Kabelverbinding aan/uitschakelen?

Pagina: 1
Acties:

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 17:29
Sinds enige tijd heb ik kabelinternet. Het valt me op dat ik altijd online ben. Omdat ik slechte ervaringen heb met een Firewall (Tiny blokte alle poorten waarna ik windows 98SE opnieuw moest installeren) doe ik dat niet weer. Maar als ik met mijn administratie of de belastingen bezig ben wil ik alle risico's vermijden. Hoe kan ik simpel mijn kabelverbinding aan of uit zetten op mijn PC (zonder de kabel eruit te hoeven trekken).

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

netwerkkaart uitschakelen

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Start
Uitvoeren
Winipcfg.exe
[OK]
[ALLE VRIJGEVEN]
[OK]

• Poecillia
Een netwerkkaart schakel je in windows 98 niet zomaar uit.
Winipcfg is een optie, maar zitten er geeen risico's aan het vrijgeven en vernieuwen van IP adressen?

Ik zocht eigenlijk naar een simpel progje met een statusmonitor in de taakbalk zoals ik ook had bij ISDN

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 13:13
hier maken we toch gewoon als rastweakers een modje op ???, je resetknop ombouwen, 1 keer drukken is NIC uit en 2x drukken is resetten en 3x drukken is NIC weer aan, multi-functie knop :), maar ff serieus, gewoon op win2k overstappen, kun je elke interface naargelang je voorkeur aan of uitzetten

• Poecillia
Moi, 2000? Ik heb XP al liggen, maar niet voor deze PC omdat er teveel exotische kaarten op zitten waarvan de drivers nog niet ondersteund worden.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:55
En als je dan eens ZoneAlarm gebruikt (en dan alles open zet, zodat je geen last ervan hebt). Er zit in ZoleAlarm nl. een functie waarmee je met een druk op de knop je verbinding dichtgooit. Heb je geen last van de firewall, maar wel het profeit van totale afscherming als JIJ dat wilt.

Verwijderd

Voor win2k is dat een peace of cake.. gewoon een .bat file aanmaken en op je buroblad plaatsen en daar in het volgende:

Voor uitschakelen:
-------------------------
Echo off
cls
ipconfig /release
cls
exit

Voor inschakelen
Echo off
cls