IS me mobo dood :? nixx doet het

Pagina: 1
Acties:

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 15:39
Ik heb een ECL K7VTA3 gekocht. En hij wil niet aan ik heb alle steker op LPANEL1 aangesloten zoals het moest ( wel 5 andere combinatie's geprobeerdt omdat een druk fout wel eens voorkomt en ook op de andere PANEL1 ) maar het werkt niet het betreft dit plaatje Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/asaveur/pic/ellencomp1.JPG ( let ff niet op hoe ik het heb gedaan want ik had haast ne me comp werkt dus nu niet. :'( ' :'( )

En dit is dus de LPANEL1 Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/asaveur/pic/ellencomp2.JPG

het vreemde is als ik alles heb aangesloten en ik zet de PSU aan en het rode lampje brant dat het groene power lampje ook meteen brant terwijl er geen HDD activie tijd is of zelfs maar de cooler aan gaat, want hij heeft ook geen opdracht gehad om aan tegaan maar als ik de POWER knop indruk gaat hij niet aan en ik heb het ook ( de stekers ) op de andere PANEL geprobeerd :'( maar nixx werkt.

Zijn nu de knopje's op de kast kapot :? of is de MOBO R.I.P :'( :'( ( het rode lampje van power gaat wel aan aleen hij start niet op en de groene power led staat aan zonder enige activie tijd )

HELP !

• SiNTeK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:51
Zeker weten dat je geen stekkertjes verkeerd om heb gedaan enz. Check je CPU 'ns... Is die niet overleden? Mijn CPU is ook opeens zomaar de pijp uit gegaan... Bleek een super klein stukkie van me core af te zijn...

PV: Enphase + Denim 12.4 kWp | V2G: Leaf + Quasar | WP: Amber 95 | WPB: Explorer v4 270L

• Roberto
Op maandag 11 februari 2002 20:15 schreef DaRkStIgMaTiC het volgende:
Zeker weten dat je geen stekkertjes verkeerd om heb gedaan enz. Check je CPU 'ns... Is die niet overleden? Mijn CPU is ook opeens zomaar de pijp uit gegaan... Bleek een super klein stukkie van me core af te zijn...
mja ik heb hem nog nooit aangezet want daar krijg ik de kans niet voor :( en ik heb een spacer gebruikt dus de core van de CPU is bijna/Zeker nog heel want ik heb het met beleid gedaan
want anders zou ik weer een #$#@$#@ athlon kunnen koopen

en zoals ik al zij heb ik de kabels wel 5 na gekeken en me MOEDER ( :D :P ) heeft daar na ook 2x gekeken maar het is zo vreemd dat het groene power lampje brant als ik niet een de computer heb aangezet ( mja de power knop negeert hij dan ook of dat ding is stuk )

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Sluit anders eens niks aan op de PANEL1, en sluit alleen pin 6 en 8 even kort met een paperclip oid. om te kijken of je pc opstart (fans gaan draaien enzo). liefst met alleen de cpu+fan, videokaart en memory op het mobo.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Roberto
Op maandag 11 februari 2002 20:25 schreef Zer0 het volgende:
Sluit anders eens niks aan op de PANEL1, en sluit alleen pin 6 en 8 even kort met een paperclip oid. om te kijken of je pc opstart (fans gaan draaien enzo). liefst met alleen de cpu+fan, videokaart en memory op het mobo.
oke ik try het is ff

• Roberto
Op maandag 11 februari 2002 20:27 schreef RS_003 het volgende:

[..]

oke ik try het is ff
nope het groen lampje brant weer alsof alles goed is en met de paper clip werkt het dus niet :'(

• Roberto
^^ kick ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

probeer eens een andere voeding.
Ik had heel veel gezeik met een cel + chaintech mobo. Maar gelukkig kende ik de eigenaar van de pcshop goed en die wilde het wel even kosteloos voor mij nakijken. Hij zegt eerst mobo is kapot, dus ik een ander mobo erin (ondertussen weer helemaal happy) en kom thuis, bouw alles in dat ding, nog steeds niets, geen beeld, maar wel power. Ik een andere proc, geheugen vidkaart (alles eigenlijk) erin gezet en kijken wat er gebeurd, nog steeds niets.
ik kom terug bij de pcshop, hij haalt het mobo uit de kast, sluit hem aan op een voeding die daar las en het systeem bootte.
Mijn voeding geprobeerd, die deed het dus niet. voor een tientje andere voeding en het systeem draait nu perfect.

