Toon posts:

Canon D660U scanner + XP = probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb net een nieuwe compu (Athlon 1700+XP op Aopen AK77proA) en een Canon D660U scanner gekocht. Het lijkt allemaal alleen niet echt te gaan werken onder XP.

Alles installeert prima, ziet de scanner netjes, maar als ik dan ga scannen (via Photoshop of via een stand-alone progje) krijg ik steeds voordat de preview ook maar halverwege is de melding dat er een "unrecoverable error heeft plaatsgevonden (code 11)" en dat het handboek erop nageslagen dient te worden. De driver wordt dan afgeloten en vervolgens kun je niet meer. Uiteraard rept het handboek met geen woord over errorcodes...

- Nieuwste XP drivers geïnstalleerd
- Windows XP prof
- Ook een philips webcam die het wel doet via twain.

Misschien ook interessant dat ik eerst heb geprobeerd om mijn oude primax 4800 aan de praat te krijgen met NT drivers. Voor zover ik kan zien is alle rommel daarvan opgeruimd, maar je weet nooit...

Iemand?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? Vergelijkbaar probleem met andere Canon scanners? Search helpt me weinig...

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:16

Johnny E

Dôh !!

Ik heb zelf de 676u en die werkt perfect onder XP.

Ik zou zeggen doe een uninstall van alle canon apps en drivers, download de nieuwste versie van de canon site en installeer het geheel nog eens.

Wat voor chipset heb je eigenlijk op je moederbord? Of heb je een losse USB controller?
Probeer het ook eens zonder een ander apparaat aan de usb!

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou zeggen doe een uninstall van alle canon apps en drivers, download de nieuwste versie van de canon site en installeer het geheel nog eens.

Wat voor chipset heb je eigenlijk op je moederbord? Of heb je een losse USB controller?
Probeer het ook eens zonder een ander apparaat aan de usb!
Nieuwste driver heb ik al geprobeerd. Het is een VIA kt266a chipset, met de laatste 4 in 1 drivers. Ik ga eerst eens even proberen zonder andere USB apparaten, dat heb ik nog niet gedaan, bedankt.

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 14:15 schreef Thize het volgende:

[..]

Nieuwste driver heb ik al geprobeerd. Het is een VIA kt266a chipset, met de laatste 4 in 1 drivers. Ik ga eerst eens even proberen zonder andere USB apparaten, dat heb ik nog niet gedaan, bedankt.
probeer anders eens andere of nieuwe viatech drivers?

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is opgelost! Het probleem was dat er een extra USB kaartje in de PC zat, waar de scanner op aangesloten was. Dat USB kaartje werkt dus kennelijk niet goed, want als je de scanner aansluit op de "officiële" poort doet ie het helemaal goed. Ook met Webcam erop!
Pagina: 1