Toon posts:

Creative en VIA problemen al opgelost?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een week gelezen dat de SB live bug nou ook in de Audigy zit zoals hier is te lezen http://www.tweakers.net/nieuws/dag/1012863600

En mijn vraag is nou aangezien ik van VIA of Creative geen antwoord krijg zijn hier nou al oplossingen voor gevonden of kan ik beter mijn audigy plat verkopen en een terratec kopen.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Och er zijn wel een aantal patches e.d. voor deze bug op het net te vinden maar ik heb gehoord dat deze maar 99% van alle problemen oplossen en dat er mensen zijn die ook na de patch-zooi nog prolemen hebben met de combinatie VIA - Live!.

Ik zou verder als ik jou was gewoon je Audigy houden, ikzelf heb de Live! Plat. 5.1 en tot nu toe geen enkel probleem gehad met de combinatie Live-Via (ook gepatched, maar ook voor de patch merkte ik niks) en ik vindt de 5.1 Plat. een pracht kaart evenals de Audigy's.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
een hoop mensen zijn geholpen met de VIA PCI latency patches, of George Breese's patch.
Probeer eens wat.
meer info:
http://www.viahardware.com/686bfaq.shtm

Verwijderd

Ik heb nog nooit, maar ook never nooit problemen gehad met een Audigy en een VIA-chipset.
Ik draai hier al geruime tijd met een Audigy en een Abit KR7A-Raid(VIA KT266A chipset) en alles loopt perfect.
Ook moet ik op het werk vaak zat een Audigy installeren op een mobo met VIA-chipset, ben nog nooit tegen problemen opgelopen

Verwijderd

Topicstarter
Klopt er zijn veel mensen die no probs hebben met hun Live via of audigy via mix maar degene die wel de problemen hebben komen er bijna niet vanaf ik heb al beide gehad en ik loop dus constant vast als ik een game speel of film kijk en het begint mij te iriteren.

BTW ik heb een abit KG7 met een audigy plat.

zal even naar die via link kijken

Verwijderd

vind het wel heel vreemd, heb systemen op VIA Chipsets let op:

geen problemen :

KT133, SB Live 1024
KT133A, SB Live 5.1
KT266A, SB live

en volgend systeem loopt hij vast/conflict

KT266A, SB Live 5.1

Verwijderd

Topicstarter
dat is juist het nare de ene persoon heeft er geen last van en de andere wel en ik ben dus 1 van diegene die er wel last van heeft en ik zit er dus goed over te denken om een terratec te kopen IPV deze audigy ook al vind ik het een super kaart want ik kan nou niks doen

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 11 februari 2002 20:14 schreef Ringo11 het volgende:
dat is juist het nare de ene persoon heeft er geen last van en de andere wel en ik ben dus 1 van diegene die er wel last van heeft en ik zit er dus goed over te denken om een terratec te kopen IPV deze audigy ook al vind ik het een super kaart want ik kan nou niks doen
Allereerst zou ik naar die patch kijken, bij een groot aantal mensen zijn de problemen dan verdwenemen en bij anderen zijn weer de problemen alleen een heel groot stuk verminderd geworden etc..

Verwijderd

Yep ik ook...mijn SB Live! 1024 kraakt tijdens gamez...al heel wat patches geprobeerd :( Ietwat achtelijk van Creative & VIA vind ik... Beetje samenwerking met MS graag!

Verwijderd

Vaak helpt het ook om in het BIOS PCI Latency op een hoger getal te zetten. 0 is bij de meesten standaard, soms is 32 standaard. Probeer eens 32 (of als dat de standaard is, 64).

De Live! en Audigy zijn niet 100% PCI busmastering compliant; zij bezetten de bus langer dan nodig. De 686b southbridge bezet om de een of andere reden de bus ook langer dan nodig. Dit veroorzaakt de problemen. De genoemde Latency Patch (www.viahardware.com) en het verhogen van de PCI Latency kan helpen. Soms wil het ook eens helpen om Delayed Transaction en/of PCI Read Caching (de benaming van die laatste optie kan fout zijn) uit/aan te zetten. Mijn eigen instellingen:

PCI Latency: 0
Delayed Transaction: Disabled
PCI Read Caching: Disabled

Bij deze instellingen kraakt/ruist de SBLive! een beetje; normaal hoor ik dat niet, maar het is een beetje vervelend als de boxen wat harder staan. Dan zit er een zachte 'zoem' in het geluid. PCI Latency verhogen helpt niks. Enabled zetten van een van de andere twee opties crasht het systeem onvoorspelbaar. Maar: als ik, icm met bovengenoemde instellingen (pc stabiel) de Latency Patch van www.viahardware.com gebruik, dan is mijn geluid perfect. De PC is 100% stabiel.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de nieuwste VIA 4in1 drivers geprobeerd maar die hielpen niet zal die PCI latency proberen kijken of dat helpt.
de audigy plat EX drivers werken die ook met een normale plat audigy?

want heb zo'n driver cd en zie dat er platinum EX op staat of is dit normaal?
Pagina: 1