100% werkt.
Heb je laatst nog (twijfelachtige) software geinstaleerd of hardware erbij gezet?

• BlackShadow
Op maandag 11 februari 2002 21:06 schreef Tweakertje het volgende:
Klinkt eerder of er iets met XP aan de hand is, aangezien hij met die pci-kaart ook niet echt 100% werkt.
Heb je laatst nog (twijfelachtige) software geinstaleerd of hardware erbij gezet?
nope, alles gedaan op een schoon geformatted harde schijfje... (eerder (met vorig moederbord) geen probs gehad met dezelfde winXP)

• DusHmaniac
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09-2022

DusHmaniac

Boe!

Start de hele pc niet meer op? Dus geen post-schermpje enzo? Als dat zo is dan is, als je agp kaart er echt stevig/recht inzit, je agp-poort waarschijnlijk kapot. Maar probeer eerst die agp-kaarten maar eens stevig aan te drukken. Dat kan vaak al het probleem oplossen.

All your base are belong to Chuck Norris

• BlackShadow
Op maandag 11 februari 2002 22:36 schreef DusHmaniac het volgende:
Start de hele pc niet meer op? Dus geen post-schermpje enzo? Als dat zo is dan is, als je agp kaart er echt stevig/recht inzit, je agp-poort waarschijnlijk kapot. Maar probeer eerst die agp-kaarten maar eens stevig aan te drukken. Dat kan vaak al het probleem oplossen.
dit zal ik nog eens proberen, maar de agp heeft gewerkt...
maar is het zo als er geen agp is dat de pc gewoon niet opstart en zou mijn scherm dan geen melding moeten geven dat er geen verbinding is??

• DusHmaniac

DusHmaniac

Boe!

Wanneer je agp dood is start je pc helemaal niet op (als dat je enige videokaart in je systeem is). Dan hoor je alleen maar wat piepjes.

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 13:43
Shit hee ! Hoe moet je pc nou op je scherm aangeven dat er geen verbinding is, met een AGP-poort die het niet doet ? ;?

..Aangezien hij eerst wel gewerkt heeft, zou ik als ik jou was gewoon even windhoos opnieuw er op knallen!..
Ik maak op uit je verhaaltje, dat hij gewoon post..

Succes !!!

• BlackShadow
Op maandag 11 februari 2002 22:41 schreef DusHmaniac het volgende:
Wanneer je agp dood is start je pc helemaal niet op (als dat je enige videokaart in je systeem is). Dan hoor je alleen maar wat piepjes.
ik hoor dus niks, met pci-kaart start hij dan wel op...
als ik mijn 3D prophet inplug, dan is het precies of mijn scherm krijgt niks, zelfde met de agp riva tnt2... deze heeft ook even gewerkt, daarna niet meer
misschien een slecht contact van mijn agp

pc start op,agp is aangesloten => pc start niet meer op, geen beeld, zelfde agp-kaart (zonder de kaart eruit te halen
zelfde met andere agp-kaart...

• DusHmaniac

DusHmaniac

Boe!

Misschien bedoelde hij met die melding dat de monitor zegt dat ie niks binnenkreeg ofzo :)

Komt er helemaal niks op je scherm als de agp erin zit? Geen bios-meldingen (post dus)?

Verwijderd

Het is mogelijk dat je mb de verkeerde voltage aan de agpkaart geeft,en dan is dus je kaart of je mb kaduuk.
kijk in je boekje of de kaart geschikt is voor het mb.

• DusHmaniac

DusHmaniac

Boe!

Wanneer er dus helemaal geen output komt uit je 2 agp kaarten neem ik aan dat je agp neer de knoppen is. ;(

• BlackShadow
Het is mogelijk dat je mb de verkeerde voltage aan de agpkaart geeft,en dan is dus je kaart of je mb kaduuk.
kijk in je boekje of de kaart geschikt is voor het mb.
is dat niet allemaal standaard???
Wanneer er dus helemaal geen output komt uit je 2 agp kaarten neem ik aan dat je agp neer de knoppen is. ;(
dat dacht ik eerst ook, maar hoe komt het dat ze eerst even werken?
de 3d prophet "valt uit", ik stop er de rivatnt2 in en het is weer gredaan... :r

Verwijderd

Doen ze het nog wel in andere computers?

