SBC Smart Bitrate Control divx guide

Pagina: 1
Acties:

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Nou ik ben er tijdje mee bezig geweest, maar hier is 'ie dan. Een guide om een goeie Divx te maken. Geen screenshots, ik hoop maar dat ie duidelijk is. Als iemand tips heeft, of commentaar, da's van harte welkom !

http://home.wish.net/~kvdzalm/divxguide.html

Succes ermee !

Wat ik trouwens nog niet er in heb zitten is het splitten van een 2 CD avi, dat komt er binnenkort nog bij, dat moet ik zelf nog even uitzoeken :D

edit : Kan iemand mij even snel vertellen welke html-tag ik moet gebruiken om een (geklikte en ongeklikte) link een andere kleur kan geven ? Ik weet dat het in de body-tag moet, maar weet niet meer hoe :)

Mother, will they like this song?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Hee leuk, ga ik effe mee stoeien :)
Tabblad Motion

Beide schuifbalken die je ziet geheel naar rechts schuiven, zodat de waarde '300' verschijnt. Verder is hier alles goed.

Tabblad Gauge

Hier hoeft alleen in het vak 'Gauge' wat te worden veranderd. In het geval van een 1 CD-rip worden de drie waardes respectievelijk '30', '35' en '80'. In het geval van een 2 CD-rip wordt het '40', '75' en '100'.

Tabblad Compression Levels

Aan de rechterkant staat vijf maal 'when motion over'. De waarden hierachter moeten allemaal worden ingesteld op '300'.
Wel leuk dat je zegt waar wij em op moeten zetten, maar uitleg wat het precies is lijkt me ook handig ;) :z

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 19:39 schreef FerryHeibrink het volgende:
Hee leuk, ga ik effe mee stoeien :)
[..]

Wel leuk dat je zegt waar wij em op moeten zetten, maar uitleg wat het precies is lijkt me ook handig ;) :z
Lezen dude :) Ik heb ergens bijgezet dat ik niet ga uitleggen wat het allemaal doet. Van het meeste weet ik het zelf wel, van sommige dingen niet, maar echt interessant is het allemaal niet.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op maandag 11 februari 2002 19:43 schreef TheLunatic het volgende:

[..]

Lezen dude :) Ik heb ergens bijgezet dat ik niet ga uitleggen wat het allemaal doet. Van het meeste weet ik het zelf wel, van sommige dingen niet, maar echt interessant is het allemaal niet.
Jah dude :P

Ik weet het allemaal wel dude >:)

Sommige mensen moeten het nog leren *D

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik moet het ook nog leren hoor, vanacht een film geript op de verkeerde resolutie :+ 20 uur werk naar de knoppen

En daarbij, ik heb in totaal pas 4 films geript :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

heb 1x de guide op d00m9 gevolgd en had daarna een DVDrip van 691 MB + 9 MB ondertitels = 700 mb

toch best netjes, en het zag er erg mooi uit

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Heb net ff de guide doorgenomen, maar bij mij lukt het maar niet. De Projected File Size is 76543.62 MB wat toch wel een beetje :? te veel is. En vervolgens krijg ik ook nog de errormelding dat FAT32 gelimiteerd is tot 4GB (begrijpelijk).

Weet iemand hier een oplossing voor de instellingen staan precies zoals beschreven heb 't nog op doom9 nog nagekeken?

bvd

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-03 14:10
Op woensdag 20 maart 2002 23:22 schreef ReytingHamdi het volgende:
Heb net ff de guide doorgenomen, maar bij mij lukt het maar niet. De Projected File Size is 76543.62 MB wat toch wel een beetje :? te veel is. En vervolgens krijg ik ook nog de errormelding dat FAT32 gelimiteerd is tot 4GB (begrijpelijk).

Weet iemand hier een oplossing voor de instellingen staan precies zoals beschreven heb 't nog op doom9 nog nagekeken?

bvd
De-install DivX 5.0 en installeer 4.12 en het zou moeten werken (gister nog hetzelfde probleem opgelost in dit draadje :)).

En voor HTML tags:
code:
1
<BODY TEXT="#FFFFFF" LINK="#FFFFFF" VLINK="#FFFFFF" ALINK="#FFFFFF">

TEXT: gewone tekst
LINK: niet bezochte link
VLINK: wel bezochte link (visited link)
ALINK: de link waar je op dat moment zit (als je bijv op de index een link hebt naar de index, wordt ie deze kleur) (active link)

In die link hierboven naar dat andere topic, staan trouwens ook mijn settings.

Verwijderd

Dit betekent dus dat je de voordelen van DivX 5 niet kunt gebruiken i.c.m. Nandub. Is er uberhaupt wel een progje die volledig gebruik maakt van DivX 5 ?

btw: Thijs bedankt het is gelukt.

