Beeldkwaliteit oudere kaarten

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ik heb een Linux systeem die waar ik momenteel Xinerama draai met een TNT2 en een ATi Mach64.

Maar goed, ik heb m.i. kaarten die betere 2D kwaliteit liggen. 3D is geheel niet relevant.

Wat ik heb:

AGP:
TNT2-M64 (no-name)
Matrox G200
Permedia 2

PCI:
ATi Mach64
SiS 6323
Evt kan ik aan een Rendition 2200 komen.

Welke 2 kaarten moet ik nemen als alleen 2D interessant is (bij AGP niet de TNT is helder, maar verder durf ik geen uitspraken te doen)?

EN ik heb in beginsel GEEN geld- ik weet ook wel dat een G400/450/500DH of een Radeon 7500/8500 beter is, maar tenzij jij hem aanbiedt kan ik'm niet kopen >:)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Zou ik in jouw geval toch voor de Matrox gaan, was in zijn tijd de beste! Verder is die ATI bepaald ook geen klotekaartje hoor, en het voordeel is dat er overal en nergens drivers voor zijn. Dus gewoon die twee combineren lijkt mij.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:07

Snow_King

Konijn is stoer!

Matrox :7

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 20:09 schreef aad123 het volgende:
Zou ik in jouw geval toch voor de Matrox gaan, was in zijn tijd de beste! Verder is die ATI bepaald ook geen klotekaartje hoor, en het voordeel is dat er overal en nergens drivers voor zijn. Dus gewoon die twee combineren lijkt mij.
Die Matrox is goed, maar vergeet niet dat de Permedia van 3D labs komt (bekend van de Wildcat reeks pro-OpenGL kaarten). Maar goed, denk toch dat Matrox de beste kans maakt. Zag net dit op THG:
the G200 2D performance is at the top level of current 2D performance, not above it. However the 2D picture quality is far from what the Fire GL 1000 Pro can deliver as are the supported screen resolutions at true color.
FireGL1000 Pro=Permedia2

Maar PCI dan... ATi Rage Pro heb ik op een andere PC en ben er erg blij mee, maar de Mach64 is een beetje erg oud (en Linux weigert meer dan 2MB RAM erop te vinden - zit 4 op). Ben vooral benieuwd naar de vergelijking SiS6323 vs. Rendition 2200.

Oslik blyat! Oslik!

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb een Mach64 en een sis6326 pci 4mb liggen en vindt de ATI duidelijk beter.
ten eerste kan de ati 1024 op 32 bit aan.
de 6326 alleen op 24bit.
bij mij schokte het beeld met de sis en met de ati was het goed.
Met die Matrox heb ik verder geen ervaring.
Maar als je moet kiezen tussen de ati en de sis zou ik voor de ati gaan.