CD-ROM traag

Pagina: 1
Acties:

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-03 21:26
Uit de benchmark scores van Sisoft Sandra blijkt dat mijn DVD/CDROM 8/24 qua snelheid maar net vergelijkbaar is met een 4x CD-ROM. Ik heb DMA aangevinkt, waar kan die lage snelheid nou aan liggen?

Overigens heb ik bij dit apparaat (ik weet het merk niet eens) ook geen fatsoenlijke driver. Ik heb alleen een floppy die onder DOS gestart moet worden, maar volgens mij pakt Windows een standaard CD-ROM.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

lage snelheid kan te weiten zijn aan CD's die je met Easy CD Creator hebt gebrand (standard mode 2 in plaats van 1, vooral A-Open wordt traaaaaaaag bij zulke CD's)

of het is gewoon een brak ding.
Misschien dat ie aan de binnenkant slomer is dan aan de buitenkant ? (je hebt een 8speed MAX, geen 8speed CONTINU)

onder Windows heb je geen drivers nodig, hij hoort em als standard te pakken. Waarschijnlijk gewoon butt-kwaliteit...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

"je hebt een 8 speed max"

ja voor DVD ja!! :)

ik zou nie weten hoe da komt, meestal zijn dvd spelers veel sneller dan cd spelers

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-03 21:26
Het rare is dat hij vroeger veel sneller was. Ik heb Win 98SE opnieuw geinstalleerd, waarna hij veel trager is. Een ander probleem is dat de autorun niet meer werkt.

Overigens test ik in Sisoft Sandra met een retail Video CD

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 12:27 schreef Poecillia het volgende:
Het rare is dat hij vroeger veel sneller was. Ik heb Win 98SE opnieuw geinstalleerd, waarna hij veel trager is. Een ander probleem is dat de autorun niet meer werkt.

Overigens test ik in Sisoft Sandra met een retail Video CD
Autorun kan je weer aanzetten met het handige Tweak UI-utiltje. Dit 'programmatje' is gewoon te downloaden van de MIcrosoft.com website (deze page).