• BlackShadow
Op maandag 11 februari 2002 23:01 schreef flippie.ff het volgende:
Doen ze het nog wel in andere computers?
Ik zal dit morgen eens proberen...
Maar herinner me nog van mijn vorig moederbord dat als ik de 3d prophet er te diep inklikte, dat hij geen beeld gaf... iets "hoger", dan werkte die... ;(

Verwijderd

In je sign staat dat je een K7T 266 pro 2 hebt , wat geven je ledjes dan aan , uit info haal je dus alles wat er mankeert met de MSI , die leds zijn er voor het gemak :)

}:)

• BlackShadow
Op maandag 11 februari 2002 23:05 schreef Beastyb0y het volgende:
In je ign staat dat je een K7T 266 por 2 hebt , wat geven je ledjes dan aan , uit info haal je dus alles wat er mankeert met de MSI , die leds zijn er voor het gemak :)

}:)
die leds geven alles rood aan...
system power on, processor is damaged or not properly installed... :'(

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Op maandag 11 februari 2002 23:07 schreef BlackShadow het volgende:

[..]

die leds geven alles rood aan... (dat zijn toch die 2 usb-poorten in dat vierkant blokje??:))
Oef.. Ik heb hetzelfde bord alleen de Ru-versie. Bij vier rooie leds staat: "D-led wil hang if the processor is damaged or not installed properly"

Probeer toch nog eens goed de videokrt eruit en erin te steken en doe hetzelfde met de processor...

Ik heb ook wel eens gehad dat een videokaart in diverse agp-sloten niet wilde werken. Na wat gefreubel deed hij het toch..

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09-2025
ja dat zijn de goeie ja, Ik heb ook een MSI pro2 en nix dan problemen.. Ik heb dit trouwens ook gehad met m'n vorige MSI mobo en toen deed ie het na een paar dagen weer....

• BlackShadow
a dat zijn de goeie ja, Ik heb ook een MSI pro2 en nix dan problemen.. Ik heb dit trouwens ook gehad met m'n vorige MSI mobo en toen deed ie het na een paar dagen weer....
na een^paar dagen, keerde dat prob dan niet meer terug??
[..]

Oef.. Ik heb hetzelfde bord alleen de Ru-versie. Bij vier rooie leds staat: "D-led wil hang if the processor is damaged or not installed properly"

Probeer toch nog eens goed de videokrt eruit en erin te steken en doe hetzelfde met de processor...

Ik heb ook wel eens gehad dat een videokaart in diverse agp-sloten niet wilde werken. Na wat gefreubel deed hij het toch..
de processor zit er volgens mij goed in, kan dit verkeerd? met die koeling dat er zo vast moet opzitten...

• BlackShadow
ik zal morgen dit allemaal nog is proberen en mijn pc nu wa laten rusten

zijn er in het bios geen instellingen voor agp vs. pci video kaarten??

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 22:45 schreef superjoost het volgende:
Shit hee ! Hoe moet je pc nou op je scherm aangeven dat er geen verbinding is, met een AGP-poort die het niet doet ? ;?

..Aangezien hij eerst wel gewerkt heeft, zou ik als ik jou was gewoon even windhoos opnieuw er op knallen!..
Ik maak op uit je verhaaltje, dat hij gewoon post..

Succes !!!
Niet op het scherm maar via pieptoontjes ieder Bios heeft bepaalde pieptoontjes als er iets mis mee is :P

• BlackShadow
Op maandag 11 februari 2002 23:23 schreef 666_SerialKiller het volgende:

[..]

