Mobo/CPU zomaar dood en even later weer levend?

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:07
Ik heb een MSI K7TTurbo-R (v3.0) bordje met daarop een AMD Duron 900 @ 8*133.
Twee dagen lang heeft dat ding in de hoek gelegen omdat ik met een SMP systeempje aan't knutselen was. Start ik em vandaag weer eens op -> mis :(

4 rode lampjes, heel vervelend dus, want mn CPU zou dan dood moeten zijn.
Na een paar keer ATX voeding aan/uitzetten, beginnen er wat groene lampen te fikken en start ie wel door. Ding heeft aan een stuk door gewerkt vanmiddag in Linux op 10.5*100, liep ie net ineens vast :(

Ikke net weer proberen: precies hetzelfde weer :(
Ik kan niet eens meer in het BIOS komen op 9x100, ding hangt bij het detecteren van de IDE devices.

Iemand die weet wat er hier aan de hand is? versleten potlood ofzow?

Verwijderd

Klinkt als versleten potlood ja. Strepen maar weer dus.

• _JGC_
Moek dus mn hele mobo uitbouwen, aangezien er zo'n k*t thermaltake ding opzit :(

Ben net weer ff aan't testen geweest: als ie voorbij de 4 rode lampen komt, blijft ie op de memcheck hangen, hetgeen zou wijzen op een geheugenmodule die het niet aan kan.
Heb ze verwisseld, en waarachtig: het werkt.

Blijft nog een vraag open: Ik had eerst alle multipliers ter beschikking van 6 tot 13,5 op mn Duron (waarvan vast niet alles werkt ;) ), na een CMOS clear, heb ik alleen 9 t/m 13,5 over, waar zijn die anderen gebleven?

Verwijderd

Ik heb dus ook een vergelijkbaar verschijnsel met een MSI K7tpro. Soms als ik gewoon mijn pc aan heb, houd hij er ineens mee op. Als ik dan restart: 4rode lampjes, en zie ook helemaal nix op mijn monitor.

Als ik dan 24 tot 36 uur wacht, doet hij het weer gewoon. Dan doet hij het weer een paar dagen, en dan houd hij er weer een tijdje mee op :(

Het ligt niet aan de processor (als ik het met een anderre processor probeer doet hij het ook niet).
Het ligt dus aan mijn mobo.
Zelf ga je dan van die rare dingen denken zoals:
- Mischien komt het door mijn vloerbedekking(statisch)
- Mischien gaat mijn mobo op den duur uitzetten door toenemende warmte en raken sommige contactjes elkaar niet meer.
- Mischien dat er wat condensatoren zijn die weer een paar uur moeten opladen, voor hij weer aan kan.

Ik weet dat het wat onzinnig klinkt, maar een anderre verklaring heb ik er ook niet voor. :?

• _JGC_
Ik krijg em altijd weer redelijk snel aan de praat. Gewoon de stekker eruit, CMOS clear 5 minuten en dan de stekker er weer in. Doet ie het direct :)

Is wel een vreemd verschijnsel, misschien is mn mobo wel dood. Heb nml eergisteren mn statische trui uitgedaan en neergegooid naast mn puter die openstond.