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

waarom sluit je je powersuply aan op lpanel1???
op dat plaatje van je staat dattie op ATX1 moet, en daar zit volgens mij je fout! Maar kan het fout hebben kben ook maar een n00b

edit:

sorry, niet helemaal goed gelezen, mijn fout

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:45

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
al eens je bios gereset of kaal geboot met alleen video, geheugen en cpu??
als die het dan nog niet doet
zijn er geen piepjes ofzo wat die dan aangeeft
en je kunt ook een andere voeding proberen ja

Tweakers Discord

• Roberto
Op dinsdag 12 februari 2002 08:45 schreef tweakduke het volgende:
al eens je bios gereset of kaal geboot met alleen video, geheugen en cpu??
als die het dan nog niet doet
zijn er geen piepjes ofzo wat die dan aangeeft
en je kunt ook een andere voeding proberen ja
al gedaan, en hij heeft power want zoals ik al eerder zij brant het rode lampje wel en het groene lampje dat moet branden als de computer aan staat brant zonder dat ik de computer heb aangzet dat is al vreemd en de HDD spint niet op
CPU cooler gaat niet draaien enzo dus het ligt toch volgens mij echt aan me MOBO toch ? ( en ff voor die gene die zei dat het een CELLY is um het is voor een AMD athlon en het is een elite group mobo )

• Roberto
^^KICK^^ en ff over het booten De computer wil niet eens aan :'( :'( :( :(

• Roberto
Op dinsdag 12 februari 2002 20:32 schreef RS_003 het volgende:
^^KICK^^ en ff over het booten De computer wil niet eens aan :'( :'( :( :(
nog een kick want als hij kapot is moet hij vandaag nog weg :'( dus de probs powerled brant al voor ik de computer heb aangezet, aanzeten kan niet , cooler draait niet ( moet toch echt al de zgn power led aan staat volgens mobo boekje ) IDE devices gaan niet aan , APG slot krijg geen power.

Dit is toch kapot of light het nu ergens anders aan :?

Greetz RS_003 in need of help :+ ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zorg dat de voeding gewoon aangesloten is. Trek vervolgens de stekker achter uit de voeding (stroomkable) en houd de powerknop 20sec ingedrukt.
Vervolgens probeer je te booten en kijk je of het systeem stroom krijgt. (fans, leds, ook even kijken of de cd opengaat, dan heb je namelijk zeker 12volt spanning)

Verwijderd

zit je stekkertje van je cpu koeler er ook goed op? op je mobo, want dan wil je mobo ook nog wel eens niet aangaan.

zitten + en min goed op die LPanel, zit er misshcien een kaart scheef in(pci)

• Roberto
Op woensdag 13 februari 2002 17:47 schreef Dutchceasar het volgende:
zit je stekkertje van je cpu koeler er ook goed op? op je mobo, want dan wil je mobo ook nog wel eens niet aangaan.

zitten + en min goed op die LPanel, zit er misshcien een kaart scheef in(pci)
oke bedankt voor de tips hij is helaas echt dood :( en er zaten geen pci sloten in want zo ver was ik niet eens gekomen
want hij was DUS :( al kapot uit de doos :( :( en ik kreeg het mobo al zo moeilijk in de POKE kast mja thx voor de hulp als ik ooit nog probs heb volg ik de tips weer :) ;)

Verwijderd

Weet je zeker dat je jumpertje van de reset op je mobo goed heb staan?
Als dat het geval is start hij ook niet
Pagina: 1