Niet op het scherm maar via pieptoontjes ieder Bios heeft bepaalde pieptoontjes als er iets mis mee is :P
ik heb een paar opeenvolgeden piepjes gehoord, maar dit gaf hij slecvhts 1 keer...

• psychotic

psychotic

Nixs

Op maandag 11 februari 2002 23:15 schreef Sabbath het volgende:
ja dat zijn de goeie ja,
Wat bedoel je eigenlijk :?

Ik heb verder geen problemen met mijn bordje..

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• BlackShadow
Op maandag 11 februari 2002 23:33 schreef psychotic het volgende:

[..]

Wat bedoel je eigenlijk :?

Ik heb verder geen problemen met mijn bordje..
volgens mij had hij het hier op de ledjes...
maar blijkbaar wel veel problemen met deze bordjes... (als ik de topics bekijk...)

• BlackShadow
kheb vanmorgen mijn agp er is opnieuw "goed" ingestoken en de pc starte op, maar als ik in windows was en ik deed rechtermuisklik op deze computer, hing hij weeral vast.
niks aan te doen, geen ctrl+alt+del, dus op reset en nu geeft hij als led-combinatie:
initializing Video Interface
-This will start detecting cpu clock, checking type of video onboard. then detect and initialize the video adapter.
:r

• BlackShadow
Op dinsdag 12 februari 2002 09:45 schreef BlackShadow het volgende:
kheb vanmorgen mijn agp er is opnieuw "goed" ingestoken en de pc starte op, maar als ik in windows was en ik deed rechtermuisklik op deze computer, hing hij weeral vast.
niks aan te doen, geen ctrl+alt+del, dus op reset en nu geeft hij als led-combinatie:
initializing Video Interface
-This will start detecting cpu clock, checking type of video onboard. then detect and initialize the video adapter.
:r
kheb direct daarna nog maar is geboot met de riva tnt2 en dat lukt tot nu toe zonder vastlopen...
ksnap er niks meer van... |:(

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je bordje is gewoon niet in orde lijkt mij. Gewoon bord wegbrengen voor garantie.

Oh, en als je slim bent breng je de rest ook even mee dan kunnen ze de combinatie checken.

• BlackShadow
Op dinsdag 12 februari 2002 10:11 schreef Toink het volgende:
Je bordje is gewoon niet in orde lijkt mij. Gewoon bord wegbrengen voor garantie.

Oh, en als je slim bent breng je de rest ook even mee dan kunnen ze de combinatie checken.
kben nu aan het twijfelen of ik niet een ander bord zou kopen, aangezien hier redelijk veel "negatieve kritiek" is over dit bord...

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hmm bordje is niet echt slecht hoor. Als er iets mis is geeft ie gewoon geen beeld meer, en een ander merk bijvoorbeeld nog wel maar maakt fouten. het ligt er maar net aan hoe errors afgehandeld worden door 't mobo:

msi: fouten>>>geen beeld meer geven.
asus:fouten>>>wel beeld geven maar allerlei vage problemen.

Ik zou 't gewoon nog een keer proberen. Ik heb zelf ook zo'n bordje gehad (verschillende achter elkaar zelfs) en uiteindelijk kwam ik erachter dat hij niet tegen de slechte stroom in huis kon. Ook de A7V266(e) trouwens had dat trouwens, dus toen ben ik weer met Intel verdergegaan.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
topictitle editted :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• BlackShadow
Op dinsdag 12 februari 2002 10:47 schreef havana het volgende:
topictitle editted :)
>:) nu juist nog de oorzaak... :Z

• psychotic

psychotic

Nixs

Op dinsdag 12 februari 2002 10:11 schreef Toink het volgende:

Lijkt mij ook ja...

Als je geen vertrouwen meer in dat MSI-bordje hebt, zou ik voor een Epox gaan (als je hem om kan ruilen, lijkt me moeilijk trouwens). Volgens mij een vrij probleemloos bordje en goed over te clocken ;)

Pagina: 1