Verwijderd

Ik heb je guide gevolgd plus nog even wat info op doom9.org gelezen... Die guide is trouwens erg makkelijk tenx daarvoor :)

Daarna ben ik ermee aan de slag gegaan alles lukt perfect het resultaat is een stuk beter dan met FlaskMPG. Maar nu zit ik met een probleempje ik ben nu zover dat de Audio geript moet gaan worden. Ik wil dus de vts_01.lst openen in Vob2Audio, maar dit bestand is bij mij helemaal niet aangemaakt tijdens het DVD rippen. Ik heb nog eens gekeken naar de instellingen van Smartripper daar staat toch echt aangevinkt 'Create List-File'... ik heb nog een keer geprobeerd de hele DVD opnieuw te rippen, nog steeds geen .lst filetje...

Mijn vraag is nu dus hoe ik toch de Audio kan extracten, is het bv. mogelijk om zelf even zo'n lst bestandje te schrijven ofzo? of hoe zorg ik ervoor dat ie wel word aangemaakt?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:33

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Op vrijdag 17 mei 2002 12:01 schreef -DD- het volgende:
Ik heb je guide gevolgd plus nog even wat info op doom9.org gelezen... Die guide is trouwens erg makkelijk tenx daarvoor :)

Daarna ben ik ermee aan de slag gegaan alles lukt perfect het resultaat is een stuk beter dan met FlaskMPG. Maar nu zit ik met een probleempje ik ben nu zover dat de Audio geript moet gaan worden. Ik wil dus de vts_01.lst openen in Vob2Audio, maar dit bestand is bij mij helemaal niet aangemaakt tijdens het DVD rippen. Ik heb nog eens gekeken naar de instellingen van Smartripper daar staat toch echt aangevinkt 'Create List-File'... ik heb nog een keer geprobeerd de hele DVD opnieuw te rippen, nog steeds geen .lst filetje...

Mijn vraag is nu dus hoe ik toch de Audio kan extracten, is het bv. mogelijk om zelf even zo'n lst bestandje te schrijven ofzo? of hoe zorg ik ervoor dat ie wel word aangemaakt?
dat probleem had ik ook, ik heb voor de audio extractie gewoon DVD2AVI gebruikt.. (gewoon onder audio tracknummer op 1 zetten..) Ik moet er wel bij zeggen dat er betere audiorip proggies zijn..

Hier staat tekst

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 12:04 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:

[..]

dat probleem had ik ook, ik heb voor de audio extractie gewoon DVD2AVI gebruikt.. (gewoon onder audio tracknummer op 1 zetten..) Ik moet er wel bij zeggen dat er betere audiorip proggies zijn..
Ah, beter!

Ik heb even een vts_01.lst gedownload van iemand gewoon om even te kijken wat er in staat... dit is het enige:

D:\Wob filer\The Fast And The Furious\vts_01_1.vob
D:\Wob filer\The Fast And The Furious\vts_01_2.vob
D:\Wob filer\The Fast And The Furious\vts_01_3.vob
D:\Wob filer\The Fast And The Furious\vts_01_4.vob
D:\Wob filer\The Fast And The Furious\vts_01_5.vob

oftewel, kan je zo even zelf maken!
:)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:33

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Op vrijdag 17 mei 2002 13:10 schreef -DD- het volgende:

[..]

Ah, beter!

Ik heb even een vts_01.lst gedownload van iemand gewoon om even te kijken wat er in staat... dit is het enige:

D:\Wob filer\The Fast And The Furious\vts_01_1.vob
D:\Wob filer\The Fast And The Furious\vts_01_2.vob
D:\Wob filer\The Fast And The Furious\vts_01_3.vob
D:\Wob filer\The Fast And The Furious\vts_01_4.vob
D:\Wob filer\The Fast And The Furious\vts_01_5.vob

oftewel, kan je zo even zelf maken!
:)
Ow, is dat alles :? Wat stom van mezelf om daar niet aan te denken.. |:(

Hier staat tekst

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vraagje over die FAQ: ik gebruik DivX 5.02 maar kan je krijgt op jouw manier helemaal niet het codec scherm te zien waar je o.a. GMC en bidirectional encoding in kan stellen :? Worden deze opties dan gewoon niet gebruikt? Das dan niet de bedoeling lijkt me ...

Edit: ah juist ... iemand anders meldt ook al zoiets hierboven

[ Voor 13% gewijzigd door Mike Jarod op 30-11-2002 23:06 . Reden: typo ]

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Leuk dat je Vob2 audio er voor gebruikt, maar het lukt me vaker niet dan wel met v2a...

Ik maak meestal een ac3 file waar je weer een wav van kunt maken. En die weer omzetten naar mp3 met de nieuwste lame. Die mp3 met dat dingetje in v2a maskeren naar een wav.
Misschien lijkt het wel wat omslachtig, maar het werkt wel altijd.
Pagina: 1